اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950706139935755

در همایش معرفی فرصت‌های تجاری ایران و کنیا مطرح شد

کنیا دروازه ورود به شرق آفریقاست

کد: 13950706139935755

https://goo.gl/KV7mAZ

، تهران , (اخبار رسمی): همایش معرفی فرصت‌های تجاری ایران و کنیا در حالی امروز در سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد که سفرای دو کشور در تهران و نایروبی با اشاره به فرصت‌های فراوان این کشور شرق قاره سیاه، از آمادگی دو کشور در گسترش روابط روزافزون تجاری و اقتصادی خبر دادند.

کنیا دروازه ورود به شرق آفریقاست

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، فرجوند سفیر ایران در نایروبی در خصوص کنیا گفت: کنیا هاب منطقه‌ای شرق قاره آفریقا است به طوری که ارسال کالا به این کشور، ارسال کالا به کشورهای مختلف شرق افریقا را به دنبال دارد.

وی افزود: این کشور چشم‌انداز 30 ساله‌ای را برای خود ترسیم کرده است که براساس آن به سرمایه‌گذاری خارجی بیش از پیش توجه شده است و این مسئله فرصت خوبی را در اختیار سرمایه‌گذاران ایران قرار می‌دهد.

فرجوند ادامه داد: کنیا کشوری است که سالانه یک میلیون 500 هزار نفر به صورت توریستی از آن بازدید می‌کنند و زمینه خوبی در حوزه گردشگری می‌توان میان این کشور با ایران ایجاد کرد.

وی با اشاره به نیاز وارداتی کنیا اظهار داشت: کنیا کشوری وارداتی است و از امنیت بالایی برخوردار است بنابراین اگر تجار ایرانی تمایل دارند کار با قاره افریقا را آغاز کنند این کشور فرصت‌های بی‌شماری پیش روی آنان قرار خواهد داد.

«روکیا سابو» سفیر کنیا در تهران نیز در این مراسم با اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجاری در نایروبی اظهار داشت که سیاستمداران این کشور از سال 2010 به دنبال سرمایه‌گذاری خارجی در این کشور، دروازه کنیا را به سوی جهان گشوده‌اند.

وی افزود: رئیس‌جمهوری کنیا توجه ویژه‌ای به سرمایه‌گذاری خارجی در این کشور دارد و آن را یکی از راه‌های توسعه‌یافتگی و گسترش اشتغال برای سیل عظیم نیروی جوان، متخصص و تحصیل کرده این کشور می‌داند.

سابو اظهار داشت: ما به شدت به دنبال توسعه خطوط ریلی کنیا هستیم و این موضوع را در دستور کار قرار داده‌ایم از طرفی سیستم گمرکی خود را توسعه داده‌ایم به طوری که مدت زمان ترخیص کالا از 65 روز به 22 روز در این کشور کاهش یافته است.

وی افزود: ما براساس پنجره واحد تجاری در واردات و صادارت کالا عمل می‌کنیم و دروازه ورود کالا از شرق قاره آفریقا محسوب می‌شویم.

سفیر کنیا در تهران افزود: با احتساب جمعیت کشورهای اطراف، ما بازاری 600 میلیون نفری محسوب می‌شویم و در همه رشته‌های کالایی و خدماتی پذیرای ایرانی‌ها هستیم و چهار منطقه آزاد تجاری در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، تولید برق و ... احداث کرده‌ایم.

وی در ادامه این نشست در مورد شرایط و نحوه حمل و نقل کالا، انبارداری، ترخیص و توزیع کالاها، پایلوت‌های فروش عمده و جزئی، بسته‌بندی و مونتاژ در کشور خود توضیحاتی ارایه کرد.

در ادامه این همایش، میزگرد پرسش و پاسخ در خصوص بازار کنیا و همچنین در خصوص اولین نمایشگاه اختصاصی ایران در نایروبی برگزار شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان توسعه تجارت ایران

سازمان توسعه تجارت ایران، به دنبال توسعه و تقویت تجارت خارجی و دستیابی به سهم بیشتر بازار هدف به نحوی یکپارچه و اثر بخش است. این سازمان با برقراری تعاملات سازنده با طرفین تجاری و ذینفعان خود، منابع انسانی و با به بکارگیری فناوری نوین همواره سعی دارد با برنامه ریزی سیاستگذاری، بستر مناسبی جهت مدیریت کلان صادرات و تقویت زیربناها و ظرفیت های لازم برای تسهیل و توسعه تجارت خارجی کشور فراهم نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]