اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950704137705755

رئیس سازمان توسعه تجارت تاکید کرد

لزوم ساماندهی مبادلات مرزی

کد: 13950704137705755

https://goo.gl/Gl2mBo

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس سازمان توسعه تجارت بر ضرورت ساماندهی مبادلات مرزی تاکید کرد.

لزوم ساماندهی مبادلات مرزی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، مجتبی خسروتاج در نشست کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان هرمزگان گفت:  ساماندهی تجارت و مبادلات کالا در مناطق مرزی در تامین حقوق و معیشت مردم این مناطق بسیار مهم است.

وی جایگاه استان هرمزگان را در بخش ترانزیت کالا بسیار اساسی و مهم برشمرد افزود: باید با برنامه ریزی مناسب از این توانمندی استان برای ایجاد اشتغال و ارتقای معیشت مردم استفاده کرد.

رئیس سازمان توسعه تجارت بر اهمیت ساماندهی نظام تجاری کشور در شکل محلی و تفویض اختیار به استان ها تاکید و تصریح کرد: همه استان‌ها باید برای فعالانه زیرساخت های نظام تجاری کشور را فرهم کنند.

خسرو تاج هزینه های بالای تولید را یکی از مشکلات رقابت تولیدات داخل و توسعه صادرات عنوان کرد و گفت: کاهش هزینه‌های تمام شده تولید باعث افزایش توان رقابت تولید کنندگان داخلی خواهد شد و تاثیر مستقیمی بر توسعه صادرات غیر نفتی خواهد داشت.

وی به هدف گذاری برای صادرات غیرنفتی 50 میلیارد دلاری در سال 95  اشاره و تصریح کرد: 38 میلیارد دلار در بخش کالاهای صنعتی و پتروشیمی ، 5 میلیارد دلار در بخش کشاورزی و 7 میلیارد دلار در بخش میعانات گازی پیش بینی شده است که بخش بیشتر آن تاکنون محقق شده است.

 وی با اشاره به اقداماتی که دولت در خصوص ساماندهی نظام تجاری به خصوص مبادلات مرزی انجا می دهد، گفت: واردات کالاهای سرمایه ای نیازمند واردات از طریق نمایندگی های رسمی است و این نمایندگی ها بایستی در راستای سیاست های حمایت از تولید داخل زمینه همکاری با شرکت های داخلی را برای تولید، صادرات و فعال کردن واحدهای مشترک تحقیق و توسعه در داخل کشور دنبال کنند. 

قائم مقام وزیر در امور تجارت با اشاره به توسعه سفرهای هوایی و دریایی بین دو کشور ایران- عمان گفت: اینگونه تبادل هیأت ها می تواند در توسعه ی گردشگری ، تجاری و تسهیل حمل و نقل کالا موثر باشد و کالاهای دو کشور با قدرت رقابت بیشتری مبادله شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان توسعه تجارت ایران

سازمان توسعه تجارت ایران، به دنبال توسعه و تقویت تجارت خارجی و دستیابی به سهم بیشتر بازار هدف به نحوی یکپارچه و اثر بخش است. این سازمان با برقراری تعاملات سازنده با طرفین تجاری و ذینفعان خود، منابع انسانی و با به بکارگیری فناوری نوین همواره سعی دارد با برنامه ریزی سیاستگذاری، بستر مناسبی جهت مدیریت کلان صادرات و تقویت زیربناها و ظرفیت های لازم برای تسهیل و توسعه تجارت خارجی کشور فراهم نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار