اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950703135445632

خانه عطر هرمس چگونه شکل گرفت

اصالت، کیفیت و اعتبار کلیدواژه های یک برند

کد: 13950703135445632

https://goo.gl/EGww3d

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از برندهای معروف دنیای عطر، هرمس است که نقش بی بدیلی در ارتقای این صنعت جهانی داشته است.

معرفی برند hermes

به گزارش روابط عمومی لوکس بایر، اصالت، کیفیت و اعتبار؛ سه کلمه ای هستند که می توان در وصف محصولات خانه "هرمس" بکار برد. برندی که جهان مد را با ارائه محصولاتی مرغوب و نفیس متحول کرد. نوشتن از خانه ای که محصولاتی در بالاترین سطح کیفی ممکن عرضه کرده از چرم و پوشاک تا لوازم منزل،ساعت و اکسسواری؛ موضوع گسترده ای است که در این مقال نمی گنجد.

خانه هرمس در سال 1837 توسط "تیه ری هرمس" و با هدف عرضه محصولات مرغوب به منظور خدمت به اشراف زادگان اروپایی راه اندازی شد. لوازم جانبی کالسکه و اسب سواری نظیر مهمیز، لگام، دهانه، افسار و زین که بخاطر طراحی خلاقانه و کیفیت و استحکام بالا توجه همگان را بخود جلب کرد؛ موفقیت های بزرگی نصیب بنیانگذار خانه کرد و این آغازی بود بر دوران طلایی پیش رو که برای هرمس رقم خورد و توسط فرزندان و نوادگان وی ادامه یافت. اگرچه هرمس دوران تاریک و راکدی نیز در تاریخ خود دارد؛ اما کیفیت و ظرافتی که در تاریخ این برند ریشه دارد؛ مانع غالب شدن این مشکلات بر حیات خانه گشته است.

همچون موفقیت های بزرگ هرمس در عرضه تولید کالاهای لوکس؛ داستان عطرهای ارائه شده توسط این خانه نیز داستانی با شکوه و پر از موفقیت است و به مانند تاریخ برند که از نبوغ و هنرمندی تیه ری هرمس سرچشمه می گیرد؛ رؤیای ساخت عطر های هرمس نیز از جسارت های نوه ارشد وی یعنی "امیل-موریس" نشأت می گیرد که پس از آشنایی با اسطوره ای بنام "ادموند رودنیتسکا" به واقعیت تبدیل می شود.

رودنیتسکا در سال 1951 اولین عطر هرمس با نام "او د هرمس" را معرفی می کند. این عطر بیاد ماندنی و زیبا ترکیبی چوبی و ادویه ای غنی است که نگین درخشانی از چرم در آن تعبیه شده تا همچون محصولات چرمی فاخر این برند؛ رایحه ای برجسته و مدرن از نوت چرم را به نمایش بگذارد. راز موفقیت و ماندگاری هرمس در صنعت عطر سازی را باید در نبوغ امیل موریس هرمس بخاطر اتخاذ رویه ای هوشمندانه و بدیع برای ادامه حضور در بازار عطر جستجو کرد. وی پس از موفقیت او د هرمس؛ از روی آوردن به تولید انبوه و معرفی محصولات مختلف اجتناب کرد و هر چند در این سال ها نیم نگاهی به تولید محصولات معطر متنوع و عطر های جدید دارد؛ اما به مدت یک دهه بر ارائه او د هرمس تأکید کرد. نتیجه این تصمیم شجاعانه؛ موفقیت بزرگ او در هرمس و معرفی مقتدرانه هرمس به جهان عطر است. با گذشت چند دهه از تولید او در هرمس؛ همچنان از این عطر بعنوان یکی از آثار درخشان و پر افتخار عطر سازی فرانسه یاد می شود.

دهه  پنجاه با موفقیت های بزرگ او در هرمس به پایان می رسد و با ورود به دهه  شصت و پس از گذشت یک دهه از عرضه نخستین عطر؛ حالا زمان برداشتن گام بعدی است و جهت معرفی دومین عطر حساسیت و وسواس امیل موریس به بالاترین حد ممکن رسیده است. به منظور بازگشتی با شکوه و ارائه عطری بزرگ مدیران بخش عطر سازی این بار نیز با هنرمند بزرگ دیگری وار همکاری می شوند: "گای رابرت". اثری که رابرت در سال 1961 برای هرمس خلق می کند را باید در کنار شاهکار های بزرگ جهان عطر قرار داد و در بخشی ویژه به بررسی آن پرداخت.

"کالِش" یک عطر زنانه بزرگ با درخشش مرکبات در فضای آلدهاید نرم شده با یلنگ است که شخصیت چوبی-گل بوی منحصر بفردی از همراهی زنبق، یاس، رز و خزه بلوطی دارد. با معرفی کالش؛ حالا جهان عطر هرمس را بعنوان یک قدرت نوظهور و تأثیر گذار می دانست که سهم بسزایی در جریان عطر سازی مدرن دارد. همکاری هرمس با گای رابرت به کالش ختم نمی شود و رابرت در سال 1970 نخستین عطر مردانه خانه با نام "اکوپِیج" را معرفی می کند. اکوپیج عطری موقر و مردانه است که تعادلی بی نظیر بین سر سختی نوت های ادویه ای و چوبی و آکورد های گل بو در آن برقرار گشته و علاوه بر رعایت چارچوب های کلاسیک؛ فضایی درخشان و به روز ارائه می کند.

پس از این موفقیت ها؛ بخش عطر سازی رونق چشمگیری می یابد و در دهه های هفتاد و هشتاد میلادی هچنان به سیر صعودی خود ادامه داده و شاهکار هایی دیگر به پرونده نسبتاٌ کم حجم اما بسیار پر بار خانه در جهان عطر سازی اضافه می کند که بی تردید سر آمد آن ها عطر "او د اورنج وِرت" محصول 1979 است. این عطر رؤیایی که توسط "فرانسوا کارِن" ساخته شد یک کولون جاودانه است که ترکیبی درخشان و سراسر انرژی از نوت های مرکباتی دارد و رایحه فراموش نشدنی این شاهکار بی همتا با حضور روغن یاس به غنای ویژه ای دست می یابد که هر مخاطبی را مسحور خویش می سازد. ارائه این عطر تحسین بر انگیز؛ هرمس را در مسیری قرار می دهد که در دهه های بعد به یکی از سلاطین بی چون و چرای عطر های درخشان مرکباتی و آروماتیک تبدیل می کند.

علاوه بر این عطر بزرگ؛ دهه هشتاد عطر چرمی ویژه ای به جهان عطر معرفی می شود که برای بسیاری از علاقمندان به معیاری جهت ارزش دهی به عطر های چرمی-چوبی تبدیل می شود: "بِل آمی". این عطر که ادای دِینی به ترکیبات شیپق دهه های قبل دارد؛ با نگاهی به آینده در درخششی مرکباتی و سبز شکوفا می شود و در عمق قلبی از چرم، صمغ و پچولی فرو رفته و با حفظ شخصیت چرم محور و عمیق خود در پایه ای از سدر و خزه  بلوطی فرو می نشیند تا همگان را شیفته هنر نمایی استاد گزیده کار؛ "ژان-لوییس سیزاک" کند.

نیمه دوم قرن بیستم در تاریخ عطر سازی را باید دوران ظهور درخشان هرمس دانست. دورانی که در تاریخچه عطر سازی هرمس؛ خود به دوبخش تقسیم می شود: قبل و بعد از دهه نود میلادی. اگر سال های قبل از این دهه را دوران قدرت نمایی و شاهکار سازی های هرمس در جهان عطر بدانیم که با حضور اسطوره هایی نظیر رودنیتسکا، رابرت، کارِن و سیزاک رقم می خورد؛ دهه نود را باید عصر نوین عطر سازی هرمس با حضور هنرمندانی چون "موریس راسل" و "اولیویا جیاکوبِتی" دانست.

"موریس راسل" در سال 1995 "24 فِیبورگ" را در نکو داشت خیابانی که بیش از یک قرن نام آن با نام فروشگاه اصلی هرمس عجین شده یعنی خیابان بیست و چهارم فِیبورگ؛ خلق می کند. ترکیبی با شکوه و پر تجمل از گلهای سفید و نوت های میوه ای که در فضایی شهوانی و پر زرق و برق شناور است؛ 24 فِیبورگ را به اثری تبدیل نمود که مقاومت در برابر افسونگری های آن دشوار است. این رایحه غنی و بیاد ماندنی در قالب بطری نفیسی عرضه گشت که نه تنها در آن روز ها؛ بلکه همچنان نگاه هر مخاطبی را بسوی خود می کشاند.

دیگر محصول ارزشمند هرمس در دهه نود توسط "اولیویا جیاکوبِتی" ساخته می شود. "هیریس 1999"؛ پرداخت عمیق، هنرمندانه، مدرن و سراسر ظرافت هرمس به عصاره گرانقیمت و پیچیده زنبق است. این عطر منحصر بفرد نمایش وجوه مختلف رایحه زنبق است که با همراهی نوت های چوبی، رز، عسل، نوت های ادویه ای و نوت های سبز به آن پرداخته می شود و نمایشی مدرن و پالوده از زنبق را در فضایی متفاوت و فریبا به اجرا در می آورد.

با ورود به قرن بیست و یکم و پس از نیم قرن حضور درخشان در جهان عطر؛ دوران توسعه و شکوفایی عطر های هرمس از راه می رسد. یک همکاری ساده که نتیجه ای بزرگ به همراه داشت؛ جرقه انفجاری است که دنیای عطر را با شاهکار های مدرن و جریان ساز هرمس متأثر می کند. غوغایی تاریخ ساز و آفرینش هایی ستودنی که از پیوند تاریخ پر افتخار خانه هرمس با نبوغ هنرمندی کمال گرا و بزرگ بنام "ژان کلود النا" حاصل می شود.

مشاهده برند های لوکس بایر

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس