اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950710144016102

بزرگراه شمالی تکمیل کننده بزرگراه همت

کد: 13950710144016102

https://goo.gl/ntwUiQ

، کرج , (اخبار رسمی): نگریستن به نمایی از مسیر احداث بزرگراه شمالی کافی است تا بر بزرگی و دشواری این طرح اشراف پیدا کرده و متوجه باشیم که چه اقدام برجسته ای در حوزه عمرانی و ترافیک شهر کرج در حال اجراست.

بزرگراه شمالی تکمیل کننده بزرگراه همت

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، بزرگراه شمالی کرج، طرحی است که سال ها پیش بنا به اهمیت موضوع ترافیک در این کلانشهر و با توجه به اتصالاتی که از این منطقه و پایتخت به دیگر استان های کشور وجود دارد، به کرات از سوی مسئولان مطرح شد اما خروجی نداشت و پروسه احداث به دلایل متعددی از جمله نبود اعتبارات کافی و عدم خودباوری مسئولان در حد حرف و مصوبه باقی ماند.

بزرگراه شمالی پروژه ای است که با 11 تقاطع و 17 پل قرار است از پایان اتوبان همت در خط 4 حصار کرج، آغاز خواهد شد و با ادامه مسیر در مناطق متعددی از جمله 11، 1، 6، 7 و 8 تکمیل می شود؛ پروژه ای که به رغم همه بزرگی و اهمیت، بنا به حساسیت موضوع، مقرر است با تلاش مسئولان و پیمانکار، ظرف مدت سه سال به اتمام رسیده و یکی از دغدغه های جدی این کلانشهر و استان را مرتفع نماید.

مراحل تصویب اعتبارات طرح در شورای اسلامی شهر و حمایت تمام قد اعضای شورا از این پروژه، تا انجام روند قانونی برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار، انجام مطالعات، تهیه نقشه، شناسایی و تملک اراضی همه و همه اموری است که با جدیت تمام از سوی مردمی ترین دستگاه شهری که با هزینه خود شهروندان اداره می شود، پیگیری شده و در حال پیگیری و اجرا می باشد.

بر همین اساس، مدیریت شهری کلانشهر ایران کوچک، عزمش را جزم کرده تا ضمن پیشبرد تمامی اهداف و برنامه های مربوطه، این طرح را به صورت ویژه مورد بررسی قرار داده، اجرایی نماید؛ به گونه ای که قائم مقام شهردار رأسا مسئولیت پیگیری پروژه را عهده دار شده و حضور مکرر کلیددار شهر در جلسات، شاهدی بر حساسیت طرح در حوزه شهری است. قابلیت ملی پروژه نیز با حضور و پیگیری های جدی و مستمر استاندار یا معاون فنی و عمرانی وی، بازگو شده است چنان که در آخرین حضور مسئولان کشوری در استان، معاون رئیس جمهور و سخنگوی دولت با مراجعه به محل کارگاه بزرگراه شمالی شهر، از مراحل اجرای کار بازدید کرد و از متولیان امر بخصوص شورا و شهرداری کرج برای انجام موضوع، تقدیر به عمل آورد.

شهردار کرج در این خصوص، طی آخرین جلسه کارگروه بررسی و رفع موانع اجرای بزرگراه شمالی شهر که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات شورای اسلامی شهر برگزار شد، به نظر مثبت و مساعد معاون رئیس جمهور از اجرای این ابرپروژه اشاره کرد.

علی ترکاشوند گفت: تاکید سخنگوی دولت بر این بود که اجرای بزگراه شمالی، تکمیل کننده بزرگراه همت خواهد بود و بدون احداث آن، اهداف در نظر گرفته شده برای ادامه اتوبان همت تا کرج به نوعی ابتر باقی می ماند.

وی تصریح کرد: اجرای دو طرح مذکور از نگاه دولت یک نوع رقابت بین دولت و شهرداری است که امیدواریم بتوانیم در این رقابت سالم و هدفمند، به موفقیت های لازم دست پیدا کنیم.

ترکاشوند با تاکید بر اینکه روند شناسایی و تملک اراضی مرتبط به این طرح تاکنون به نحو بسیار مناسب و شایسته ای پیش رفته است، از همکاری همه مناطق، مسئولان و دستگاه های دخیل در مسیر پروژه قدردانی کرد و افزود: همراهی ویژه استانداری، ادارات کل ثبت و مسکن و شهرسازی راهگشای بسیاری از مشکلات ما بوده؛ همچنین تلاش مسئول پیگیری و تملکات طرح، مدیران مناطق و اداره املاک در این زمینه بسیار حائز اهمیت و قدردانی است.

لازم به ذکر است برای اجرای طرح فوق که از سوی پیمانکار به صورت همزمان طرح و اجرا، پیگیری می شود، تاکنون تمامی تملکات و توافقات اراضی مربوط به پروژه در منطقه 11انجام شده و این روند در منطقه 8 با کیفیت مطلوبی پیش رفته؛ همچنین شناسایی و تملک اراضی در مناطق 1، 6 و 7 با قوت و قدرت در حال پیگیری است.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری کرج

شهرداری کرج نهادی است مردمی که وظیفه نگهداری شهر کرج را بر عهده دارد. شهردار کرج به صورت غیر مستقیم توسط نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر کرج انتخاب می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه