اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950714151675499

آندژی پیلات

حجم قراردادهای ایران و لهستان 5برابر شده‌است

کد: 13950714151675499

https://goo.gl/8Yedx7

، تهران , (اخبار رسمی): نائب‌رئیس اتاق بازرگانی لهستان و ایران به شهرت اقتصاد ایران در لهستان اشاره می‌کند و آن را بیش از برداشته شدن تحریم‌ها، حاصل دیدارها می‌داند.

حجم قراردادهای ایران و لهستان 5برابر شده‌است

به گزارش اخباررسمی به نقل روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، حجم قراردادهایی که بین ایران و لهستان به امضا رسیده، 5برابر شده‌است.» این را آندژی پیلات نائب‌رئیس اتاق بازرگانی لهستان و ایران می‌گوید که روز یکشنبه 11مهر به همراه هیاتی لهستانی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران حاضر شده بود. پیلات در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران به شهرت اقتصاد ایران در لهستان اشاره می‌کند و تأکید دارد که دیدارها و نشست‌ها بیش از برداشته شدن تحریم‌ها در حصول این شناخت و شهرت اهمیت داشته‌است. طبق گفته او هر دو طرف ایرانی و لهستانی مایل به سرمایه‌گذاری هستند و با همکاری دولت‌ها می‌توان شرایط را بهبود بخشید. به علاوه خط هوایی مستقیم بین دو کشور نیز در راه است که می‌تواند در شکل‌گیری روابط جدی‌ترِ اقتصادی بین دو کشور بسیار موثر باشد.

شرایط روابط تجاری و اقتصادی ایران و لهستان را چگونه برآورد می‌کنید؟‌

سال آخر (یعنی امسال) در پیشبرد این روابط خیلی مهم بوده‌است. در واقع در این سال تقریباً 12قرارداد بسته‌ایم که اولین قرارداد هم با یکی از شرکت‌های تولیدکننده تراکتورها و ماشین‌آلات بوده‌است. اگه این را با گذشته مقایسه کنیم 5برابر بیشتر شده‌است. اما این مربوط به ابتدای کار است. البته ما فعلاً در مرحله شناخت طرف مقابل هستیم. یعنی در واقع این نشست‌ها خیلی مهم بوده‌است. باید ابتدا این شناخت را نسبت به یکدیگر پیدا کنیم تا ببینیم در کدام بخش‌ها می‌توانیم با یکدیگر همکاری کنیم.

نشست یکشنبه 11مهر برای چه بود؟ هدف آن ایجاد شناخت بود؟ یا روابط شکل گرفته و اکنون در حال ادامه است؟

ما در هیات خود شرکت‌های زیادی داشتیم که بعضی از این شرکت‌ها در این نشست برای بار دوم یا چندم است که به ایران سفر می‌کنند. آن‌ها مدتی است که با شرکای ایرانی خود همکاری می‌کنند. اما برخی دیگر برای بار اول است که به ایران می‌آیند و هدف آن‌ها آشنایی و شناخت است. ایران در لهستان به شهرت بسیار زیادی دست پیدا کرده‌است. همه یک‌صدا می‌گویند ایران در بخش اقتصاد، بازار بسیار خوبی است. به علاوه برای سرمایه‌گذاری و همچنین برای یافتن شرکای تجاری بسیار خوب است. شرکت‌های لهستانی از اتاق بازرگانی لهستان درخواست کرده‌اند که برنامه‌ای برای سفر به ایران داشته‌ باشیم و ما هم به این درخواست پاسخ مثبت دادیم. البته

در صحبت‌های خود به شهرت ایران در لهستان اشاره کردید؛ چرا ایران در این کشور به شهرت رسیده‌است؟ آیا تنها دلیل آن برداشته شدن تحریم‌هاست؟

همانطور که شما گفتید، برداشته شدن تحریم‌ها بسیار مهم و موثر بوده‌است. این تحریم‌ها به هر حال محدودیتی بود که اکنون دیگر وجود ندارد. اما این مهم‌ترین دلیل نبوده‌است. واقعیت این است که دیدارهای ما مهم بوده‌است. هم شرکت‌های لهستانی به ایران آمده‌اند و هم شرکت‌های ایرانی به لهستان سفر کرده‌اند. تعدد این دیدارها یک انفجار بوده که باعث شهرت اقتصاد ایران در لهستان شده‌است. نکته دیگر این است که طبق گفته سفیر لهستان در ایران، برنامه Go Iran بسیار مهم است. این برنامه برای شرکت‌های لهستانی بسیار جالب توجه بوده چرا که به شناخت آن‌ها کمک می‌کند. آن‌ها می‌توانند از این طریق ابتدا ایران را ببینند و سپس در صورت تمایل ارتباط برقرار کنند. البته یک نکته بسیار مهم دیگر نیز وجود دارد که تأثیر بسیار زیادی داشته و آن هم خط هوایی بوده‌است. قرار است از بهار سال آینده یک خط هوایی لهستانی هفته‌ای دو بار پرواز مستقیم از ورشو به تهران داشته باشد. به علاوه از طرف ایران هم هفته‌ای یک بار یک خط هوایی ایرانی پرواز مستقیم خواهد داشت. این هم خیلی کمک می‌کند چرا که رفت‌وآمد بازرگان‌ها را آسان‌تر می‌کند.

چالش اصلی در زمینه کسب‌وکار بین دو کشور و برقراری روابط تجاری چیست؟

ما متوجه شده‌ایم که ایران تمایل به سرمایه‌گذاری مشترک دارد. هر دو طرف مایل به سرمایه‌گذاری هستند. این تمایل نه تنها میان شرکت‌ها بلکه با دولت‌ها نیز وجود دارد. برای شرکت‌ها قضیه واردات و صادرات اهمیت بسیار زیادی دارد. با کمک دولت ما و با قراردادهایی که امضا می‌شود البته قراردادهایی که گران و تأثیرگذار است می‌توان وضعیت روابط را بهبود داد. چالش اصلی در زمینه بانک‌هاست که این مسئله نیز حل خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران

در اواسط قرن سیردهم هجری شمسی، نماینده فعال هیات تجار تهران، جاج محمدحسن امین الضرب بود که توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جلب کند و شاه هم در 12 شوال سال 1301 هجری قمری (1262 شمسی) اساسنامه این مجلس را تایید کرد. مجلس وکلای تجار ایران که به اختصار آن را «مجلس تجارت» هم می گفتند،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]