اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950717153254750

آخوندی در مراسم بهره‌برداری از پل ریلی امام رضا(ع) ورامین خبر داد:

مهم‌ترین استراتژی ما حمل‌ونقل ریلی حومه‌ای است

کد: 13950717153254750

https://goo.gl/sFWdo4

، تهران , (اخبار رسمی): وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره‌برداری از پل روگذر امام رضا (ع) در مسیر راه‌آهن تهران- ورامین- پیشوا با اشاره به این موضوع که مهم‌ترین و اصلی‌ترین استراتژی ما حمل‌ونقل ریلی حومه‌ای است گفت: اصلی‌ترین راه‌حل برای کلان‌شهر تهران و شهرهای اطراف آن برقراری و شکل‌گیری یک نظام حمل‌ونقل حومه‌ای است.

مهم‌ترین استراتژی ما حمل‌ونقل ریلی حومه‌ای است

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی  وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در مراسم بهره‌برداری از پل روگذر امام رضا(ع) در مسیر راه‌آهن تهران- ورامین- پیشوا گفت: اصلی‌ترین راه‌حل برای کلان‌شهر تهران و شهرهای اطراف آن برقراری و شکل‌گیری یک نظام حمل‌ونقل حومه‌ای است.

وی با اشاره به توسعه حمل‌ونقل ریلی حومه‌ای در تهران افزود: اقدامات انجام‌شده با پیشرفت بسیار خوبی در حال انجام است و امیدواریم تا پایان سال جاری شاهد مراحل نهایی پروژه‌های حومه‌ای ورامین باشیم.

آخوندی با بیان اینکه 4 خط راه‌آهن از زیر این پل عبور می‌کند گفت: با توجه به کاهش زمان توالی سیر قطارها به کمتر از 10 دقیقه، امکان توقف خودروها در این تقاطع وجود ندارد. لذا ساخت این پل موجب افزایش سرعت حرکت قطارها به سمت تهران می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به احداث زیرگذر 15 خرداد اشاره کرد و گفت: این پروژه با سه باند رفت و سه باند برگشت موجب تسهیل تردد و حرکت قطارها به سمت تهران می‌شود.

وی با اشاره به توسعه ایستگاه راه‌آهن ورامین به‌عنوان سومین پروژه مهم این شهر بیان داشت: این پروژه به پیمانکار ابلاغ‌ شده و ساخت سکوها تا پایان سال تکمیل خواهد شد. ایستگاه ورامین به‌منظور توسعه حمل‌ونقل با دو هزار متر زیربنا ساخته خواهد شد.

این مقام مسئول تردد 75 هزار خودرو از طریق جاده حدفاصل تهران تا ورامین را زائد خواند و تأکید کرد: این تردد باید به ریل منتقل شود.

آخوندی تصریح کرد: مهم‌ترین و اصلی‌ترین استراتژی ما حمل‌ونقل ریلی حومه‌ای است و اقدامات لازم برای جلوگیری از مصرف زیاد بنزین و هدر رفت زمان و هزینه مردم انجام‌شده است.

وزیر راه و شهرسازی از 4 خطه شدن راه‌آهن ورامین-تهران خبر داد و گفت: خط جدید گرمسار- ورامین- شهرری- تهران ایجاد خواهد شد و خط سوم نیز تا آبان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و خط چهارم نیز در اوایل سال آینده تکمیل خواهد شد.

به گفته وی راه‌آهن حومه‌ای تهران- ورامین در ایستگاه جوانمرد قصاب و شهرری در خط یک مترو تهران متصل خواهد شد و از طرفی با شهرداری به‌منظور اتصال این مسیر به خط 6 مترو تهران و همچنین اتصال به خط 3 مترو مذاکره شده است.

عضو کابینه دولت یازدهم خاطرنشان کرد:‌ بیش از 600 میلیارد تومان در حمل‌ونقل حومه ای شهرستان های ورامین و گرمسار با توجه به‌ ضرورت توسعه منطقه سرمایه‌گذاری شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان