اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950629131235700

سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری می کند

مذاکره برای تعطیلی 2هفته ای مدارس در فصول سرد

کد: 13950629131235700

https://goo.gl/SuOZh6

، تهران , (اخبار رسمی): سازمان حفاظت از محیط زیست در حال مذاکره با آموزش وپرروش در سطوح مختلف برای تعطیلی مدارس در پاییزاست تا در زمان وارونگی کلانشهرها سالمتر باشد.

مذاکره برای تعطیلی 2هفته ای مدارس در فصول سرد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست ،معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با  اعلام این خبر گفت: کار خوبی از سال گذشته شروع شد و برنامه کاهش آلودگی هوا را به طور جدی دنبال می‌کنیم، سازمان محیط زیست به صورت مرتب جلساتی را برگزار و در بخش‌های مختلف اعم از خودرو و سوخت از وزارت نیرو، وزارت صنعت و ... گزارش گیری می کند.

وی افزود: مرحله به مرحله بر اساس برنامه مصوب کاهش آلودگی هوا پیش می‌رویم. علاوه بر این رئیس جمهور به دلیل شرایط خاص کلانشهرها دستور داد کارگروه ویژه‌ای نیز تشکیل شود و بحث تجهیز منابع را نیز در بگیرد تا علاوه بر امور فنی و کاری که انجام می‌دهیم سیستم بانکی هم پای کار بیاید و طرح‌ها با شتاب بیشتر و همکاری نظام بانکی اجرا شود.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه دکتر شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس جمهور مسئولیت این کار را برعهده گرفته است گفت: این کار گروه تشکیل شد و به طور مرتب جلسه دارد و تمام دستگاه‌ها مکلفند در جلسه حضور پیدا کنند.

ابتکار افزود: دولت مصوبه ویژه‌ای برای سال 95 داشت و یکی از مسائل این بود که برای سال جاری تغییراتی را در ساعات کار ادارات و ساعات مدارس و تعطیلی دوهفته‌ای مدارس در نیمه دوم سال لحاظ کرده و سازوکارهایی از این دست را که شاید هزینه‌کمتر اما نتیجه بخش باشد را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه در حال مذاکره با آموزش وپرروش در سطوح مختلف هستیم گفت: امیدواریم با توجه به همکاری‌های خوبی که با آموزش و پرورش در بخش‌های مختلف داریم بتوانیم در این زمینه نیز برای کلانشهرها تدبیر کنیم تا فرزندانمان در هوای سالمتری تنفس کنند. بخصوص یک بازه 30 تا 40 روزه  را داریم که هوا ساکن می‌شود و سرد است و وارونگی هوا اتفاق می‌افتد. در این مدت تهران و یا سایر کلانشهرها همانند دیگی می‌شوند که درشان بسته می‌شود و هرچه آلودگی هست می‌ماند و  راه تبادل هوا بسته شده و دیگر راه فرار ندارد. بنابراین باید برای این چند روز فکر کرد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست افزود: برنامه ریزی ما این بود که تردد ناشی از دانش آموزان به مدارس را کاهش دهیم و دانش آموزان با حضور در منزل و یا سفر کمتر در معرض آسیب ها قرا بگیرند. جلسات ما ادامه دارد و امروز هم یکی از موضوعات جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای کلانشهرها در مورد پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای  مدارس بود که با حضور وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مربوطه  برگزار شد و  هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم  و سازمان همچنان در حال بررسی موضوع است و امیدواریم هرچه زودتر به تصمیمی در این خصوص برسیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان حفاظت محیط زیست

تخریب محیط زیست و بهره برداری بیش از حد منابع در کشور ما نیز همانند بسیاری از کشورهای جهان در طی قرن گذشته، چشمگیر بوده و تسریع در این روند در سال 1335 منجر به تشکیل دستگاهی مستقل به نام کانون شکار ایران، با هدف حفظ نسل شکار و نظارت بر اجرای مقررات مربوط به آن شد. در سال 1346 در پی تصویب قانون شکار و صید، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید جایگزین کانون فوق شد. بر اساس قانون اخیر، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید، مرکب از وزیران کشاورزی، دارایی، ‌جنگ و شش نفر از اشخاص با صلاحیت بود. بر اساس ماده 6 قانون فوق، وظایف سازمان شکاربانی و نظارت بر صید از محدوده نظارت و اجرای مقررات ناظر بر شکار فراتر رفته و امور تحقیقاتی و مطالعاتی مربوط به حیات‌وحش کشور، تکثیر و پرورش حیوانات وحشی و حفاظت از زیستگاه آنها و تعیین مناطقی به عنوان پارک وحش و موزه‌های جانورشناسی را نیز در بر گرفت. در سال 1350 نام سازمان شکاربانی و نظارت بر صید به “سازمان حفاظت محیط زیست و نام شورای‌عالی شکاربانی و نظارت بر صید به “شورای‌عالی حفاظت محیط زیستف تبدیل شد و امور زیست‌محیطی از جمله پیشگیری از اقدامهای زیانبار برای تعادل و تناسب محیط زیست نیز به اختیارات قبلی آن افزوده شد. در سال 1353 پس از برپایی کنفرانس جهانی محیط زیست در استکهلم و با تصویب قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست در 21 ماده، این سازمان از اختیارات قانونی تازه‌ای برخوردار شد و از نظر تشکیلاتی نیز تا اندازه‌ای از ابعاد و کیفیت سازگار با ضرورتهای برنامه‌های رشد و توسعه برخوردار شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | محیط زیست