اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950707142076311

ماچا قدیمی‌ترین چای سبز در ژاپن است

ماچا مادر تمام چای‌های سبز

کد: 13950707142076311

https://goo.gl/9sR7Cd

، ساری , (اخبار رسمی): ماچا یک نوشیدنی اصیل و 5 هزار ساله است و برگ‌های آن توسط کشاورزان حاذق ژا‍پنی و به ماهرانه‌ ترین شکل در زیر سایبان‌ها تولید می‌شود. نرسیدن مقدار کافی نور به برگ‌های ماچا باعث تولید مقادیر بالای کلروفیل در آن شده که طعم شیرین و عطر ملایمی به ماچا می‌بخشد.

ماچا؛ جادوی طبیعت

ماچا به شکل سنتی به صورت پودر مصرف می‌شود که به نوبه خود باعث جذب تمام مواد مغذی در آن می‌شود.

ماچا تنها ماده‌ای است که بنابر دلایل خاص به شکل پودر مصرف می شود. در زمان نوشیدن ماچا یا صرف غذایی لذیذ ساخته شده از ماچا، شما تمام برگ گیاه را به همراه تمام مواد مغذی مصرف می کنید در صورتی که در اکثر موارد برگ گیاه را دم کرده و از عصاره آنها استفاده می کنند. برای مثال در چای سبز  دم کردن برگ های گیاه در آب تنها باعث جدا کردن مواد از برگ و انحلال آنها در آب گرم می شود و خود برگ ها در قوری باقی مانده و در نهایت دور انداخته می شود. این در حالی است که تنها بخش بسیار کوچکی از مواد مغذی برگ گیاه در آب قابل حل است. میزان انحلال و مصرف این مواد بسته به نوع چای و نوع مصرف از 10 تا 20 درصد کل مواد مغذی موجود در برگ هاست.

مصرف‌کنندگان ماچا، مواد مغذی کل برگ گیاه را دریافت می‌کنند و از غلظت بالای آنتی‌اکسیدان‌ها، آمینواسیدها، ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبرهای چای سبز بهره می‌برند.

ماچا غنی از سه ماده‌ مغذی خیلی مهم است که برای داشتن سبک زندگی سالم­تر، بسیار مورد توجه هستند:

آنتی‌اکسیدان‌ها:

کاتچین­ ها، از جمله مهمترین آنتی‌اکسیدان‌های مورد پژوهش و بحث از نظر علمی هستند. تاکنون تعداد زیادی مقاله در مورد این مواد با اثر آنتی‌اکسیدانی بالا، چاپ شده‌ است. ماچا در مقایسه با تمام میوه‌ها و سبزیجات طبیعی شناخته شده تاکنون، دارای آنتی‌اکسیدان بالاتری است و نتایج آزمون ORAC ثابت می‌کند که یک گرم ماچای مرغوب، حاوی 1384 واحد ORAC است. در مقایسه با دیگر میوه‌ها و سبزیجات غنی از آنتی‌اکسیدان و نیز دیگر غذاهای مقوی، ماچا مرغوب سنتی به وضوح در رتبه برجسته­ تری قرار دارد.

*  ORAC مخفف ظرفیت جذب رادیکال اکسیژن است. این روش آزمون، توسط وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) و دانشگاه تافتز، برای ارزیابی قدرت آنتی‌اکسیدانی مواد غذایی و نوشیدنی‌ها توسعه داده شد. عددهای بالاتر نشان‌دهنده‌ی اثرات آنتی‌اکسیدانی بیشتر برای بدن ما است.

L-تیناین (آمینواسیدها):

ماچا همچنین دارای مقدار زیادی از L-تیناین­ها – مجموعه‌ی منحصر به‌فردی از آمینواسیدهای طبیعی که تقریباً به طور انحصاری در ماچا و گیوکورو وجود دارند- است. این ماده با کافئین موجود در چای ترکیب و به تدریج جذب بدن شده و علاوه بر کاهش عوارض جانبی مصرف کافئین باعث افزایش 3 الی 6 ساعته در سطح بالای انرژی در بدن می گردد.

این ترکیب منحصر به‌فرد که تقریباً به طور انحصاری در ماچا وجود دارد، به فراهم کردن انرژی و افزایش تمرکز ذهنی کمک می‌کند. مقدار کالری در ماچا نزدیک به صفر بوده و به همین دلیل به عنوان ”نوشیدنی انرژی” خالص نیز شناخته می شود. ماچا بر خلاف مواد انرژی زای تجاری که حاوی مقادیر بسیار زیاد کافئین و شکر می باشند، هیچ گونه اثرات جانبی را ایجاد نمی کند.

فیبر های نا محلول (جذب 100درصد با مصرف برگ پودر شده)

به دلیل پودر شدن برگ های ماچا تمام مواد مغذی که معمولا در گیاهان دیگر دور ریخته می شوند، به طور 100٪ جذب بدن می شوند. مصرف کردن ماچا باعث جذب تمام آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها، مواد معدنی و فیبرها می گردد. یکی از برجسته‌ترین مواد مغذی که ما می‌توانیم از ماچا بگیریم ، فیبرهای نامحلول در آب است. مطالعات اخیر نشان می‌دهند که اگر به همراه کاتچین، فیبرهای محلول و نامحلول در آب را نیز دریافت کنیم، کاهش قند خون به دلیل وجود کاتچین (EGCg) به مقدار قابل توجهی رخ می دهد. این اثر در ماچا بیشتر از 10 برابر دیگر نوشیدنی های طبیعی و میوه های غنی از  فیبرها می باشد. باورنکردنی تر آنکه هیچ میوه و سبزیجات و ماده‌ای در جهان به اندازه ماچا غنی از آنتی اکسیدان نمی باشد. این ماده به معنای واقعی کلمه، سالم‌ترین نوشیدنی است که طبیعت عرضه می­کند و دارای انرژی 100 درصد طبیعی است.

با مصرف گیاهان دم کرده معمولی تنها 10درصد مواد موجود در آنها جذب می گردد در حالی که با مصرف ماچا 100درصد مواد مغذی موجود در آن جذب می شود. در حقیقت یک فنجان از ماچا معادل 10 فنجان از گیاهان مفیدی چون چای‌های سبز معمول است.

 نیروگاه آنتی‌اکسیدان

یکی از مزایای عمده ماچا این است که یک دوز میلیونی از آنتی‌اکسیدان­ها را در هر جرعه آزاد می‌کند. بر اساس آخرین نوآوری در تحقیقات آنتی‌اکسیدان، ماچا نسبت به هر “غذا یا ماده خوراکی دیگری که غنی از آنتی اکسیدان است” ، به طور قابل ملاحظه ای آنتی‌اکسیدان‌های بیشتری دارد.

چرا ماچا مانند یک نیروگاه آنتی‌اکسیدان در نظر گرفته می‌شود؟

یکی از معروف ترین و پراستفاده ترین کلمات در تغذیه آنتی اکسیدان ها می باشند. این مواد که به صورت طبیعی ایجاد می شوند، از پیری و بیماری های مزمن جلوگیری می کنند. امروزه، انواع میوه‌ها و سبزیجات، به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی خود مورد توجه قرار گرفته‌اند، که منجر به تهیه محصولات با انواع ادعاها شده است. اما ماچا در مقایسه با این مواد بی‌نظیر است. مواد تامین کننده آنتی اکسیدان شناخته شده و مصرف آنها به ویژه در جوامعی با میزان بیماری های مزمن بالا توصیه شده است. در این میان مصرف ماچا با توجه به مقدار بسیار بالاتر آنتی اکسیدان شدیدا توصیه شده است.

متخصصان در دانشگاه تافتز، با استفاده از روش تست شناخته شده به عنوان ORAC (ظرفیت جذب رادیکال اکسیژن) کشف کردند که شاخ ORAC در ماچا 20 برابر این مقدار در انار و زغال اخته است. همچنین درجه‌ی ORAC ماچانو بیش از 10 برابر تمشک و بیش از 100 برابر اسفناج می باشد.

چرا این خاصیت مهم است؟

آنتی‌اکسیدان‌ها عوامل دفاعی بدن هستند. آن‌ها ترکیبات شیمیایی هستند که از پیری و بیماری‌های مزمن جلوگیری می‌کنند. به عبارت ساده، هر چه شما بیشتر آنتی­ اکسیدان داشته باشید، بدن شما در مقابله با عفونت‌ها و بیماری مجهزتر است.

1 فنجان ماچانو برابر با 10 فنجان چای سبز

یک فنجان ماچا، نه تنها ذهن و هوشیاری شما را بهبود می بخشد، بلکه شامل موادی است که به کاهش وزن شما کمک می‌کند. گزارش شده است که ماچا می‌تواند سرعت مصرف کالری بدن را تا 43درصد افزایش دهد، که از سرعت مصرف کالری  30 درصدی یک فرد متوسط بیشتر است! ماچا در کنار رژیم غذایی و ورزش روشی بسیار مناسب برای کاهش وزن سریع است.

مزایای سلامتی ماچا چیست؟

یک فنجان ماچا از نظر مواد مغذی برابر با 10 فنجان چای سبز دم شده­ی معمولی است.

زمانی که شما ماچا می‌نوشید، تمام برگ را مصرف می‌کنید و 100 درصد مواد مغذی برگ را دریافت می‌کنید.
ماچا در مقایسه با چای سبز دم شده‌ی معمولی، خاصیت آنتی‌اکسیدان 137 برابری دارد.
از لحاظ محتوای مواد مغذی، یک فنجان ماچا برابر با 10 فنجان چای سبز دم شده‌ی معمولی است
دارای آنتی‌اکسیدان­ های زیادی از جمله آنتی اکسیدان قویEGCG است.

سوخت و ساز را افزایش داده و باعث سوختن چربی می شود.
به طور موثر و طبیعی سموم را دفع می‌کند.
باعث آرامش ذهن و کاهش استرس می شود.
غنی از فیبر، کلروفیل و ویتامین‌ها است.
مزاج خوب را افزایش می­دهد و به تمرکز کمک می‌کند.
ویتامین C،سلنیوم، کروم،روی و منیزیم را فراهم می‌کند.
از بیماری های عصبی جلوگیری می‌کند.
باعث کاهش کلسترولو قند خون می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ماچانو

شرکت ماچانو مفتخر است به عنوان اولین مرجع تخصصی چای ماچا در ایران، این ماده ی اعجاب انگیز و نحوه ی درست استفاده از آن را به مردم عزیز ایران زمین معرفی کند. ما تلاش می کنیم تا با وارد کردن بالاترین کیفیت چای ماچا و معرفی آن به سبد غذایی روزانه خانواده ایرانی، سهمی تاثیر گذار در اعتلای سلامت عمومی جامعه ایفا کنیم. خدا را شاکریم که چنین فرصتی نصیب ما گردیده و امیدواریم بتوانیم به بهترین نحو، نقش خود را ایفا کنیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی