اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950711146764750

مالکی مطرح کرد؛

کمبود بزرگراه در استان علت اصلی تلفات جاده‌ای

کد: 13950711146764750

https://goo.gl/1FUtst

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با اشاره بر اینکه در سال آخر سال 94 توانستیم به رتبه دوم از لحاظ کاهش تلفات جاده‌ای دست پیدا کنیم گفت: یکی از عوامل تلفات در استان کمبود بزرگراه‌ها است.

کمبود بزرگراه در استان علت اصلی تلفات جاده‌ای

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی زوارت راه و شهرسازی، مسعود مالکی مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به وضعیت تلفات جاده‌ای این استان گفت: در اوایل سال 93 استان با آمار 29.7 درصد بیشترین تلفات جاده‌ای در سطح کشور داشتیم و رتبه 31 کشور از نظر امنیت جاده‌ها به ما تعلق گرفت.

وی ادامه داد: برای حل این مشکل ما 14 کمیته ایمنی تشکیل دادیم و با تعامل خوبی که با دیگر ارگان‌ها بر قرار کردیم در سال آخر سال 94 توانستیم به رتبه دوم از لحاظ کاهش تلفات جاده‌ای دست پیدا کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزود: یکی از عوامل تلفات در استان کمبود بزرگراه‌ها است که باعث می‌شود جاده‌ها دوطرفه شود همچنین بیشتر دلایل تصادفات در استان به دلیل واژگونی و برخوردهای رخ به رخ بوده است.

مالکی به تشریح وضعیت ایمنی راه‌های استان پرداخت و گفت: در دولت یازدهم  273 کیلومتر بهسازی روکش آسفالت راه‌های فرعی در قالب 81 پروژه با اعتبار 115 میلیارد تومان انجام شده است.

وی افزود: سعی کردیم که که در اکثر راه‌های استان گاردریل و نصب شیب شیروانی داشته باشیم همچنین 9 هزار و 600 عدد تابلوی علایم نصب کردیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: برای ایمنی راه‌ها هم حدود 4 هزار و 600 کیلومتر راه خط‌کشی کردیم و اکیپ‌های راهداری به طور منظم در مسیرها قرار دارند.

مالکی با بیان اینکه با کمبود اعتبارات موجود سعی در استاندارد نگهداری جاده‌های استان داریم افزود: در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل ما کمبود اعتبار برای ساخت بزرگ‌راه است به عبارتی دیگر، اگر ما بتوانیم پنجاه کیلومتر اول هریک از شهرهای استان را بزرگراه احداث کنیم تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات خواهد داشت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان