اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950714151245499

رئیس اتاق ارومیه

به جای وام به بنگاه‌ها، یارانه تولید پرداخت شود

کد: 13950714151245499

https://goo.gl/RHYYNe

، تهران , (اخبار رسمی): حسن انتظار، رئیس اتاق ارومیه اعطای تسهیلات را بیش از آن که درمان اصلی رکود بداند، مُسکِن دانسته و می‌گوید: بهتر است به جای انجام چنین کارهایی، حقوق‌های قانونی واحدهای تولید که 30 درصد یارانه است، پرداخت شود.

به جای وام به بنگاه‌ها، یارانه تولید پرداخت شود

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط همچنان در انتظار تسهیلات وعده داده شده دولت هستند تا بلکه تولید آنها رونق گیرد. حسن انتظار، رئیس اتاق ارومیه به «پایگاه خبری اتاق ایران» اعلام کرده است که بیشترین تسهیلات داده شده به استان آذربایجان غربی از نظر تعداد، مربوط به بخش کشاورزی و از نظر ریالی مختص به بخش صنعت بوده است.

 او البته اعطای اینگونه تسهیلات را بیش از آن که درمان اصلی رکود بداند، مُسکِن دانسته و می‌گوید: بهتر است به جای انجام چنین کارهایی، حقوق‌های قانونی واحدهای تولید را که 30 درصد یارانه است، بدهند.

انتظار،‌ بخش خصوصی را تصمیم‌گیرنده نهایی برای اعطای تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط ندانسته و ادامه می‌دهد: بخش خصوصی صرفا واحدها را در کارگروه‌ها معرفی می‌کند و نظارتی بر نحوه توزیع تسهیلات به آن‌ها ندارد.

رئیس اتاق ارومیه همچنین با بیان اینکه "به بانک ها اطمینان داریم" افزود: بانک‌ها خودشان می‌دانند کدام بنگاه‌ها نیاز بیشتری به تسهیلات دارند. لذا احساس نیاز جدی به رتبه‌بندی شرکت‌ها نمی‌شود و این رتبه‌بندی کمکی به نحوه توزیع وام به بنگاه‌ها نخواهد داشت.

 هفته گذشته نشست مشترک کمیسیون صنایع و بازار پول و سرمایه اتاق ایران برگزار شد. در این نشست بررسی سازوکار پرداخت تسهیلات 16 هزار میلیارد تومانی به صنایع کوچک و متوسط موضوع نشست مشترک کمیسیون صنایع و بازار پول و سرمایه اتاق ایران قرار گرفت و اعلام شد تا کنون 9 هزار و 921 واحد به ارزش 7 هزار و 600 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده اند.

فرشاد مقیمی، معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در این نشست گفته است که تا کنون بالغ بر 3 هزار و 460 میلیارد تومان به آنهایی که از طریق کارگروه معرفی شده اند و 5 هزار و 560 میلیارد تومان هم بر اساس روند معمول بانکها به صورت تسهیلات پرداخت شده است

محمدرضا قربانی، مدیر اعتبارات بانک مرکزی نیز اعلام کرده است دولت سال گذشته 417 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرد. اگر 50 درصد از آن راهم تمدیدی در نظر بگیریم بقیه آن تسهیلات جدید بوده به این معنا که دولت 200 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است. حال اگر 10 درصد از این میزان در اختیار صنایع کوچک و متوسط قرار گیرد می تواند اثرگذاری بالایی داشته باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران

در اواسط قرن سیردهم هجری شمسی، نماینده فعال هیات تجار تهران، جاج محمدحسن امین الضرب بود که توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جلب کند و شاه هم در 12 شوال سال 1301 هجری قمری (1262 شمسی) اساسنامه این مجلس را تایید کرد. مجلس وکلای تجار ایران که به اختصار آن را «مجلس تجارت» هم می گفتند،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]