اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950629131275812

تولد 30 هزار کودک معلول در سال

کد: 13950629131275812

https://goo.gl/HHLvZW

، تهران , (اخبار رسمی): سالانه سی هزار کودک معلول در کشور متولد می شود.

تولد30هزار کودک معلول در سال

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان بهزیستی ،انوشیروان محسنی بندپی،معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشوربااعلام این خبر گفت:در دولت تدبیر و امید؛ سازمان بهزیستی چهار رویکرد پیشگیری از شیوع آسیب های اجتماعی و معلولیت، مداخلات بهنگام علمی، ارتقای خدمات توانبخشی و بهره مندی از ظرفیت های مردمی را هدف کاری خود قرار داده است.
او افزود:طی سال گذشته بیش از 3 هزارکودک ناشنوا و دارای عارضه شنوایی در کشور شناسایی شده است. خوشبختانه خراسان شمالی در بحث غربالگری شنوایی از میانگین کشوری بالاتر است.
محسنی بند پی با اشاره به تولد سالانه 30هزار نوزاد معلول در کشور افزود:باید معلول زایی در کشور کاهش یابد و معلولین از بهترین امکانات و دستاوردهای علمی بهره مند باشند و به همین منظور مشاره های ژنتیک قبل از ازدواج اجباری شده است. همچنین با انجام اقدامات موثر در اورژانس اجتماعی و مداخلات علمی و بهنگام ،چهار هزار و 400نفر از عمل خودکشی منصرف شدند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان بهزیستی کشور

سازمان بهزیستی کشور از مهمترین نهادهای حمایتی دولتی است که از طریق بودجه عمومی به افراد معلول و محروم جامعه کمک می‌نماید. پس از پیروزی انقلاب، سازمان بهزیستی کشور از ادغام سازمان‌های خیریه و حمایتی که در این بخش فعالیت می‌کردند، آغاز به کار کرد. پس از بررسی و مطالعات شهید محمد علی فیاض‌بخش، سازمان بهزیستی کشور به موجب لایحه قانونی مورخ 24/4/1359 و در جهت تحقق مفاد اصول سوم، بیست‌ویکم و بیست‌ونهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، از ادغام 16 سازمان، نهاد، موسسه و انجمن تشکیل شد تا با اتخاذ تدابیر و ارائه خدمات و حمایت‌های غیربیمه‌ای با حفظ ارزش‌ها و کرامت والای انسانی و تکیه بر مشارکت‌های مردم و همکاری نزدیک سازمان‌های ذیربط، در جهت گسترش خدمات توانبخشی، حمایتی، بازپروری و پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی و کمک به تأمین حداقل نیازهای اساسی گروه‌های کم درآمد، اقدام کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | بهداشت و درمان