اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950710144385755

تدوین نقشه راه صادرات پذیری اقتصاد

کد: 13950710144385755

https://goo.gl/672As1

، تهران , (اخبار رسمی): 48 کشور عمده هدف بازار صادراتی خدمات و کالاهای ایرانی مطالعه می شود که مطالعات 10 کشور نهایی شده است .

تدوین نقشه راه صادرات پذیری اقتصاد ایران

به گزارش اخباررسمی به نقل روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، محمدرضا مودودی معاونت این سازمان درخصوص بازارهای صادراتی کشور اظهار کرد: ظرفیت تولید داخل، مزیت صادراتی و بازار هدف از ارکان مهم این مطالعات است و تلاش می کنیم در چارچوب مسئولیت خود مزیت ها و فرصت های تجاری را برای فعالان اقتصادی و بازرگانان تبیین کنیم.

مودودی با تاکید بر 3 اولویت کشورهای هدف ایران، گفت: در ابتدای مسیر باید بر روی کشورهای دارای مزیت نسبی تجاری متمرکز شویم و بقیه کشورها متناسب با مزیت های تجاری در اولویت دوم و سوم قرار گیرند .

وی افزود: در مطالعات همه ظرفیت های تولیدی ، بسترهای صادراتی و همچنین رقابت پذیری یا صادرات پذیری بازارهای هدف مدّنظر خواهد بود .

مودودی گفت : میزان وابستگی این کشورها به محصولات ایرانی اعم از کالا و خدمات را بررسی می کنیم که تا کنون 22 کشور از 48 کشور مورد مطالعه بررسی و 10 کشور اولویت دار مشخص شده است که این اطلاعات در اختیار نهادهای برنامه ریزی و سیاست گذاری و همچنین تشکل های بخش خصوصی قرار می گیرد .

وی افزود : در این مطالعات از ظرفیت های کارشناسی وزارت امور خارجه و دیگر بخش های اقتصادی هم کمک می گیریم و ملاحظات سیاسی کشورها نیز مدنظر است .مودودی افزود : برخی کشورها به عنوان میزبان کالاهای صادراتی ایران مدنظر است و برخی کشورها را می توان به عنوان بستری برای جذب و یا صدور سرمایه گذاری تعیین کرد و برخی کشورها نیز به عنوان مکمل اقتصاد ایران می توانند عمل کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان توسعه تجارت ایران

سازمان توسعه تجارت ایران، به دنبال توسعه و تقویت تجارت خارجی و دستیابی به سهم بیشتر بازار هدف به نحوی یکپارچه و اثر بخش است. این سازمان با برقراری تعاملات سازنده با طرفین تجاری و ذینفعان خود، منابع انسانی و با به بکارگیری فناوری نوین همواره سعی دارد با برنامه ریزی سیاستگذاری، بستر مناسبی جهت مدیریت کلان صادرات و تقویت زیربناها و ظرفیت های لازم برای تسهیل و توسعه تجارت خارجی کشور فراهم نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]