اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950708143306108

نکاتی مفید برای سفرهای خانوادگی

کد: 13950708143306108

https://goo.gl/VOx3cE

، تهران , (اخبار رسمی): سفر کردن با کودکان و نوزادان تجربه ای است که تفاوت های زیادی با سفر کوله پشتی، مجردی یا با همسر دارد.

نکاتی مفید برای سفرهای خانوادگی

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از الی گشت ، قبل از سفر با کودکان و نوزادان سؤالات مختلفی ممکن است ذهن شما را مشغول کند. چگونه باید برای نوزاد خود پاسپورت بگیریم؟ آیا قبل از سفرمان نیاز به گرفتن گواهی پزشک داریم؟ چه وسایلی را باید با خود ببریم؟ آیا می توانیم با کودک خود یک اتاق داشته باشیم؟ چگونه باید او را سرگرم کنیم؟ اگر اتفاق غیر منتظره ای در طول سفر بیفتد، چه کاری باید بکنیم؟
متخصصان سفر، پیشنهادات و نکاتی را برای سفرهای خانوادگی به همراه کودکان ارائه داده اند که در زیر به مهمترین و مفید ترین آنها اشاره می کنیم.

1. هتلی را رزرو کنید که سوئیت داشته باشد.
هتلی را انتخاب کنید که به جای اتاق های استاندارد دوتخته، سوئیت هایی با یک یا دو اتاق خواب مجزا داشته باشد. ممکن است مجبور شوید مبلغ بیشتری پرداخت کنید، اما خواب راحت یکی از مهمترین عناصر یک سفر خانوادگی موفق می باشد.
فرض کنید همه شما در یک اتاق باشید؛ در زمان خواب کودک، مجبورید چراغ ها را خاموش و سکوت را رعایت کنید، و دیگر نمی توانید کتابی بخوانید یا فیلمی را تماشا یا با همسر خود گفتگو کنید و در واقع مجبورید شما هم بخوابید. در نتیجه بهتر است اتاقی را رزرو کنید که اتاق مجزایی برای خوابیدن کودک داشته باشد.
همه هتل ها از سوئیت با یک یا دو اتاق برخوردار نیستند، در نتیجه شما باید تحقیقات بیشتری انجام دهید. به منظور پیدا کردن سوئیت مورد نظر، شما می توانید از وبسایت هایی که امکان رزرواسیون آنلاین طیف وسیعی از تأسیسات اقامتی را فراهم کرده اند، استفاده کنید.
البته آپارتمان های اجاره ای نیز گزینه های مناسبی می باشند که اغلب آنها قیمت ارزان تری نسبت به هتل ها دارند و تمامی امکانات یک خانه کامل را ارائه می دهند. بهتر است از آپارتمان های واقع در مرکز شهر که آشپزخانه پر و لاندری دارند، استفاده کنید.
2. برای اطمینان بیشتر، از قبل رزرو کنید.
شاید زمانی که مجرد بودید یا با همسر و دوست خود سفر می کردید، رزرو نکردن هتل از قبل، بخشی از ماجراجویی های سفر شما محسوب می شد. اما وقتی بچه با خود دارید، باید آستانه قرار گرفتن او در شرایط سخت را در نظر بگیرید.
به فکر کودک خود باشید، هتل ها و ترانسفرها را از قبل رزرو کنید، تا در مقصد گرفتار نشوید. گشتن به دنبال هتل در خیابان ها یا در انتظار اتوبوس یا مترو ماندن، برای کودکان بسیار آزار دهنده است.
حتماً از قبل داشتن تخت خواب مخصوص نوزاد را چک کنید، حتی اگر در وبسایت عنوان شده که تخت خواب نوزاد موجود است، اما باز هم تماس بگیرید و موجود بودن آن را بررسی کنید. ممکن است میهمان دیگری، هنگام ورود شما در حال استفاده از آن باشد.
3. وسایل مورد نیاز نوزاد را در مقصد اجاره کنید تا بارتان سبک شود.
آیا می دانید اکثر مقاصد گردشگری معروف، وسایلی نظیر کالسکه، تخت خواب نوزاد، صندلی پایه بلند غذاخوری بچه، صندلی مخصوص کودک در خودرو و سه چرخه را به خانواده ها اجاره می دهند؟ شما می توانید با پرداخت پول کمی، اکثر تجهیزات و وسایل مورد نیاز کودک خود را اجاره کنید، البته در تمامی مقاصد گردشگری چنین خدماتی موجود نمی باشد. می توانید در گوگل به جستجوی چنین خدماتی بپردازید.
4. از یک بیمه  مسافرتی معتبر استفاده کنید.
بیمه مسافرتی برای بسیاری یک خرج غیر ضروری و آزار دهنده محسوب می شود؛ اما خصوصاً هنگامی که با فرزندان خود سفر می کنید، مهم ترین و منطقی ترین کاری است که در سازماندهی سفر خود انجام می دهید. زمانیکه که کودک شما دچار حادثه ای در مقصد می شود، دیگر وقت این را ندارید، فکر کنید که استفاده از کدام بیمارستان اقتصادی تر است و بهتر است از بهترین و با کیفیت ترین خدمات درمانی استفاده کنید. داشتن بیمه مسافرتی خیال شما را راحت می کند و دست شما را برای انجام هر کاری باز می گذارد.
5. همراه خود تبلت داشته باشید.
تبلت یکی از موارد اصلی در لیست 5 وسیله ضروری سفر می باشد. بهتر است 2 تبلت داشته باشید. یکی از آنها تبلتی مقاوم در برابر ضربه و دارای USB می باشد که بتوانید در آن کارتون، فیلم و بازی های سرگرم کننده بریزید و دیگری مخصوص کارهای شخصی و ضروری خودتان باشد. تبلت در پروازهای طولانی می تواند فرزند شما را سرگرم و خستگی سفر را برای او کمتر کند.
بهتر است در داخل تبلت خود صدای سفید (white noice) بریزید. صدای سفید، صداهای ملایم و آرامش بخش طبیعت نظیر باران و موج است که کمک می کند خواب راحتی داشته باشید و از ورود سروصداهای بیرون به گوش شما جلوگیری می کند. در اغلب موارد صدای سفید به راحت خوابیدن کودک شما کمک می کند.

6. مقصد خود را هشیارانه انتخاب کنید
انتخاب مقصد در سفر خانوادگی بسیار اهمیت دارد. هنگام انتخاب مقصد، باید نیازهای کودکان خود را در نظر بگیرید و در عین حال باید برای شما جذاب باشد. اکثر مقاصد گردشگری پارک های تفریحی و جاذبه های مناسب برای خانواده ها دارند.
اگر فرزند شما نیاز به کالسکه دارد، بهتر است مقاصدی را انتخاب کنید که خیابان ها و پیاده روهای مناسبی دارند. باید از رفتن به مقاصدی که در جنگل ها و مسیرهای ناهموار هستند، خودداری کنید.
بهتر است برای جلوگیری از خستگی، از پروازهای مستقیم، هتل های واقع در مرکز شهر و نزدیک به جاذبه های اصلی (نظیر ساحل) استفاده کنید. ترانسفرهای مکرر، کودکان را خسته می کند.
7. هیجان و سرگرمی خلق کنید.
هدایایی را با خود بیاورید و در مواقع مناسب به کودکان خود تقدیم کنید. هنگامیکه در یک  پرواز یا مسیر طولانی هستید، به کودکان خود یک هدیه کوچک نظیر ماشین، پازل یا کتاب مصور بدهید.
بهتر است بعضی از سوغاتی های کوچکی که می خرید را کودکانتان انتخاب کنند تا خاطره ای از سفر خود داشته باشند.
8. برخورد مناسبی در مقابل بی تابی فرزند خود نشان دهید.
به دلیل سر و صدا و گریه های کودک خود در فضاهای عمومی خصوصاً هواپیما، معذب نشوید. بسیاری از والدین در چنین شرایطی کودکان خود را دعوا می کنند. این کار خاطره بدی در ذهن آنها ایجاد می کند و باعث می شود فضای هواپیما را مساوی با فضای گریه و بی تابی تلقی کنند. اکثر مسافران نیز قبلاً در شرایط مشابه شما بوده اند، در نتیجه سروصدا و گریه کودک شما را درک می کنند. آرامش خود را حفظ کنید، بخندید، از همسفران خود کمک بخواهید.
9. سرعت خود را کم کنید.
برنامه های سفری که در زمان مجردی یا قبل از بچه دار شدن داشتید را فراموش کنید. در حال حاضر شرایط فرق می کند. سعی نکنید فعالیت ها و بازدید از جاذبه های زیادی را در برنامه سفر خود بگنجانید. فعالیت هایی که نیاز به انرژی زیادی دارد را صبح انجام دهید و هنگامیکه که به هتل بر می گردید کمی استراحت کنید و برای تفریح کودکان خود وقت و انرژی بگذارید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

الی گشت

آژانس هواپیمایی الی گشت فعالیت خود را از سال 1379 آغاز کرده است، در این سال ها همیشه رضایت کامل مسافران را مهمترین هدف خود قرار داده و با ارائه خدماتی با کیفیت و نو در زمینه خرید بلیط هواپیما، تور مسافرتی و رزرو هتل به مسافران و آژانس های همکار، توانسته در این صنعت پیشرو باشد. از طرفی با استقبال بالای مسافران به سرعت مسیرهای پروازی به نحوی گسترش پیدا کرده که امروزه در اکثر مسیرهای اصلی دارای بالاترین ظرفیت پروازی می باشد. شرکت الی گشت با قوی ترین زیر ساخت ها، بالاترین استاندارد ها و کامل ترین شبکه توزیع می کوشد تا همیشه بهترین خدمات را ارائه نماید و با بکارگیری نظرات سازنده اعضا و برقراری پایه های ارتباطی نوین با اعضا، کارگزاران، خطوط هوایی و راهنمایان، در مسیر هدف نهایی خود گام بردارد. ما هر چالش را فرصتی می دانیم و باور داریم جایگاه ما به عنوان شناخته شده ترین پیشگام در صنعت گردشگری به خوبی تثبیت شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی