اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950706139836108

25شهر توریستی برتر جهان کدامند؟

کد: 13950706139836108

https://goo.gl/or8aea

، تهران , (اخبار رسمی): هنگ هنگ با جذب بیشترین توریست ،در سال جاری میلادی گوی سبقت را از دیگر شهرهای توریستی جهان روبود.

25شهر توریستی برتر جهان کدامند؟

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی الی گشت ،موسسات مختلف گردشگری  سالانه بر اساس یک سری معیارهای ارزشیابی، شهرهای توریستی جهان را از لحاظ تعداد گردشگران رتبه بندی می کند. در آمار و رتبه بندی جدید این موسسات اتفاق تازه ای رخ داده است که شایان توجه است.لندن در میان شهرهای توریستی جهان که سری در میان صنعت گردشگری جهان دارند، تا چندی پیش حرف زیادی برای گفتن داشت و از سال 2009 رتبه نخست لیست جاذبه های توریستی را از آن خود داشت. اما این مقام طبق آمار جدید موسسات مختلف گردشگری به یک شهر آسیایی یعنی هنگ کنگ اختصاص پیدا کرد. بله هنگ کنگ ظاهرا با یک برنامه سنجیده و تبلیغات احتمالا پرهزینه گوی سبقت را از اروپا بود. با ماهمراه باشید تا 25 شهراز مهم ترین شهرهای توریستی جهان را برای تان معرفی می کنیم.

25-توکیو، ژاپن

شهر صنعتی و مدرن توکیو با جذب 5.99 میلیون گردشگر در سال جاری رتبه 25 لیست شهرهای توریستی را از آن خود کرد. اگر به دنبال مقصدی متفاوت برای گشت و گذار هستید توکیو را فراموش نکنید.

24-میلان ، ایتالیا

پایتخت مد و فشن جهان باید هم در این لیست خودنمایی کند. میلان با جذب  6.05میلیون مسافر در همین مدت جایگاه 24 شهرهای توریستی را از آن خود کرد.

23- مکه، عربستان سعودی

مسلمانان بیش ترین جمعیت گردشگران این شهر را تشکیل می دهند. پایتخت مذهبی جهان اسلام با جذب 6.12میلیون گردشگر افزایشی  6.2درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرد.

22- لاس وگاس، ایالات متحده

شهری که درمیان گردشگران به Sin City مشهور است، در سال جاری میزبان  6.13میلیون گردشگر از سراسر جهان بود.

21- پراگ، جمهوری چک

شهر قلعه‌های جهان سال در  2015 میلادی میزبانی 6.35 میلیون گردشگر را تجربه کرد.

20- شانگهای،چین

مرکز تجاری و تفریحی کشور چین درکنار پیشرفت‌های متعدد دیگری که داشت دستخوش رشد چشمگیری در تعداد گردشگران نیز بود و با 6.4میلیون گردشگر در جایگاه 20م لیست قرار گرفت.

19-پاتایا،تایلند

این شهر ساحلی آنقدر در رتبه بالایی از لحاظ تعداد گردشگر قرار داشت که امسال با وجود از دست دادن حدود 8درصد از مسافرانش ، بازهم در جایگاه مناسبی قرار داشت و  6.43میلیون مسافر را میزبانی نمود.

18-  میامی، ایالات متحده

شهر ساحلی میامی، نمونه‌های کم‌نظیری از آثار معماری را در خود دارد و همین موضوع یکی‌از عوامل جذب 7.26میلیون گردشگر در سال جاری برای این شهر به حساب می آید.

17-  کت، تایلند

برخلاف شهر پاتایا، شهر ساحلی پوکت رشدی  1درصدی را در تعداد گردشگران تجربه کرد و 8.1میلیون نفر را در خود مهمانی داد. البته این رقم نسبت به سال گذشته  2رتبه تنزل داشت.

16-  گوانگ‌جو، چین

این کلان شهر که ددر شرق آسیا واقع شده است با جذب 8.2میلیون گردشگر خود را در جایگاه 16 این لیست قرار دارد.

15- تایپه، تایوان

کاخ موزه‌ی شهر تایپه یکی از بزرگ‌ ترین کاخ موزه‌های سراسر جهان بوده و شاید یکی‌از عوامل جذب 8.6میلیون مسافر از سراسر جهان باشد.

14-رم، ایتالیا

این شهر تاریخی و بی ‌نظیر اروپایی با کسب رتبه 14 این لیست، میزبان  8.78میلیون توریست از سراسر جهان بود.

13-سئول ، کره جنوبی

میزبانی از 9.39 میلیون مسافر و افزایش 8.9درصدی نسبت به سال قبل دلیلی به غیر از جاذبه‌های گردشگری دارد. بلهریال کنسرت‌های خواننده آهنگ مشهور “Gangnam Style” گردشگران زیادی را به این شهر روانه کرد.

12-دبی ، امارات متحده عربی

این شهر زیبای خاورمیانه ای با سرمایه‌گذاری‌ های متعددی که انجام داده توانسته است 11.39میلیون مسافر را از سراسر جهان جذب نماید و با افزایشی 8.9درصدی در جایگاه 12م قرار بگیرد.

11- آنتالیا،ترکیه

شهر ساحلی که در جنوب غربی ترکیه قرار دارد میزبان 11.5میلیون گردشگر بوده و خود را در میان شهرهای برتر توریستی جهان قرار داد.

10- کوالالامپور،مالزی

کوالالامپور با 11.63 میلیون مسافر رتبه دهم لیست برترین‌ها را به خود اختصاص داد.

9- استانبول ،ترکیه

استانبول که نسبت به شهر آنتالیا شناخته شده‌تر است با میزبانی 11.87 میلیون گردشگر از سراسر جهان در میان برترین شهرهای توریستی جهان قرار گرفت.

8- نیویورک، ایالات متحده

برترین شهر توریستی آمریکای شمالی با جذب 12.23 میلیون مسافر در جایگاه هشتم قرار گرفت.

7- شنزن، چین

این شهر که در دهه 80 میلادی یکی از شهرهای بسیار کوچک جنوب چین محسوب می شد، این روزها یکی‌از قطب‌های اقتصادی این کشور است که  در سال جاری 13.1میلیون مسافر به این شهر سفر کردند.

6- ماکائو، چین

ماکائو که در میان گردشگران به لاس وگاس آسیا مشهور است با رشدی بی‌سابقه توانست به جایگاه ششم لیست صعود کرده و 14.79 میلیون مسافر را میزبانی نماید.

5-پاریس، فرانسه

این شهر در قاره اروپا به شهر نور مشهور است. پاریس با وجود کاهش 1.9درصدی جذب گردشگر، با میزبانی 14.98میلیون توریست در جایگاه پنجم قرار گرفت.

4-بانکوک ، تایلند

عدم تبلیغات مناسب در سال جاری، باعث شد تایلند با کاهش 7درصدی از جایگاه سوم به چهارم نزول کند. با این وجود این شهر میزبان 16.25میلیون نفر از سراسر جهان بود.

3- سنگاپور

با سفر 17.09 میلیون گردشگر از سراسر جهان، این شهر رویایی به جایگاه سوم شهرهای توریستی جهان صعود کرد.

2- لندن، انگلستان

لندن که سال‌های متمادی به‌عنوان برترین شهر توریستی جهان شناخته می‌شود، امسال با یک پله تنزل جایگاه خود را به هنگ کنگ داد. 17.38میلیون مسافر رقم بسیار خوبی برای یک شهر محسوب می‌شود.

1- هنگ‌کنگ

هنگ‌کنگ با یک اختلاف 10 میلیون نفری با شهر لندن، جایگاه نخست را از آن خود کرد. در سال جاری میلادی هنگ‌کنگ از 27.77میلیون گردشگر میزبانی کرده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

الی گشت

آژانس هواپیمایی الی گشت فعالیت خود را از سال 1379 آغاز کرده است، در این سال ها همیشه رضایت کامل مسافران را مهمترین هدف خود قرار داده و با ارائه خدماتی با کیفیت و نو در زمینه خرید بلیط هواپیما، تور مسافرتی و رزرو هتل به مسافران و آژانس های همکار، توانسته در این صنعت پیشرو باشد. از طرفی با استقبال بالای مسافران به سرعت مسیرهای پروازی به نحوی گسترش پیدا کرده که امروزه در اکثر مسیرهای اصلی دارای بالاترین ظرفیت پروازی می باشد. شرکت الی گشت با قوی ترین زیر ساخت ها، بالاترین استاندارد ها و کامل ترین شبکه توزیع می کوشد تا همیشه بهترین خدمات را ارائه نماید و با بکارگیری نظرات سازنده اعضا و برقراری پایه های ارتباطی نوین با اعضا، کارگزاران، خطوط هوایی و راهنمایان، در مسیر هدف نهایی خود گام بردارد. ما هر چالش را فرصتی می دانیم و باور داریم جایگاه ما به عنوان شناخته شده ترین پیشگام در صنعت گردشگری به خوبی تثبیت شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی