اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950707141795755

مدیرکل دفتر صادرات کالای سازمان توسعه تجارت:

صادرات مواد اولیه پلیمری به 1.4 میلیارد دلار رسید

کد: 13950707141795755

https://goo.gl/3is6rh

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرکل دفتر صادرات کالای سازمان توسعه تجارت ضمن ارایه گزارش صادرات محصولات عمده صنایع پتروشیمی، پایه نفتی و شیمیایی در 5 ماهه نخست سال 95، گفت: میزان صادرات مواد اولیه پلیمری در این مدت به بیش از 1.4 میلیارد دلار رسید.

صادرات مواد اولیه پلیمری به 1.4 میلیارد دلار رسید

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، محمود بازاری در همین باره گفت: در کشورهای چین، عراق و ترکیه شاهد افزایش ارزش و در هند و افغانستان شاهد رکود ارزش صادرات مواد اولیه پلیمری هستیم.

وی همچنین با بیان اینکه میزان صادرات روغن موتور طی 5 ماهه نخست سال 95 از نظر ارزشی حدود 963 میلیون دلار بوده، اظهار کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 43.5 درصد افزایش داشته است.
به گفته بازاری افغانستان، ترکیه، چین و هند عمده بازارهای صادرات روغن موتور ایران به شمار می‌آیند.

بازاری در ادامه ارزش صادرات مواد هیدروکربوری پتروشیمی نظیرال.پی.جی در 5 ماهه نخست امسال را حدود 928 میلیون دلار اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش حدود 7 درصدی مواجه بوده است.

وی با اشاره به اینکه میزان صادرات قیر طی 5 ماهه نخست سال جاری از نظر ارزشی بیش از 333 میلیون دلار بود، خاطرنشان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل  5/42 درصد کاهش داشته است.
مدیرکل دفتر صادرات کالای سازمان توسعه تجارت عمده بازارهای صنعت قیر در این مدت را هند، افغانستان، ترکیه، چین و عراق برشمرد و ادامه داد: نگرانی از افت برند صادراتی قیر در کشورهای مذکور، نداشتن برخی استانداردها و... از عمده دلایل تنزل صادرات قیر ایران هستند.

بر اساس این گزارش، ایران هم  اکنون 12 درصد از بازار ال.پی.جی جهان را در اختیار دارد و پیش‌بینی می‌شود در افق سال 2020 میلادی، 40 درصد از بازار این محصول در منطقه خاورمیانه به کشورمان اختصاص یابد چراکه با ورود فازهای جدید پارس جنوبی و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در این مناطق شاهد افزایش 19 درصدی صادرات ال.پی.جی خواهیم بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان توسعه تجارت ایران

سازمان توسعه تجارت ایران، به دنبال توسعه و تقویت تجارت خارجی و دستیابی به سهم بیشتر بازار هدف به نحوی یکپارچه و اثر بخش است. این سازمان با برقراری تعاملات سازنده با طرفین تجاری و ذینفعان خود، منابع انسانی و با به بکارگیری فناوری نوین همواره سعی دارد با برنامه ریزی سیاستگذاری، بستر مناسبی جهت مدیریت کلان صادرات و تقویت زیربناها و ظرفیت های لازم برای تسهیل و توسعه تجارت خارجی کشور فراهم نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]