اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950711145795812

قائم مقام سازمان بهزیستی کشور خبرداد

پیشگیری از تولد نوزادان معلول

کد: 13950711145795812

https://goo.gl/BK7ZNV

، تهران , (اخبار رسمی): مداخله در بحران با محوریت خانواده و پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در دستور کار بهزیستی قرار دارد.

پیشگیری از تولد نوزادان معلول

 به گزارش اخبار رسمی به  نقل از روابط عمومی  سازمان بهزیستی ،پهبد پورشبانان،قائم مقام و رئیس حوزه ریاست سازمان بهزیستی کشور  بااعلام این خبرگفت: بررسی آسیب‌های اجتماعی ضروری است و در این بین باید نقش خانواده نیز مورد توجه قرار گیرد.

او ادامه داد: باید با مداخلات بهنگام باید از تولد نوزادان معلول پیشگیری کرد که در این راستا کانون‌های تخصصی مشاوره کودک در کشور طراحی شده است.وی در ادامه با بیان اینکه آرامش کنونی کشور را مرهون شهدا و ایثارگران 8 سال دفاع مقدس و مدافعان حرم هستیم، گفت: بنیان خانواده در تعالیم ایرانی و اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است، و با وجود اینکه ارکان جامعه از بنیان خانواده شکل گرفته است خانواده از اهمیت بسیار بالایی در همه جوامع برخوردار است.
قائم مقام و رئیس حوزه ریاست سازمان بهزیستی کشور، تصریح کرد:  با بررسی گذشته و وقایع رخ داده می‌توان به راحتی نقش خانواده را درک کرد و بررسی‌ها نشان می‌دهد با مستحکم بودن کانون خانواده، آسیب‌های کمتری در بخش آسیب‌های اجتماعی متحمل می‌شویم.
وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی در شاخه‌های مختلف اجازه ورود به بدنه خانواده مستحکم را پیدا نخواهد کرد، گفت: حفظ حرمت سالمندان در خانواده و در اجتماع نکته‌ای ضروری است.
 قائم مقام و رئیس حوزه ریاست سازمان بهزیستی کشور با اعلام اینکه مشاوره‌های ژنتیکی پیش از ازدواج به زوجین در آستانه ازدواج ارائه می‌شود، گفت: مشاوره به زوجین با هدف رفع مشکلات خانوادگی صورت می‌گیرد.
وی، گفت: طبق رایزنی‌های صورت گرفته با دستگاه قضا درصدد هستیم زوجین پیش از طلاق به سمت مشاوران مجرب سوق داده شوند تا از این طریق بتوان نسبت به رفع مشکلات اقدام کرد.
پورشبانان با تاکید بر اینکه خدمات تخصصی بهزیستی از مراکز به درون خانواده‌ها سوق داده شده است، گفت: طرح توانبخشی مبتنی بر خانواده سال گذشته برای 420 هزار فرد معلول در روستاها  اجرایی شد و امسال این طرح در حاشیه شهرها اجرایی می‌شود.
قائم مقام و رئیس حوزه ریاست سازمان بهزیستی کشور، گفت: یارانه نگهداری افراد معلول را با آموزش‌های لازم به خانواده‌های که تمایل به نگهداری این افراد دارند، پرداخت می‌کنیم. همچنین برای کودکان اتیسم و سالمندان نیز این طرح عملیاتی می‌شود؛ چراکه با آموزه‌های دینی و تجربه موفقی که در سایر کشورها شاهد بودیم، می‌تواند مفید فایده باشد.
 وی، ادامه داد: با همکاری آموزش و پرورش در تهران در 8 منطقه طرح مدارس دوستدار خانواده طراحی کردیم که افراد و دانش‌آموزان از سنین پایین با مهارت‌های زندگی و خانواده آشنا می‌شوند؛ همچنین کانون‌های تخصصی کودک و نوجوان نیز به تازگی طراحی شده، مشاوره‌های پیش از ازدواج نیز در دستور دولت و مجلس قرار گرفته و تاکید بر شروع زندگی همراه با کسب مهارت‌های لازم از اولویت‌های اصلی است.
پورشبانان با تاکید بر اینکه درصدد هستیم تمام برنامه‌های خود را مبتنی بر خانواده عملیاتی کنیم، در پایان یادآور شد: این مهم در سرلوحه کار ما قرار دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان بهزیستی کشور

سازمان بهزیستی کشور از مهمترین نهادهای حمایتی دولتی است که از طریق بودجه عمومی به افراد معلول و محروم جامعه کمک می‌نماید. پس از پیروزی انقلاب، سازمان بهزیستی کشور از ادغام سازمان‌های خیریه و حمایتی که در این بخش فعالیت می‌کردند، آغاز به کار کرد. پس از بررسی و مطالعات شهید محمد علی فیاض‌بخش، سازمان بهزیستی کشور به موجب لایحه قانونی مورخ 24/4/1359 و در جهت تحقق مفاد اصول سوم، بیست‌ویکم و بیست‌ونهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، از ادغام 16 سازمان، نهاد، موسسه و انجمن تشکیل شد تا با اتخاذ تدابیر و ارائه خدمات و حمایت‌های غیربیمه‌ای با حفظ ارزش‌ها و کرامت والای انسانی و تکیه بر مشارکت‌های مردم و همکاری نزدیک سازمان‌های ذیربط، در جهت گسترش خدمات توانبخشی، حمایتی، بازپروری و پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی و کمک به تأمین حداقل نیازهای اساسی گروه‌های کم درآمد، اقدام کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | بهداشت و درمان