اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950714151454750

در بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس مطرح شد

پیشرفت فیزیکی 70درصدی قطعه اول ٖآزادراه تهران-شمال

کد: 13950714151454750

https://goo.gl/d5RkhU

، تهران , (اخبار رسمی): در بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس از قطعه یک آزادراه تهران-شمال که با حضور جمعی از مسئولان و دست‌اندرکاران انجام شد، بازدید کنندگان در جریان آخرین اطلاعات از پیشبرد عملیات ساخت این بزرگراه و تاثیر آن در امنیت سفر و کاهش زمان قرار گرفتند.

پیشرفت فیزیکی 70درصدی قطعه اول ٖآزادراه تهران-شمال

 به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، اعضای کمیسیون عمران مجلس همراه محفوظی معاون حقوقی و امور مجلس وزیر راه و شهرسازی، سید حسین میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و نماینده تام الاختیار رئیس بنیاد مستضعفان از قطعه یک آزادراه تهران-شمال بازدید کردند.

خواجه طلایی، نماینده تام الاختیار رئیس بنیاد مستضعفان در این بازدید با اشاره به روند پیشرفت آزادراه تهران -شمال اظهار داشت: این مسیر به طول 121 کیلومتر از نقطه شمالی بزرگراه آزادگان به کمربندی چالوس متصل می‌شود.

خواجه طلایی با بیان اینکه منطقه 4 قطعه یک در دولت قبل با پیشرفت فیزیکی 86 درصد افتتاح شده بود، گفت: این منطقه حدفاصل مرزن آباد تا چالوس بدون آسفالت رویه و عملیات ایمن‌سازی به بهره‌برداری رسیده بود که با همت وزارت راه و شهرسازی بسته شد و پس از انجام عملیات باقی‌مانده به منظور استفاده ایمن مردم، بازگشایی شد.

وی بیان کرد: قطعه یک به طول 32 کیلومتر مسیر فعلی را 60 کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند، همچنین در مدیریت جدید با توجه به فاینانس 220 میلیون دلاری چینی‌ها با درنظر گرفتن مقدار باقی‌مانده پیمانکار چینی را متعهد به به انجام کار درحد تضامین خود کردیم و باقی عملیات به پیمانکاران ایرانی سپرده شد.

خواجه طلایی در ادامه از پیشرفت فیزیکی 70 درصدی قطعه اول ٖآزادراه تهران-شمال در آخرین بررسی که روز گذشته بود خبر داد و گفت: امیدواریم این پروژه تا بهار 96 به بهره‌برداری برسد.

به گفته وی پیمانکار منطقه 2 نیز تا پایان ماه جاری انتخاب خواهد شد و درصورت بروز مشکل در تامین منابع به سراغ فاینانس خارجی خواهیم رفت، اما پیمانکاران به طور کامل از داخل کشور انتخاب خواهند شد.

نماینده تام الاختیار رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به تونل البرز تصریح کرد: این تونل به طول 6400 کیلومتر در دست اجرا است و عملیات حفاری و لاینینگ آن بیش از 50 درصد پیشرفت دارد و به زودی به اتمام خواهد رسید.

وی درادامه یادآور شد: دو سال بعد از اتمام قطعه اول قطعه دوم همراه تونل البرز به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: با ساخت قطعه اول آزادراه تهران-شمال به طول 32 کیلومتر، مسیر 95 کیلومتری شهرستانک به تهران کاهش می‌یابد.

این پروژه دارای 39 تونل به طول 95 کیلومتر 82 دستگاه پل بزرگ به طول 12 کیلومتر دارای مزایایی چون کاهش زمان سفر به دو ساعت و 45 دقیقه افزایش ظرفیت از 12 هزار به 30 هزار خودرو و در مجموع موجب صرفه‌جویی 600 میلیارد ریالی در مصرف سوخت و کاهش تلفات ناشی از تصادفات رانندگی می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان