اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950703134416108

8 کار جالبی که در آگرا می‌توانید انجام دهید

کد: 13950703134416108

https://goo.gl/yE1PUz

، تهران , (اخبار رسمی): اگر می ‌خواهید در آگرای هندوستان گردش بی ‌نظیری داشته باشید، باید بگوییم که به جای درستی آمده ‌اید! الی گشت موارد جالبی را با شما در میان می‌گذارد که حتما علاقه مند به انجام آنها در آگرا و سفر به هند خواهید شد.

8 کار جالبی که در آگرا می‌توانید انجام دهید

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی الی گشت؛آگرا یا آگره سومین شهر بزرگ در ایالت اوتار پرادش در کشور هندوستان است که توسط سکندر لودهی که سلطان دهلی از دودمان لودهی بود، کشف شد. سپس بابر موسس سلسله امپراتوری مغولی هند  برای مدتی در آگرا ماند و ساخت باغ‌هایی چهار گوش به سبک باغ‌های ایرانی را در آنجا مرسوم کرد. این شهر درکنار رودخانه یامونا (جمنا) قرار گرفته و از دهلی پایتخت هند، با قطار تنها دو ساعت و نیم، با ماشین 4 ساعت و با هواپیما 30 دقیقه فاصله دارد

1. اماکن فرهنگی آگرا

چه کسی گفته که شهر آگرا فقط به تاج محل مشهور است؟ اگر از گذرگاه آگرا عبور کنید، به بازار شلوغ ادویه، مساجد و معابد آگرا خواهید رسید. علاوه بر این، می ‌توانید از زوایای مختلفی به تماشای تاج محل و دژ سرخ بپردازید. این بار تاج محل را از یک نقطه مخفی تماشا کنید! از مغازه ‌های محلی دیدن کنید و طعم شیرینی ‌های سنتی آگرا را بچشید و همچنین از سواری با جینریکیشا (کالسکه دوچرخه که توسط یک یا دو نفر کشیده می ‌شود) لذت ببرید. در این گذرگاه به پیاده‌ روی ادامه دهید و همچنان که به گشت و گذار می ‌پردازید و کارهای جدید انجام می ‌دهید، ناگهان خودتان را در شکل و شمایل یکی از افراد محلی در آنجا تصور خواهید کرد!

2. شکم‌گردی در آگرا

در آگرا به دنبال غذا می ‌گردید؟ کمی پیاده‌ روی کنید تا غذای محلی آگرا را تجربه نمایید! در مدتی که در این مسیر هستید، نه ‌تنها به مزه کردن غذاهای مختلف خواهید پرداخت، بلکه متوجه خواهید شد که چه وقت و چرا یک غذای خاص آماده می‌شود! همچنین، داستان ‌های کوتاهی در مورد تاریخچه این اغذیه ‌فروشی‌ها به شما گفته خواهد شد.

3. یوگا در تاج محل

در حالی که تاج محل را تماشا می ‌کنید، به یوگا کردن هم بپردازید! هیجان‌انگیز به‌نظر می‌رسد؟ دقیقاً همین‌طور است! تجربه هایی که عمیقاً مربوط به کشور هند هستند و فرهنگ هندی ها را بازتاب می‌دهند؛ تاج محل و یوگا. این تجربه منحصر به ‌فرد، آساناها، دیاناها و پرانایاماهای ابتدایی را در بر خواهد گرفت و همه اینها در هفتمین مکان عجیب جهان و تنها در فاصله چند صد متری آن رخ خواهند داد! انجام این کار در آگرا بسیار آرامش‌ بخش است.

4. سبزی ماندی

سبزی ماندی در زبان هندی، به معنای بازار سبزی ‌فروشان است. می ‌توانید از این بازار دیدن کنید و به تماشای خرید و فروش میوه و سبزی بپردازید. اگر با فروشندگان محلی ارتباط برقرار کنید، به شما چیزهایی در مورد نام ‌های محلی و موارد استفاده میوه‌ ها و سبزی ‌های خاص این ناحیه خواهند گفت. اما این تجربه تنها با پیاده‌ روی و جینریکیشا به دست می‌آید! اگر می ‌خواهید درست در وسط بازار پرازدحام سبزی‌ فروشان آگرا قدم بزنید و کارهای جالبی انجام دهید، به سبزی ماندی فکر کنید.

5. ساختمان‌ های مستعمره‌ ای آگرا

بله درست است، آگرا فقط به خاطر تاج محل معروف نیست. ساختمان ‌های تاریخی مغول و پانچی پتا هم از شهرت کافی برخوردار هستند! آگرا مرکز تعدادی از ساختمان‌ های مستعمره ‌ای مربوط به حکمرانان انگلیسی است! در این تور پیاده‌روی، بانگالو، آرامستان، کلیسا، کاتدرال (کلیساهای بزرگ)، و نیز تعدادی از دیگر ساختمان‌ ها و اماکن را خواهید دید که از زمان حکمرانی انگلیس برپا شده‌اند.

7. روستای کورای، دهکده ‌ای در شهر تاج

اگر مایل هستید شاهد زندگی حاشیه ‌ای در هند باشید، تورهای مخصوص این کار را انتخاب کنید! در طی این تورها، شانس برقراری ارتباط با روستاییان و دیدن سبک زندگی آنها را خواهید داشت. تجربه بازدید از روستاها در هفتمین منطقه عجیب جهان، بسیار متفاوت است.

8. با کمک افراد محلی آشپزی کنید

دوست دارید در آگرا آشپزی کنید؟ می ‌توانید در خانه‌ های محلی یاد بگیرید که چطور غذاهای هندی بپزید. این خانواده ‌ها به شما کمک خواهند کرد تا با استفاده از ادویه‌ جات و سبزیجات هندی، غذاهای خوشمزه بپزید. بعد از پختن غذا هم، آن را با خانواده هندی صرف خواهید کرد.

6. با دوچرخه از آگرا دیدن کنید

چه کار جالبی، دوچرخه ‌سواری تنها محدود به اروپا نیست. می توانید با تورهای دوچرخه سواری به گشت و گذار در آگرا بپردازید. تمام تجهیزات مورد نیاز برای یک سواری امن و هیجان ‌انگیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

الی گشت

آژانس هواپیمایی الی گشت فعالیت خود را از سال 1379 آغاز کرده است، در این سال ها همیشه رضایت کامل مسافران را مهمترین هدف خود قرار داده و با ارائه خدماتی با کیفیت و نو در زمینه خرید بلیط هواپیما، تور مسافرتی و رزرو هتل به مسافران و آژانس های همکار، توانسته در این صنعت پیشرو باشد. از طرفی با استقبال بالای مسافران به سرعت مسیرهای پروازی به نحوی گسترش پیدا کرده که امروزه در اکثر مسیرهای اصلی دارای بالاترین ظرفیت پروازی می باشد. شرکت الی گشت با قوی ترین زیر ساخت ها، بالاترین استاندارد ها و کامل ترین شبکه توزیع می کوشد تا همیشه بهترین خدمات را ارائه نماید و با بکارگیری نظرات سازنده اعضا و برقراری پایه های ارتباطی نوین با اعضا، کارگزاران، خطوط هوایی و راهنمایان، در مسیر هدف نهایی خود گام بردارد. ما هر چالش را فرصتی می دانیم و باور داریم جایگاه ما به عنوان شناخته شده ترین پیشگام در صنعت گردشگری به خوبی تثبیت شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی