اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950709143745700

ایرانیان مقام اول مصرف کیسه های پلاستیکی را دارند

کد: 13950709143745700

https://goo.gl/2Nm3Qn

، تهران , (اخبار رسمی): ایران هفدهمین جمعیت جهان را دارد، اما مردم آن در ردیف نخست مصرف کیسه های پلاستیکی در دنیا قرار دارند.

ایرانیان مقام اول مصرف کیسه های پلاستیکی را دارند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت از محیط زیست ،محمد درویش،مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور بااعلام این خبر گفت:هر ایرانی سه برابر بیشتر از متوسط جهانی پلاستیک مصرف می کند که این امر موجب مصرف بیشتر انرژی و آب، انتشار گاز های گلخانه ای، سیل خیزی و آلودگی خاک می شود.

وی با بیان اینکه در هر شرایطی می توان زندگی و معیشت پایدار را تامین کرد، بدون اینکه منجر به تخریب غیر قابل جبران محیط زیست شود، اظهار کرد: اگر تصمیم بگیریم در هر روز یک کیسه پلاستیک کمتر استفاده کنیم سهم خودمان را درحفاظت از محیط زیست ایفا کرده ایم.

وی گفت: به دلیل رفتارهای مغایر با اصول محیط زیست، جمعیت حیواناتی همانند کل، بز، قوچ، میش، گوزن، یوزپلنگ، خرس ، کفتار و گرگ کاهش چشمگری داشته و امروز شاهد افول غم انگیز اندوخته های جانوری هستیم.

مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور خاظرنشان کرد: سالانه 10هزار و 200 میلیارد تومان صرف خرید داروهای ضد سرطان می شود که معادل70 برابر بودجه سالانه سازمان متولی طبیعت در ایران است که این امر نشان می دهد که حال آب، خاک و هوای کشور خوب نیست.

درویش با تأکید براینکه برای حفاظت از محیط زیست باید با آموزش و مهمتر از آن با تغییر رفتار فردی شروع کنیم،گفت: امروز پدیده نشست زمین در خراسان و افت آبهای زیر زمینی نگران کننده است زیرانشست زمین آخرین مرحله بیابان زایی است که از آن به عنوان مرحله غیر قابل برگشت تخریب زمین نام برده می شود.

وی با بیان اینکه 293 نفر در تهران در ماه بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند که این آمار در کل کشور بالغ بر 26 هزار نفر است، اظهار کرد: آلودگی هوا هشت میلیارد دلار خسارت به کشور وارد می کند.

وی اضافه کرد: در تهران 20 میلیون ساعت از عمر هموطنان در روز در ترافیک تلف می شود که ارزش آن 10 هزار میلیارد تومان است و در کل کشور این رقم 50 میلیارد ساعت به مبلغ 25 هزار میلیارد تومان است، که می توان این رقم ها را به شکل معنی داری کاهش داد که این امر منوط به تصمیم برای استفاه نکردن از خودروهای تک سرنشین است.

وی با بیان اینکه ایرانی ها روزانه 80 میلیون لیتر بنزین مصرف می کنند، افزود: این رقم دوبرابر سرانه هر شهروند کره زمین است.

وی افزود: برای تولید هر کیلو گوشت گوساله 15 هزار و 500 لیتر آب مصرف می شود و ایران جزو 9 کشور انتشار دهنده گازهای گلخانه ای در جهان است که بخشی از آن ناشی از فعل و انفعالات معده همین گاوها است، لذا می توان با کاهش سهم پروتئین حیوانی از سبد غذایی خود در مصرف آب و تخریب پوشش های گیاهی ناشی از تورم بیش از حد دام در عرصه ها طبیعی صرفه جویی کرد.

درویش با بیان اینکه باید به سراغ استفاده از دوچرخه و سرویس های حمل و نقل عمومی رفت، افزود: ما می توانیم کشور را به جایگاه اصلی خود برسانیم و با طبیعت رفتارهای خردمندانه و مهربانانه داشته باشیم .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان حفاظت محیط زیست

تخریب محیط زیست و بهره برداری بیش از حد منابع در کشور ما نیز همانند بسیاری از کشورهای جهان در طی قرن گذشته، چشمگیر بوده و تسریع در این روند در سال 1335 منجر به تشکیل دستگاهی مستقل به نام کانون شکار ایران، با هدف حفظ نسل شکار و نظارت بر اجرای مقررات مربوط به آن شد. در سال 1346 در پی تصویب قانون شکار و صید، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید جایگزین کانون فوق شد. بر اساس قانون اخیر، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید، مرکب از وزیران کشاورزی، دارایی، ‌جنگ و شش نفر از اشخاص با صلاحیت بود. بر اساس ماده 6 قانون فوق، وظایف سازمان شکاربانی و نظارت بر صید از محدوده نظارت و اجرای مقررات ناظر بر شکار فراتر رفته و امور تحقیقاتی و مطالعاتی مربوط به حیات‌وحش کشور، تکثیر و پرورش حیوانات وحشی و حفاظت از زیستگاه آنها و تعیین مناطقی به عنوان پارک وحش و موزه‌های جانورشناسی را نیز در بر گرفت. در سال 1350 نام سازمان شکاربانی و نظارت بر صید به “سازمان حفاظت محیط زیست و نام شورای‌عالی شکاربانی و نظارت بر صید به “شورای‌عالی حفاظت محیط زیستف تبدیل شد و امور زیست‌محیطی از جمله پیشگیری از اقدامهای زیانبار برای تعادل و تناسب محیط زیست نیز به اختیارات قبلی آن افزوده شد. در سال 1353 پس از برپایی کنفرانس جهانی محیط زیست در استکهلم و با تصویب قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست در 21 ماده، این سازمان از اختیارات قانونی تازه‌ای برخوردار شد و از نظر تشکیلاتی نیز تا اندازه‌ای از ابعاد و کیفیت سازگار با ضرورتهای برنامه‌های رشد و توسعه برخوردار شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

گردشگری و میراث فرهنگی | محیط زیست