اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950713149656311

نوشیدنی درمانگر را بشناسید

درمان پارکینسون با چای ماچا

کد: 13950713149656311

https://goo.gl/ZZYZsE

، ساری , (اخبار رسمی): ماچا قدیمی‌ترین و اعلاءترین چای سبز در ژاپن است که علاوه بر مصارفی در قالب نوشیدنی، به منظور درمان برخی از بیماری‌ها همچون پارکینسون نیز کاربرد دارد.

ماچا و سلامت

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی شرکت ماچانو، یکی از عوامل اصلی امراض و حمله های قلبی، وجود کلسترول بالا در خون انسان است. چای سبز علاوه بر ویتامین های A و C خود، باعث کاهش کلسترول در خون نیز می شود که این موضوع خطر حمله قلبی و امراضی از این دست را پایین می آورد. در میان انواع گوناگون چای سبز، ماچا علاوه بر مصارفی در قالب نوشیدنی به درمان این نوع بیماری ها و امراض کمک می کند زیرا ماچا فعالیت سلول های مغز به ویژه بخش های مربوط به حافظه را تقویت و تحریک می کند.

از سویی دیگر با مصرف این چای درمانی،میزان استیل کولین در سلول های مغز را کاهش داده  و مانع از تخریب سلول های مغز و بروز بیماری آلزایمر می شود. در واقع، آنتی اکسیدان های ماچا منجر به تعویق قرار گیری سلول های مغز در فاز پیری و فرسودگی، مانع از ابتلا به پارکینسون می شود.

بازدارنده بیماری های قلبی و عروقی

مصرف ماچا می تواند از بروز بیماری های قلبی عروقی جلوگیری کند. مصرف روزانه پنج فنجان ماچا یا بیشتر می تواند تا 61 درصد از بروز بیماری های قلبی بکاهد. وجود رادیکاله ای آزاد در سرخرگ می تواند منجر به بروز بیماری های قلبی عروقی شود. در حالی‌که کاتچین موجود در ماچا قادر است از پوشش درونی سرخرگ در برابر رادیکال های آزاد محافظت کرده این وسیله از بروز بیماری های قلبی نیز جلوگیری می کند.

افزایش سرعت بهبودی

نکته دیگر این است که معمولا بعد از حمله قلبی پروتیینه ایی در بدن تولید می شود که مرگ سلولی را به همراه دارد، درحالی که کاتچین موجود در چای سبز فعالیت این پروتیین را متوقف کرده و به این وسیله سکته های مغزی و قلبی را به حداقل رسانده و سرعت بهبود را افزایش می دهد. یکی از عناصر فعال در ماچا به اندازه آسپرین از تجمع پلاکت های خونی جلوگیری می کند که این امر گردش خون را بهبود می بخشد.

کاهش تری گلیسیرید:

کاتچین موجود در ماچا ‌فعالیت آنزیم لیپاز (آنزیم مسوول هضم چربیها) پانکراس (لوزالمعده) را مهار می کند. در نتیجه، شکسته شدن چربی و تبدیل آن به اجزای قابل جذب با سرعت بسیار کمی انجام می شود. با توجه به اینکه افزایش تری‌گلیسیرید خون بعد از مصرف هر وعده غذایی یک ریسک فاکتور در بروز بیماری های قلبی است، مصرف یک فنجان ماچا در بین وعده های غذایی روشی مناسب در کاهش تری گلیسیرید خون است.

قندزدایی

معمولا با افزایش سن، قندخون هم کم کم بالا می رود، خصوصا اگر به رژیم غذایی خود توجه کافی نداشته باشیم. وزن به مرور زمان بالا رفته و به دنبال آن احتمال بروز دیابت نوع دو هم افزایش می یابد. مصرف روزانه پنج فنجان ماچا می تواند از بروز دیابت جلوگیری کند. به نظر می رسد ‌اصلی ترین مکانیسم، ‌مهار کردن فعالیت آنزیم آمیلاز بزاق و روده (آنزیم مسوول هضم نشاسته) است. با مهار شدن فعالیت این آنزیم، نشاسته با سرعت بسیار آهسته ای می شکند و در نتیجه قندخون با سرعت کمی بالا می رود. مصرف چای به همراه یک وعده غذایی سرشار از کربوهیدرات منجر به کاهش سرعت رها شدن گلوکز و کاهش جذب آن می شود و به این وسیله از ترشح انسولین جلوگیری می کند.

استحکام دندان ها و استخوان ها

ماچا حاوی ماده ای بنام فلورین (flourine) نیز هست. فلورین سبب می شود تا ساختار داخلی دندان ها محکم شود و از تضعیف مینا و پوسیدگی دندان جلوگیری به عمل آید. درصد بالای فلوراید ماچا عمده ترین دلیل تاثیر مثبت آن بر دندان و استخوان ها است. به این ترتیب، درصد بالای فلوراید در ماچانو می تواند استخوان ها و دندان ها را در مقابل آسیب، به ویژه پوسیدگی و پوکی محافظت کند.

جلوگیری از ورم مفاصل

پژوهشگران این چای درمانگررا به عنوان دارویی برای کاهش خطر ابتلا به ورم مفاصل ناشی از روماتیسم معرفی می کنند. این تاثیر با توقف فعالیت آنزیم های تخریب کننده و تحلیل برنده غضروف مفاصل ایجاد می شود.

عملکرد مغزی و ماچا

ماچا فعالیت سلول های مغز به ویژه بخش های مربوط به حافظه را تقویت و تحریک می کند. از طرفی ماچا باعث کاهش میزان استیل کولین در سلول های مغز شده و با این عمل مانع از تخریب سلول های مغز و بروز بیماری آلزایمر می شود. از طرفی آنتی اکسیدان های موجود در ماچانو مانع از تخریب سلول های مغز که عامل اصلی بروز بیماری پارکینسون است، می شود. به عبارتی، آنتی اکسیدان های ماچا با به تعویق انداختن قرار گیری سلول های مغز در فاز پیری و فرسودگی، مانع از ابتلا به پارکینسون می شوند.

نفس های عمیق

تئوفیلین موجود دراین چای حکم داروی گشادکننده برونش (برونکودیلاتور) دارد که باعث آرامش و رفع التهاب و حساسیت دستگاه تنفس (بافت های آسیب دیده) می شود. از این رو نوشیدن ماچا برای افراد مبتلا به آسم یا افرادی که مشاغل ویژه ای دارند (کارگران کارخانه های سیمان) یا در مناطق خاصی زندگی می کنند (ساکنان مناطق سردسیر)، توصیه می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ماچانو

شرکت ماچانو مفتخر است به عنوان اولین مرجع تخصصی چای ماچا در ایران، این ماده ی اعجاب انگیز و نحوه ی درست استفاده از آن را به مردم عزیز ایران زمین معرفی کند. ما تلاش می کنیم تا با وارد کردن بالاترین کیفیت چای ماچا و معرفی آن به سبد غذایی روزانه خانواده ایرانی، سهمی تاثیر گذار در اعتلای سلامت عمومی جامعه ایفا کنیم. خدا را شاکریم که چنین فرصتی نصیب ما گردیده و امیدواریم بتوانیم به بهترین نحو، نقش خود را ایفا کنیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی