اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950706140626113

با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها اجرایی می شود

افزایش 15درصدی مسافران قطارشهری مشهد

کد: 13950706140626113

https://goo.gl/ihr4TQ

، مشهد , (اخبار رسمی): مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد گفت: در تابستان جاری بین 105 تا 110 هزار مسافر از طریق قطارشهری مشهد جابه‌جا می شدند که با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها این رقم به بیش از 130 هزار مسافر در روز رسیده است.

افزایش 15 درصدی مسافران قطارشهری مشهد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، قاسم طاهری افزود: به منظور پذیرایی از دانش‌آموزان و دانشجویان پیش از آغاز سال تحصیلی نظافت اساسی تمامی ناوگان، ایستگاه‌ها و تجهیزات قطارشهری انجام شده و همزمان با اول مهرماه در ایستگاه‌های منتخب قطارشهری از این قشر تاثیر‌گذار با گل و شیرینی پذیرایی صورت گرفت.
وی تصریح کرد: همچنین به منظور ارتقای وضعیت شهرنشینی و آموزش‌های فرهنگ شهروندی، تعداد 5 هزار بسته فرهنگی بین دانش‌آموزان و دانشجویان توزیع گردید چرا که این قشر از آینده‌سازان مملکت هستند و می‌توانند تاثیر بسزایی در آینده جامعه داشته باشند.
طاهری ادامه داد: با توجه به افزایش جمعیت مسافر در طول سال تحصیلی در ایام پیک و ساعات تعطیلی مدارس، سرفاصله زمانی رسیدن قطارها به ایستگاه به 5 دقیقه کاهش پیدا می‌کند همچنین تعداد قطارها افزایش پیدا خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد گفت: متوسط حضور هر مسافر در قطارشهری مشهد، 20 دقیقه است به همین منظور سعی شده از این مدت زمان حضور به نحو احسن بهره‌برداری صورت گیرد به طوری که با نمایش تیزر و انیمیشن‌های آموزشی در مانیتورهای قطارشهری سعی بر این شده تا به نوعی آموزش فرهنگ شهروندی مورد تمرکز باشد.
وی افزود: در تابستان جاری به ترتیب ایستگاه‌های بسیج، بوستان ملت و پایانه وکیل‌آباد پرترددترین ایستگاه‌ها بوده‌اند که نشان‌دهنده برنامه‌ریزی شهروندان برای تردد از مترو است.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد با تشکر از اقدامات گذشته مدیران در احداث خط یک قطارشهری، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون شاهد این هستیم که دیگر شهرهای کشور در حال ساخت مترو و یا بهره‌برداری آزمایشی هستند ولی خوشحالیم که ششمین سال بهره‌برداری قطارشهری مشهد را پشت سر می‌گذاریم و تا 5 ماه دیگر 7 سال از فعالیت این خط می‌گذرد.
به گفته طاهری، در این 6 سال بیش از 160 میلیون مسافر جابه‌جا شده‌اند به طوری که فقط در سال 94 بالغ بر 38.5 میلیون نفر سرویس‌دهی کردیم و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری به مرز 42 میلیون نفر برسیم.
وی تصریح کرد: با یک حساب سرانگشتی می‌توان به این نتیجه رسید که اگر جابه‌جایی هر مسافر را در سطح مشهد به صورت میانگین 10 کیلومتر در نظر بگیریم نیاز به حداقل 0.37 لیتر بنزین یا به عبارتی 0.5 لیتر گازوئیل داریم، یعنی اگر بخواهیم جابه‌جایی 40 میلیون نفر مسافر در سال را محاسبه کنیم شاهد 94 درصد صرفه‌جویی مطلوب در سوخت خواهیم بود که حدود 80 میلیارد تومان در سال می‌شود.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد گفت: با صرفه‌جویی‌هایی که طی 10 سال در قطار شهری صورت می‌گیرد، هزینه احداث این خط تامین می‌شود و شهر نیز از پاکی و سلامت مطلوبی برخوردار می‌شود، چرا که هر مسافری که از قطارشهری استفاده می‌کند در واقع 3 هزار و 300 تومان به سرمایه شهر می‌افزاید.
وی یادآور شد: به دلیل اینکه سیستم حمل و نقل ریلی در کشور ما نوظهور است اجبارا باید خود به فکر تامین قطعات یدکی باشیم و هنوز صنعت نتوانسته به دلیل تقاضای محدود به دنبال تامین نیازهای مترو باشد، در این راستا با سیاست اقتصاد مقاومتی و تحقق خودکفایی، مهندسی معکوس توسط شرکت بهره‌برداری قطارشهری آغاز شده و در یک فرآیند کاملا نتیجه‌گرا، انتخاب مشاور و تهیه اسناد مهندسی معکوس دقیق و شناسایی پیمانکاران واجد شرایط، 18 قرارداد مهندسی معکوس و بومی‌سازی و ساخت 46 قطعه و تجهیزات توسط مهندسان داخلی منعقد گردید.
طاهری تصریح کرد: ساخت دستگاه شستشوی قطار، پانتوگراف قطار ، سیمیلاتور آموزش راهبری مترو و عقد قرارداد با پارک علم و فناوری دانشگاه فردوسی به منظور مهندسی معکوس تجهیزات مکانیکی و برگزاری کلاس‌های آموزشی، تاسیس پژوهشکده حمل و نقل، آموزش راهبران قطار برقی با همراهی سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای از جمله فعالیت‌های مطلوب شرکت بهره‌برداری طی چند سال گذشته بوده که در راستای توجه به تخصص و تجربه بومی اعمال شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری مشهد

شهرداری مشهد نهادی است مردمی که وظیفه نگهداری شهر مشهد را بر عهده دارد. شهردار مشهد به صورت غیر مستقیم توسط نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر مشهد انتخاب می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه