اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950706139695812

راه‌اندازی مراکز کاریابی ویژه ناشنوایان

کد: 13950706139695812

https://goo.gl/KplKRE

، تهران , (اخبار رسمی): مراکز کاریابی و اشتغال حمایت‌شده ویژه ناشنوایان و کم‌شنوایان در نیمه دوم سال جاری راه اندازی می شوند.

راه‌اندازی مراکز کاریابی ویژه ناشنوایان

به گزارش  اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور، مراسم گرامیداشت هفته جهانی ناشنوایان  دیروز با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور و معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور و جمعی از ناشنوایان و کم‌شنوایان در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزاری شد.

حسین نحوی‌نژاد معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در  این مراسم  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره جبار باغچه‌بان، پدر آموزش ناشنوایان از رابطین ناشنوایان به سبب ایجاد پلی ارتباطی میان شنوایان و آنها تقدیر و تشکر کرد و گفت: سهم 50 درصدی ابتلا به اختلالات شنوایی ژنتیکی است که بهزیستی با شناخت و مداخله بهنگام از عمق این معلولیت می‌کاهد و درصدد فراهم کردن بستر توانمندسازی این عزیزان است تا در عرصههای فرهنگی، هنری، اشتغال و ... فعال باشند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بهزیستی در راستای ارائه وسائل کمک شنیداری مورد نیاز افراد ناشنوا و کم‌شنوا و تسهیل روند تحصیل این قشر تا سطوح عالیه اقدامات موثری انجام داده است، افزود: سن شناسایی اختلالات شنوایی را به نوزادی کاهش دادیم و حدود 75 درصد نوزادان کشور غربالگری شنوایی شدند بطوری که سال گذشته 3 هزار و 500 کودک بالقوه به اختلالات شنوایی شناسایی و مداخلات بهنگام صورت گرفت.

وی با اشاره به تربیت و آموزش رابط ناشنوا، تصریح کرد: از این طریق هر شهرستان باید حداقل یک رابط ناشنوایان و کم‌شنوایان داشته باشد و ما با تربیت و آموزش مربی آنها را به مراکز و شعب ناشنوایان اعزام خواهیم کرد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در پایان از راه‌اندازی مراکز کاریابی و اشتغال حمایت‌شده ویژه ناشنوایان و کم‌شنوایان در نیمه دوم سال جاری خبر داد و یادآور شد: در اجرای پایلوت این طرح در یک نقطه از شهر تهران، 100 فرصت شغلی برای این گروه هدف ایجاد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان بهزیستی کشور

سازمان بهزیستی کشور از مهمترین نهادهای حمایتی دولتی است که از طریق بودجه عمومی به افراد معلول و محروم جامعه کمک می‌نماید. پس از پیروزی انقلاب، سازمان بهزیستی کشور از ادغام سازمان‌های خیریه و حمایتی که در این بخش فعالیت می‌کردند، آغاز به کار کرد. پس از بررسی و مطالعات شهید محمد علی فیاض‌بخش، سازمان بهزیستی کشور به موجب لایحه قانونی مورخ 24/4/1359 و در جهت تحقق مفاد اصول سوم، بیست‌ویکم و بیست‌ونهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، از ادغام 16 سازمان، نهاد، موسسه و انجمن تشکیل شد تا با اتخاذ تدابیر و ارائه خدمات و حمایت‌های غیربیمه‌ای با حفظ ارزش‌ها و کرامت والای انسانی و تکیه بر مشارکت‌های مردم و همکاری نزدیک سازمان‌های ذیربط، در جهت گسترش خدمات توانبخشی، حمایتی، بازپروری و پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی و کمک به تأمین حداقل نیازهای اساسی گروه‌های کم درآمد، اقدام کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | بهداشت و درمان