اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950712148425755

صادرات 600 میلیون دلاری محصولات برق و مکانیک

کد: 13950712148425755

https://goo.gl/v0o3WG

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرکل دفتر توسعه صادرات کالای سازمان توسعه تجارت مجموع ارزش صادرات اقلام شاخص در بخش برق و مکانیک طی پنج ماهه نخست سال 1395 را بیش از 600 میلیون دلار به وزن 172 هزار تن اعلام کرد.

صادرات 600 میلیون دلاری محصولات برق و مکانیک

به گزارش اخباررسمی به نقل روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، محمود بازاری گفت: سهم صادرات محصولات گروه برق و مکانیک از کل صادرات غیرنفتی کشور در همین مدت زمان از نظر ارزشی 3.1درصد بوده است.

وی در ادامه عمده بازارهای محصولات گروه برق و مکانیک را کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه، امارات و ترکمنستان برشمرد.

بازاری همچنین خاطرنشان کرد: روند صادرات گروه‌های کالایی خودروسازی، لاستیک، تایر و تیوپ برای انواع وسائط نقلیه، انواع کشتی، قایق و سایر شناورها و قطعات، لوکوموتیو و نواقل روی خط آهن و قطعات، انواع لوازم خانگی شامل لوازم خانگی انرژی‌بر، غیرآنرژی‌بر، مبلمان و دکوراسیون اداری و منزل و یراق‌آلات، انواع سیم و کابل، ماشین‌آلات صنایع غذایی و سایر ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی در این زمان از نظر وزنی و ارزشی افزایش داشته است.
بازاری با بیان اینکه بیشترین موانع پیش روی صادرات محصولات گروه برق و مکانیک مشکلات نقل و انتقال پول، شرکت در مناقصات بین‌المللی، حمل و نقل و همچنین حقوق ورودی مواد اولیه هستند، گفت: شرایط تجارت در فضای پسابرجام و لغو تحریم‌ها بخصوص تحریم‌های بانکی و حمل و نقل رشد منطقی محصولات گروه برق و مکانیک را به دنبال خواهد داشت.

به گفته وی تا اجرایی شدن کامل مراحل برجام، استمرار روند افت و خیز در میزان صادرات کالاهای استراتژیک این گروه همچنان پیش‌بینی می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان توسعه تجارت ایران

سازمان توسعه تجارت ایران، به دنبال توسعه و تقویت تجارت خارجی و دستیابی به سهم بیشتر بازار هدف به نحوی یکپارچه و اثر بخش است. این سازمان با برقراری تعاملات سازنده با طرفین تجاری و ذینفعان خود، منابع انسانی و با به بکارگیری فناوری نوین همواره سعی دارد با برنامه ریزی سیاستگذاری، بستر مناسبی جهت مدیریت کلان صادرات و تقویت زیربناها و ظرفیت های لازم برای تسهیل و توسعه تجارت خارجی کشور فراهم نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]