اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950715152185812

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور خبر داد

اعتیاد، طلاق و خشونت در صدر فهرست آسیب‌ها

کد: 13950715152185812

https://goo.gl/o2jp1y

، تهران , (اخبار رسمی): با تغییراتی که آسیب‌های اجتماعی و روانی در جامعه دارند، فهرست اولویت‌های رسیدگی به آسیبها تغییر کرده و اکنون اعتیاد، طلاق و خشونت در صدر لیست قرار گرفته باشند.

اعتیاد، طلاق و خشونت در صدر فهرست آسیب‌ها

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی  سازمان بهزیستی کشور محسن روشن‌پژوه در رابطه با وضعیت آسیب‌های اجتماعی، روانی و اعتیاد در کشور گفت: حدود 5 سال پیش در شبکه تحقیقات سلامت روان توسط کارشناسان و گروه‌های مرجع، اولویت‌ها در زمینه آسیب‌ها مشخص شد.

وی ادامه داد: قرار شد همین متخصصان این اولویت‌ها را استخراج کنند و فهرستی از آسیب‌های روانی و اجتماعی حال حاضر در جامعه را تهیه کنند.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: به اعتقاد بنده و بازبینی گروه صاحب نظران، ممکن است جای اولویت‌ها در آسیب‌های اجتماعی و روانی تغییر کند هر چند که موضوع آسیب‌ها یکسان بماند، بر این اساس اگر اولویت‌ها تغییر کرد باید با توجه به آن، برنامه‌ریزی‌ها انجام شود.

روشن‌پژوه گفت: آسیب‌هایی مثل اعتیاد، طلاق و خشونت از جمله آسیب‌هایی است که با توجه به تغییراتش در جامعه، در فهرست اولویت‌ها جایگاهش تغییر کرده و احتمالاً بالای لیست آمده است.

وی دلایل افزایش این آسیب‌ها را تغییرات در فضای فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای جامعه دانست و گفت: شواهد و زمینه‌های بروز برخی آسیب‌ها مانند اعتیاد نشان می‌دهد که تغییراتی در الگوی خانوادگی، فرزندپروری و فضای اجتماعی ایجاد شده و مشکلات و استرس‌های محیطی باعث می‌شود زمینه بروز اعتیاد و خشونت افزایش یابد.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در رابطه با آخرین وضعیت طرح شیوع شناسی اعتیاد گفت: این طرح چهار ماه پیش به اتمام رسید و به ستاد مبارزه با مواد مخدر داده شد، بنده مجری طرح بودم، اما انتشار آن وظیفه متولی است که طبق این برنامه، سازمان بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر هستند که هنوز آن را اعلام نکرده‌اند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان بهزیستی کشور

سازمان بهزیستی کشور از مهمترین نهادهای حمایتی دولتی است که از طریق بودجه عمومی به افراد معلول و محروم جامعه کمک می‌نماید. پس از پیروزی انقلاب، سازمان بهزیستی کشور از ادغام سازمان‌های خیریه و حمایتی که در این بخش فعالیت می‌کردند، آغاز به کار کرد. پس از بررسی و مطالعات شهید محمد علی فیاض‌بخش، سازمان بهزیستی کشور به موجب لایحه قانونی مورخ 24/4/1359 و در جهت تحقق مفاد اصول سوم، بیست‌ویکم و بیست‌ونهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، از ادغام 16 سازمان، نهاد، موسسه و انجمن تشکیل شد تا با اتخاذ تدابیر و ارائه خدمات و حمایت‌های غیربیمه‌ای با حفظ ارزش‌ها و کرامت والای انسانی و تکیه بر مشارکت‌های مردم و همکاری نزدیک سازمان‌های ذیربط، در جهت گسترش خدمات توانبخشی، حمایتی، بازپروری و پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی و کمک به تأمین حداقل نیازهای اساسی گروه‌های کم درآمد، اقدام کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه