اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950627128096102

سرانه تفریحی کرج در حد کلانشهر نیست

کد: 13950627128096102

https://goo.gl/OQcbJW

، کرج , (اخبار رسمی): سرانه های تفریحی و گردشگری در کلانشهر دو میلیون نفری کرج در سطح روستایی هم نیست و جا دارد که از پتانسیلهای بخش خصوصی برای احداث مجتمع های فرهنگی، ورزشی و رفاهی استفاده شود.

سرانه های تفریحی کرج در حد کلانشهر نیست

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی مدیریت شهری کرج، محمود دادگو  رییس شورای شهرکرج  با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: در حالی که از جوانان و نوجوانان انتظار داریم به سمت آسیب های فرهنگی و اجتماعی گرایش پیدا نکنند اما در شهرها خبری از خدمات ارزان قیمت رفاهی و تفریحی نیست و مردم دسترسی مناسبی به مجتمع های ورزشی و فرهنگی ندارند.
 وی با بیان اینکه مراکز رفاهی به سمت مناطق برخوردار و مرفه نشین سوق یافته است، گفت: البته مدیریت شهری کرج به سهم خود برای ارتقای سرانه های رفاهی در مناطق محروم و کم برخوردار این کلانشهر تلاش کرده است اما در مجموع این سرمایه گذاران بخش خصوصی هستند که کفه سنگین تر ترازو را مشخص می کنند و آنها تمایل به سرمایه گذاری در مناطقی دارند که ریسک آن کمتر و احتمال بازگشت اصل سرمایه و سودِ آن بیشتر باشد.
 این مسئول ارشد شهری با تاکید بر اینکه جوانان و نوجوانان تشنه تفریح و گردش و شادی هستند، عنوان کرد: این عملکردِ ما مسئولان است که مشخص می کند آنها اوقات فراغت خود را چگونه سپری خواهند کرد؛ قاعدتاً اگر دسترسی مناسب و ارزان قیمت به سرانه هایی همچون: سینما، استخر، سالن ورزشی، شهربازی، پارک و... وجود داشته باشد، نگرانی چندانی وجود ندارد در غیر این صورت آنها از قلیان سراها و پارتی ها و مراسم های مختلط سر در می آورند و این آغازی برای پایانی نافرجام است.
 دادگو از مسئولان استانی تقاضا کرد بسته های پیشنهادی ارائه شده از سوی بخش خصوصی در خصوص احداث سرانه های رفاهی در کمیته های مستقل و با حضور نمایندگان دستگاههای ذیربط مورد بحث و بررسی قرار گیرد و همچنین تمام مشوق ها و تخفیف های قانونی لحاظ شود تا سرمایه گذار با تجربه طعم شیرین «پاسخگویی و تکریم»، سرمایه های خود را روانه دیگر استانهای کشور ننماید، چرا که کرج در بحث زیرساخت های تفریحی جزو ضعیف ترین شهرهای کشور به شمار می رود.
 وی در ادامه زنگ خطر بحران های اجتماعی و آسیب های حاد فرهنگی را برای مسئولان به صدا در آورد و با بیان اینکه اگر امروز به دنبال درمانِ بلایای کنونی نباشیم، فردا دیر خواهد بود، گفت: پرهیز مسئولان از شعارزدگی و گرایش به اقدام و عمل مطالبه جدی نسل جدید از مسئولان است و کسانی که در بحث دسترسی جوانان به سرانه های تفریحی دچار افراط و تفریط شده اند باید بدانند که اسلام دین اعتدال است و تفریح و شادی سالم را حق مشروع همگان می داند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری کرج

شهرداری کرج نهادی است مردمی که وظیفه نگهداری شهر کرج را بر عهده دارد. شهردار کرج به صورت غیر مستقیم توسط نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر کرج انتخاب می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه