لهستانی‌ها در اتاق ایران به دنبال چه بودند؟

کد: 13950712148405499

https://goo.gl/qQnGnj

، تهران , (اخبار رسمی): هیات لهستانی به اتاق ایران آمده بود؛ فعالان اقتصادی این کشور برای آشنایی با تجار ایرانی وارد این کشور شده‌اند.

لهستانی‌ها در اتاق ایران به دنبال چه بودند؟

به گزارش اخباررسمی به نقل روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، هیاتی از لهستان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران حضور پیدا کردند تا بیشتر با همتایان خود در ایران آشنا بشوند. هر چند برخی از آن‌ها برای بار دوم یا چندم به ایران می‌آمدند اما اکثریت برای نخستین بار قدم به خاک این کشور می‌گذاشتند. همه با شوق و ذوق برای آغاز فعالیت‌های تجاری به ایران آمده‌اند. آنطور که این فعالان اقتصادی می‌گویند، با برداشته شدن تحریم‌ها، ایران یکباره در میان لهستانی‌ها شهرت پیدا کرده‌است. اعداد و ارقامی که در مورد اقتصاد ایران دیده‌اند آن‌ها را وسوسه کرده برای آغاز فعالیت تجاری قدم به این کشور بگذارند. نگاه‌شان به گربه سیاه همچون بازاری بزرگ است که می‌تواند از هر طرف دروازه‌ای برای ورود به بازار دیگر کشورهای همسایه نیز بشود. خبرنگار پایگاه خبری اتاق ایران با چند نفر از این فعالان اقتصادی گفت‌وگو کرده و نظرات آن‌ها را در مورد این دیدار جویا شده‌است.

می‌خواهیم از رشد اقتصاد ایران بهره ببریم

زنی ساکت با شالی سبز، گوشه سالن نشسته‌است. در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران می‌گوید: « پیش‌تر به ایران آمده‌بودم، من در اتاق بازرگانی لهستان کار می‌کنم.» ماریا نواکوسکا مدیر اجرایی اتاق بازرگانی لهستان اقتصاد ایران را در وضعیت بسیار خوبی می‌بیند و می‌گوید: «اقتصاد ایران به سرعت در حال رشد است. ما هم می‌خواهیم از این رشد و توسعه بهره ببریم. می‌خواهیم روابط اقتصادی خود را با ایرانی‌ها تقویت کنیم.» طبق گفته این زنِ فعال اقتصادی، اقتصاد لهستان در حال حاضر بیشترین ثبات را دارد. او می‌گوید: «می‌توانم بگویم یکی از باثبات‌ترین اقتصادهای اروپا، لهستان است. روابط ایران و لهستان هم در حال تقویت است. بعد از برداشته شدن تحریم‌ها علیه ایران، شرکت‌های لهستانی تمایل بیشتری به شرکت در ایران پیدا کردند. آن‌ها به دنبال تأسیس دفاتر خود در ایران هستند تا بتوانند روابط بیشتری داشته باشند.»

بازار شیرین

ساندرا مالینوسکا نخستین باری است که به ایران می‌آید؛ او در آن لحظه که با خبرنگار پایگاه خبری اتاق ایران صحبت می‌کند، تنها چند ساعت است که فضای ایران را تجربه کرده‌است. البته او سه روز فرصت دارد تا جزئیات بیشتری در مورد وضعیت کسب‌وکار در ایران به دست بیاورد. مالینوسکا می‌گوید: «ما به ایران آمده‌ایم تا محصولات خود را به فروش برسانیم. شرکت ما تا به حال از این نقطه از جهان شریک تجاری نداشته‌است.» او در این باره که چرا ایران را انتخاب کرده‌اند می‌گوید: «بر اساس مطالعاتی که از ایران داشته‌ایم به این نتیجه رسیده‌ایم که ایران بازار بسیار خوبی است.» مالینوسکا در زمینه شکر و محصولات شکری فعالیت می‌کند. جلوی خودش را با انواع و اقسام محصولاتش پر کرده و در مورد آن‌ها توضیح می‌دهد. از شیرینی و شکلات گرفته تا بسته‌های کوچک و بزرگ شکر را معرفی می‌کند و به دنبال بازاری مناسب محصولاتش می‌گردد. به غیر از شکر و شکلات، محصولاتی مانند سس و مربا هم برای فروش دارد. می‌گوید: «از صحبت با افرادی که امروز آمدند بسیار خوشحالم. به آینده کسب‌وکار در ایران بسیار امیدوار هستم». او محصولاتش را به اکثر کشورهای اروپایی صادر می‌کند و اکنون به دنبال بازار ایران است.

آینده در دستان شماست

«آینده در دستان شماست، باید دور هم جمع شوید و به یکدیگر کمک کنید تا بتوانید به موفقیت دست پیدا کنید.» این جمله‌ای است که رومالد ژاسینسکی یکی از فعالان اقتصادی لهستانی می‌گوید. ظاهری مسن دارد اما نخستین بار است که به ایران می‌آید. او می‌گوید: «من اولین بار است که به ایران آمده‌ام؛ شاید چندان مودبانه نباشد که بگویم در این چند ساعت چیزی ندیده‌ام؛ واقعیت این است که من پتانسیل‌های بسیار بالایی در این کشور می‌بینم اما این پتانسیل‌ها با یک دیدار از طرف لهستان، بالفعل نمی‌شود.» او ادامه می‌دهد: «دیدارها باید تکرار شود. در حال حاضر فعلاً به دنبال درک علاقمندی‌های خود هستیم. پس از شناخت کافی می‌توانیم روی علایق مشترک یکدیگر کار کنیم. اما بدون شک پتانسیل‌های بسیار بالایی در این کشور وجود دارد.» او در زمینه صنعت و تکنولوژی و ایجاد زیرساخت‌های دریایی و همچنین در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر فعالیت می‌کند.

اعداد در مورد ایران خیره‌کننده است

آندژی کوتیتا مردی جوان اهل لهستان است که برای نخستین بار به ایران می‌آید. او در مورد تجربه چند ساعته خود از ایران می‌گوید: «همه‌چیز خوب است. همه به دنبال برقراری ارتباط هستند.» او در مورد اقتصاد لهستان می‌گوید: «اقتصاد ما وضعیت بسیار خوبی دارد، سال گذشته رشد اقتصادی 4درصدی را تجربه کرده‌ایم. به عنوان فعال اقتصادی در لهستان باید بگویم مسئله فعالیت در لهستان تنها به این کشور مربوط نمی‌َشود چرا که این کشور بخشی از اتحادیه اروپاست.» شرکت او با 48 کشور دنیا در ارتباط است. او در پایان می‌گوید: «پیش از آنکه به ایران بیاییم، در اتاق بازرگانی لهستان به ما اطلاعات بسیار خوبی در مورد ایران و وضعیت اقتصادی این کشور دادند. اعدادی که در مورد ایران ارائه می‌دادند واقعاً خیره‌کننده بود.»

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران

در اواسط قرن سیردهم هجری شمسی، نماینده فعال هیات تجار تهران، جاج محمدحسن امین الضرب بود که توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جلب کند و شاه هم در 12 شوال سال 1301 هجری قمری (1262 شمسی) اساسنامه این مجلس را تایید کرد. مجلس وکلای تجار ایران که به اختصار آن را «مجلس تجارت» هم می گفتند،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]