اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950705138786108

سامویی، جزیره ای کهن در تایلند

کد: 13950705138786108

https://goo.gl/D7YeKX

، تهران , (اخبار رسمی): سامویی را اوایل دهه 1970 میلادی عده ای کوهنورد کشف کردند. در آن زمان برق و آب لوله کشی وجود نداشت و مردم با ماهیگیری و پرورش نارگیل کسب درآمد می کردند.

سامویی، جزیره ای کهن در تایلند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی الی گشت ، تایلند سرزمینی گرم و زیبا در قاره آسیاشت که جاذبه های بسیار متنوعی برای گردشگران سراسر جهان دارد. در این مطلب می خواهیم یکی از جزایر بزرگ این کشور را که برای خود اسم و رسمی دارد و جزء معروف ترین مقاصد توریستی جهان شناخته شده است معرفی کنیم تا بدانیدتایلند جدای از صنعت معروفش، چه جاذبه های شگفت انگیز دیگری در خود پرورده است. این جزیره فوق العاده، سامویی نام دارد.

بهترین زمان سفر به سامویی

دمای هوای سامویی معمولا حدود 30 درجه است اما باد و رطوبت شدید در این جزیره امری بسیار عادی است و هوای این منطقه در کل دلپذیر و اکثرا آفتابی و گرم است. تایلند هر سال یک فصل بارانی دارد که حتی در بانکوک و پوکت هم شاهد آن هستیم. برخلاف موسم های هندی که همه ساله در اینجا اتفاق می افتند، فصل بارانی تایلند فقط شامل بارش خفیف باران به همراه هوایی ابری خواهد بود. به ندرت پیش می آید که باران در این کشور چند روز پشت سر هم ادامه یابد.
فصل بارانی سامویی از اواخر اکتبر تا اواخر دسامبر ادامه دارد اما معمولا در کریسمس و شب عید باران نمی بارد. در ماه آوریل، در زمان جشن Songkran این جزیره گرم ترین و خشک ترین زمان خود را تجربه می کند. این جزیره دو بار در سال پر از توریست می شود. اولین آن از اواخر دسامبر تا مارچ و دیگری مصادف با تعطیلات اروپایی از جولای تا آگست است که جزیره شدیدا شلوغ می شود. یادتان باشد در این زمان ها حتما همه چیز را از قبل رزرو کنید.
در تمام طول سال هوای دلپذیری داریم و دمای هوا بین 24 تا 34 درجه در نوسان است. از فوریه تا می هوا گرم است و از اواخر سپتامبر تا ژانویه سرد می شود. میانگین هوا از فوریه تا اکتبر حدود 32 تا 38 درجه است. از جولای تا سپتامبر باران جزئی می بارد و خیلی زود آفتاب بیرون می زند. این جزیره در 9.11 درجه شمالی، 99.30 درجه شرقی و در ارتفاع 10 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است که گاهی پذیرای موسم های دلپذیری از طرف خلیج تایلند است.

این جزیره سامویی با مساحتی بیش از 250 کیلومتر از جزایر بزرگ تایلند محسوب می شود و با اینکه اخیرا به منطقه ی ساحلی گرمسیری تبدیل شده اما همچنان زیبایی های طبیعی خودش را حفظ کرده است. شب نشینی های پرشور و نشاطی در این سواحل گرو و پر شور و تاب  انجام می شود. توانایی مالی تان هر اندازه که باشد جایی برای اقامت در این جزیره پیدا می کنید. محیط این مربع عجیب و غریب که جزیره سامویی نام گرفته 55 کیلومتر است و برخلاف سایر جزایر تایلند، بسیار ناهموار و کوهستانی است طوری که تنها در حاشیه جزیره، منطقه ای صاف و هموار یافت می شود. به همین دلیل در اینجا آسمان خراشی نمی بینید و خانه ها همگی کوتاه و کوچک هستند. 90% از تاریخ این جزیره به پرورش نارگیل گذشته اما بازرگانان و مسافران چینی هم تاثیراتی بر اقتصاد این ناحیه گذاشته اند. معماری و فرهنگ منحصر به فردی بر این جزیره حاکم است و به خوبی با زیبایی طبیعت بکر آن در آمیخته شده است.
 امروزه سامویی حدود 2 میلیون نارگیل در ماه به بانکوک صادر می کند. نزدیک ترین شهر به این جزیره تقریبا در 60 کیلومتری غرب آن واقع شده و Suratthani نام دارد. این جزیره با درختان نخل، نارگیل و سواحل شنی سفید رنگش همه روزه پذیرای مسافرین بسیاری است که با قایق و هواپیما به اینجا سفر می کنند. این جزیره که در وسط خلیج تایلند واقع شده، حقیقتا یک بهشت تمام عیار است. این جزیره برای هر سلیقه و بودجه ای،  هتل مناسبی دارد. غذاهای محلی خوشمزه، طبیعت سرسبز گرمسیری، آبشارها، سواحل خلوت و سفید فراوان این جزیره را تبدیل به یکی از زیباترین مناطق توریستی نموده اند. چشم اندازهای حیرت انگیزی در سامویی و جزایر اطرافش وجود دارد. هر ساحل فضای منحصر به خود را دارد، آب های شفاف چی وانگ برای شنا مناسب است. ساحل لامایی یک خلیج هلالی شکل است. ساحل Taling Ngam زیباترین غروب های خورشید را به نمایش می گذارد. جاذبه های طبیعی، تورهای متنوع، امکانات مخصوص اقامتی و تفریحی در سطح مناسبی قرار دارند. مسافرین می توانند هر ساعتی که دوست داشته باشند با قایق و کشتی یا حتی پروازهای مستقیم به این جزیره سفر کنند. سامویی با مساحتی حدود 250 کیلومتر مربع مساحت، در 700 کیلومتری جنوب بانکوک واقع شده است. یک جاده کمربندی 55 کیلومتری هم در جزیره تعبیه شده که با آن می توان به راحتی از ساحلی به ساحل دیگر سفر کرد.
جزایر دیگری هم در اطراف این جزیره واقع شده اند، جزیره تائو که مکان خوبی برای غواصی است و جزیره پنانگ که به جشن های شبانه اش معروف است نمونه ای از این جزایر هستند. پارک ملی دریایی Angthong نیز از جاذبه های طراز اول این جزیره می باشد. سامویی حدود 40 هزار نفر سکنه دارد که اکثرشان بودایی و تعداد کمی شان مسلمان هستند و در دهکده ی Hua Thanon و شهر Nathon متمرکز شده اند. یک گروه کوچک از چینی ها نیز در این جزیره سکنی دارند. وسایل نقلیه ای چون اتوموبیل، قایق، قطار و اتوبوس همگی به این جزیره رفت و آمد می کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

الی گشت

آژانس هواپیمایی الی گشت فعالیت خود را از سال 1379 آغاز کرده است، در این سال ها همیشه رضایت کامل مسافران را مهمترین هدف خود قرار داده و با ارائه خدماتی با کیفیت و نو در زمینه خرید بلیط هواپیما، تور مسافرتی و رزرو هتل به مسافران و آژانس های همکار، توانسته در این صنعت پیشرو باشد. از طرفی با استقبال بالای مسافران به سرعت مسیرهای پروازی به نحوی گسترش پیدا کرده که امروزه در اکثر مسیرهای اصلی دارای بالاترین ظرفیت پروازی می باشد. شرکت الی گشت با قوی ترین زیر ساخت ها، بالاترین استاندارد ها و کامل ترین شبکه توزیع می کوشد تا همیشه بهترین خدمات را ارائه نماید و با بکارگیری نظرات سازنده اعضا و برقراری پایه های ارتباطی نوین با اعضا، کارگزاران، خطوط هوایی و راهنمایان، در مسیر هدف نهایی خود گام بردارد. ما هر چالش را فرصتی می دانیم و باور داریم جایگاه ما به عنوان شناخته شده ترین پیشگام در صنعت گردشگری به خوبی تثبیت شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی