اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950631132815499

نگاه سرمایه‌گذاران سوئیسی به نیروی متخصص ایران

کد: 13950631132815499

https://goo.gl/rTC1w0

، تهران , (اخبار رسمی): هیات تجاری اتاق ایران روز سه شنبه ساعاتی پس از ورود به سوئیس، در همایش مشترک اتاق سوئیس-ایران در زوریخ شرکت کرد.

نگاه سرمایه‌گذاران سوئیسی به نیروی متخصص ایران

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، در این نشست که عصر سه شنبه به وقت محلی و با حضور تجار ایرانی و سوئیسی در محل اتاق بازرگانی و صنایع سوئیس-ایران برگزار شد، گیئورگ اشتاوب، رئیس اتاق سوئیس-ایران طی سخنانی خواستار افزایش تعاملات و همکاری شرکت های دو کشور به خصوص شرکت های کوچک و متوسط شد.

اشتاوب بر نقش این نوع شرکت ها در اقتصاد سوئیس تاکید کرد و گفت: 99 درصد از کسب و کارها در این کشور اروپایی را شرکت های کوچک و متوسط (SMEها) تشکیل می دهند و 70 درصد از شاغلان در سوئیس در استخدام این شرکت ها هستند.

در همایش مشترک اتاق سوئیس-ایران، برخی شرکت های بزرگ سوئیسی از جمله MAN Diesel & Turbo و SGS که پیش از این نیز با ایران همکاری داشته اند به ارائه تجربه خود از تعامل اقتصادی با فعالان ایرانی پرداختند.

پدرام سلطانی، نائب رئیس اتاق ایران که سرپرستی هیات 50 نفره ایران را در این سفر به عهده دارد، ضمن اشاره به فرصت های جدید همکاری با ایران گفت: «پیش از این، کشورهای جهان، ایران را به عنوان بازاری برای فروش کالاهای خود و کشوری که تنها نفت و گاز برای فروش دارد می شناختند اما ایران امروز بسیار متفاوت از گذشته است و فرصت های بی شماری برای همکاری مشترک میان ایران و سوئیس و سرمایه گذاری در ایران وجود دارد.»

به گفته نائب رئیس اتاق ایران، استعدادهایی همچون «نیروی انسانی متخصص» از جمله داشته‌های ایران امروز است. سلطانی گفت:‌ «اکنون ایران در جهان رتبه پنجم فارغ التحصیلان و دانشجویان فنی و مهندسی را دارد و سرمایه گذاران سوئیسی می‌توانند در حوزه‌های مرتبط با نیروی انسانی ایران سرمایه‌گذاری کنند.»

سلطانی، سوئیسی ها را در جهان به ارائه تولیدات با کیفیت معروف دانست و گفت: تجار ایرانی تمایل دارند از فعالان اقتصادی سوئیس «بیاموزند» تا بتوانند مزیت های موجود در ایران را با این توانایی ترکیب کنند.

نایب رئیس اتاق ایران گفت: «در طول سه قرن گذشته همواره روابط اقتصادی و سیاسی ایران و سوئیس برقرار بوده و سوئیس همواره کشور مورد اعتماد ایران بوده است.»

سلطانی به حضور 5 هیات اقتصادی و تجاری از سوئیس در اتاق ایران طی دوره کوتاه پس از تصویب برجام اشاره کرد و گفت: «اتاق مشترک ایران و سوئیس جوان ترین اتاق مشترک بازرگانی است اما در عین حال فعال ترین آن ها هم هست؛ امیدوارم دو کشور به حجم روابط تجاری موجود بسنده نکنند و برای افزایش تعاملات و مبادلات تجاری و اقتصادی تلاش و برنامه ریزی کنند.»

در ترکیب هیات ایرانی، نمایندگان و مدیران حوزه های مختلف اقتصادی کشور شامل کشتیرانی، حمل و نقل، فناوری اطلاعات، کاشی و سرامیک، معدن، کشاورزی، انرژی، برق، مالی و بانکی، دارو و تجهیزات پزشکی و لوازم خانگی حضور دارند.

فعالان اقتصادی ایران در سفر 4 روزه خود در اتاق های بازرگانی شهرهای زوریخ و ژنو و اتاق ملی سوئیس ملاقات ها و مذاکرات رو در روی تجاری با فعالان سوئیسی خواهند داشت. مدیران چند بانک خصوصی کشور نیز با مسئولان بانک های بزرگ سوئیس ملاقات های تخصصی با محوریت بررسی اتصال سریعتر سیستم بانکی ایران به اروپا و رفع موانع پولی و بانکی، برگزار خواهند کرد.

سوئیس حدود 8 و نیم میلیون نفر جمعیت دارد و سرانه تولید ناخالص داخلی آن 84 هزار و 800 دلار است. واردات ایران از سوئیس طی سال 1394، 2 میلیارد و 538 میلیون دلار بوده است. در این مدت صادرات ایران به سوئیس تنها 10 میلیون دلار بوده است. آمار منتشر شده از سوی گمرک ایران، واردات از سوئیس طی 5 ماه ابتدای سال جاری را 631 میلیون دلار اعلام کرده است. جدیدترین آمار گمرک تنها میزان واردات و صادرات میان ایران و 20 کشور عمده را منتشر کرده است. سوئیس در لیست کشورهای عمده صادر کننده کالا به ایران در رتبه هشتم قرار دارد اما در لیست 20 کشور عمده وارده کننده کالا از ایران قرار ندارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران

در اواسط قرن سیردهم هجری شمسی، نماینده فعال هیات تجار تهران، جاج محمدحسن امین الضرب بود که توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جلب کند و شاه هم در 12 شوال سال 1301 هجری قمری (1262 شمسی) اساسنامه این مجلس را تایید کرد. مجلس وکلای تجار ایران که به اختصار آن را «مجلس تجارت» هم می گفتند،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]