اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950717153485632

مروری بر فعالیت‌های اولیور کرید creed

میراث درخشان در تاریخ عطرسازی

کد: 13950717153485632

https://goo.gl/9wvdaZ

، تهران , (اخبار رسمی): اولیور کرید، در سال 1943 متولد شد و پس از فراگیری آموزش های لازم توسط اساتید و عطرسازان خانه و به ویژه «جِیمز هِنری کرید» ، خیلی زود وارد عرصه عطر سازی شد و توانایی های ویژه و دیدگاه های بدیع وی موجب شد تا اعتماد "جِیمز هِنری" را به خود جلب نماید.

میراث درخشان نگاهی به تاریخ کرید creed (قسمت دوم)

به گزارش اخبار رسمی از روابط عمومی لوکس بایر، با توسعه ی صنعت عطر سازی در نیمه دوم قرن بیستم و استقبال سایر اقشار جامعه از این مقوله اولیوِر کرید با اعتقاد به اینکه باید جایگاه خود را در بین تمامی سطوح جامعه بدست آوریم؛ برای نخستین بار شرایط دسترسی عمومی به محصولات کرید را فراهم کرد.

وی در سال 1970نخستین فروشگاه عطر های کرید را در پاریس افتتاح کرد و بدین ترتیب داستان محبوبیت عطرهای کرید فراتر ازدیوار های قصر ها و دربارهای اروپایی رفته و قلب دوستداران عطر را نیز فتح می‌کند.

علاوه بر این، اولیور کرید همواره در ساخت ترکیبات و تهیه  مواد اولیه نهایت دقت و سخت گیری را به خرج می دهد که در این زمینه از نیاکان خود نیز جلوتر می رود. عطر "زِسته ماندارین پامپِلوموس" محصول 1975 و نخستین عطر اولیور کرید بیانی از این ایده های الیور به شمار می‌رود که ترکیبی از نوت های مرکباتی نظیر گریپ فروت و ترنج با گل های سفید در پایه ای از عنبر سائل است. عصاره  گل های سفید و نوت های مرکباتی استفاده شده در این عطر؛ به شیوه ای خاص و زمان‌بر تهیه شده اند.

"بای د جینیوِه" محصول دیگری است که با روش های خاص اولیور کرید ساخته می شود. این عطر در سال 1982 عرضه گشت و با شروعی مرکباتی که با نوت دارچین تزیین شده به قلب برجسته و متمایزی از میوه ی درخت عرعر می رود و در پایه ای از چوب ها و عنبر به کمال می‌رسد. برای ساخت این عطر؛ کرید حدود سه سال زمان صرف تهیه ی آکورد توت عرعر بصورت طبیعی نمود؛ تلاشی که ما حصل آن خلق رایحه ای بدیع و بی مانند بود.

به منظور حضور هرچه قدرتمند تر در صنعت رو به توسعه ی عطرسازی و جلب توجه مخاطبان، اولیور کرید مرزهای آفرینش و ساخت ترکیبات را گسترش می دهد و علاوه بر اتکا به روش های سنتی و اصیل مرسوم در خانواده؛ با اساتید شرکت های بزرگ فرانسه نیز به همکاری می‌پردازد تا کرید؛ در دوران جدید از دیگر خانه ها عقب نماند.

نتیجه این نو آوری‌ها و تغییرات؛ خلق عطر فراموش نشدنی و بسیار موفق "گرین آیریش توئید" در سال 1985 است. عطری مدرن که اِلِمان های عطر سازی کرید را در خود دارد و از شروعی تازه و مرکباتی به قلبی پودری و تمیز می‌رسد تا با ارائه ی تفسیری مدرن از چوب صندل در قالبی نرم و لطیف؛ همگان را شیفته خود سازد و همچنان به عنوان اثری کلاسیک اما به روز مورد توجه بسیاری از عوام و خواص قرار گیرد. دیگر محصول بزرگ و ماندگار کرید در این سال‌ها شاهکار "بویس دو پورتوگال" است.

عطری فاخر و غنی از همراهی سدر، چوب صندل و اسطوخودوس با لبه هایی تمیز و پودری که تحسین بسیاری از کارشناسان را به همراه داشت و همچنان محبوب و ویژه است.

دهه ی نود که دوران تثبیت رَویه ی مد نظر اولیور کرید است؛ آثار درخشان دیگری به کارنامه این خانه ی پر افتخار اضافه می شود. عطر خانوادگی "اِرولفا 1992" با فضایی درخشان و پودری از همراهی مرکبات، نوت های میوه ای، نوت های سبز و گل بو، ادویه ها و عنبر که کرید به افتخار دو فرزند خود و همسرش آنرا ساخته است؛ ترکیب منحصر بفرد چرم و نوت های گل بو در "رویال دیلایت 1993" که یک اثر ارزنده در فضایی حیوانی و پودری است؛ ترکیب شاداب و پرطراوت "سیلوِر مانتِین واتر 1995" در فضایی درخشان و گیرا از همراهی نوت انگور، مشک، مرکبات و چای سبز؛ شاهکار "امپریال مِلیسیم 1995" با رایحه ی مسحور کننده ی حاصل از ترکیب نوت های میوه ای و دریایی به همراه عصاره ی زنبق که با روش های خاص در بالاترین سطح کِیفی تهیه شده اند و ترکیب سبز و تازه ی "رویال واتر" که نوت توت عرعرِ ساخته شده به شیوه ای طبیعی و پیچیده؛ برگ برنده ی ترکیب این عطر است؛ نمونه هایی از آثار بیاد ماندنی و محبوب کرید در دهه ی نود میلادی هستند.

با ورود به هزاره ی سوم؛ اولیور کرید در سال 2000 برخی از آثار کلاسیک و بیاد ماندنی خانه نظیر "تاباروم" را در قالبی جدید ارائه می نماید تا در دسترس همگان قرار گیرد.

علاوه بر این اقدامات؛ در این سال فعالیت های خانه گسترش یافته و کرید با تولید صابون، ژل های حمام، دئودرانت و شمع های معطر؛ تنوع محصولات خود را بیشتر می کند. اما شروع دوران جدید کرید در عطر سازی قرن بیست ویکم را باید با عطر با شکوه "هیمالیا 2002" دانست. عطر سراسر نشاط و درخشش در فضایی پودری و صمغی که با استفاده از مشک، مرکبات و آکورد چوبی گرانقیمت؛ احساس بی مانند صعود و در اوج بودن را القا می نماید. این عطر زیبا؛ نخستین همکاری اولیور کرید با نسل هفتم خانواده یعنی "اِروین کرید" نیز به حساب می آید.

با روی کار آمدن اروین کرید و ورود وی به عرصه عطر سازی دیدگاه های مدرن نیز به سبک عطر سازی کرید وارد می شوند. استفاده از مواد صنعتی و جدید افزایش یافته و سیاست جلب رضایت مخاطب عام؛ پر رنگ تر از گذشته می شود. همچنین در این سال ها استفاده از نظرات اساتید و هنرمندان شرکت های عطر سازی فرانسه در ساخت محصولات جدید بیشتر به چشم می‌خورد.

سال 2004 ترکیب ساده و درخشان «اوریجینال وتیور» که از شروعی مرکباتی و ادویه ای به پایه ای از وتیور و زنبق می رسد، با استقبال بسیار خوبی مواجه می شود. سال 2005 را باید سال بازگشت کرید به ریشه ها دانست. در این سال عطر گل بو و پودری "لاو این وایت" که ترکیبی درخشان و پر از ظرافت در پایه هایی حیوانی ارائه می‌دهد با انتقادات بی رحمانه ای از سوی کارشناسان مواجه می شود؛اما نظر سیاسیون امریکایی و اروپایی را به خود جلب می کند؛ تا جایی که "لارا بوش"، همسر "جورج بوش" در نامه ای از کرید بابت خلق این عطر تشکر به عمل می آورد.

سال 2006 سال موفقیت بزرگ خانه با عطر "اوریجینال سانتال" است؛ ترکیبی چوبی و ادویه ای از دارچین و چوب صندل که در فضایی اغواگر و دلچسب از همراهی وانیل و نوت های آروماتیک جریان دارد. موفقیت های سال 2006 در سال 2007 با عطر زیبای "ویرجین آیلند" با رایحه ای ناب و عمیق از نوت های میوه ای و مرکباتی در قالبی گل بو و سراسر لطافت تکرار می شود و در سال 2008 عطر منحصر بفرد "لاو این بلک" در فضایی پر از اغواگری و افسون از همراهی زنبق، نوت میوه ای و سدر؛ این موفقیت ها را به اوج کمال می رساند.

اولیور کرید در سال 2009 باز هم برخی از آثار کلاسیک و ویژه ی خانه را بازسازی می کند؛ اما محصول ویژه ی این سال خانه مجموعه ی نفیس و گرانقیمت "رویال اِکسکلوسیو" است. این مجموعه در این سال با عطر "سابلایم وانیل" معرفی می شود و روند تولید عطر های آن در سال 2010 با "اسپایس اند وودز" پیگیری شده تا در سال 2011 با معرفی چهار عطر جدید؛ توسعه یابد. تمامی عطر های این مجموعه به شیوه ی سنتی و طبیعی ساخته می شوند و ترکیب این عطر ها با استفاده از مرغوبترین مواد اولیه که از اقصی نقاط دنیا تهیه می شوند؛ بصورت سنتی و کاملا طبیعی؛ خلق می گردد. این روایح بسیار نفیس در بطری هایی دست ساز و گرانقیمت ریخته می شوند؛ تا مجموعه ی انحصاری کرید یک شاهکار سلطنتی بسیار فاخر و کمیاب باشد و به نوعی بیعت اولیور و اروین کرید به نیاکان خود در زمینه ی ساخت عطر های سلطنتی باشد.

هر چند در سال های 2009 تا 2011 کرید با معرفی مجموعه ی سلطنتی بازگشتی به ریشه ها داشته است؛ اما موفقیت های بزرگ اولیور کرید و کمپانی اجدادی او در سال های 2010 و 2011 با دو عطر ویژه رقم میخورد. اگر "اونتوس 2010" را عطری الهام گرفته از ناپلئون بدانیم؛ باید گفت که قدرت این عطر بسیار بیشتر از ناپلئون بناپارت بوده است؛ چرا که بر خلاف ناپلئون که برای مدتی بر بخش هایی از اروپا حکمرانی نمود؛ اونتوس تمام جهان عطر را تسخیر نمود قرار داد و از سوی مخاطبان با استقبالی بی سابقه مواجه شد. اگرچه این اثر کرید مورد پسند بسیاری از کارشناسان قرار نگرفت؛ اما باید اذعان نمود که ترکیب نوت های میوه ای نظیر سیب، آناناس و انگور که با چوب غان همراه میشود و با کمک ترکیبات سینتیک در فضاهایی مرکباتی، سبز و گل بو جریان می یابد؛ "اونتوس" را به عطری پیشرو و بسیار موفق تبدیل نمود؛ بحدی که در این دوران هر مخاطبی که اندک اطلاعاتی از عطر دارد؛ اونتوس را می شناسد حتی اگر نام کرید را نشنیده باشد. با وجود موفقیت اونتوس؛ اما جهان عطر در سال 2011 کرید را بخاطر معرفی عطری دیگر ستود: "رویال عود". رویال عود بی هیچ تردیدی یکی از برجسته ترین آثار عود محور دوران خود بحساب می آید. این شاهکار بزرگ از همراهی عود با چوب سدر، نوت های ادویه ای و باریجه شکل گرفته است و رایحه ی عمیق و درخشان آن موجب شد تا مجددا کرید بعنوان خانه ای که در ارائه ی آثار فاخر و منحصر بفرد پیشگام است؛ مورد تقدیر و ستایش قرار گیرد.

پس از معرفی دو عطر "آکوا فیورنتینا 2012" و "فلورز د گاردنیا 2013"؛ کرید در سال 2014 با مجموعه ای جدید غوغایی در جهان عطر بپا میکند. مجموعه ی "آکوا اوریجینال" متشکل از پنج منحصر بفرد است که با استفاده از مواد اولیه ی مرغوب و گرانقیمت و در قالب بطر ی هایی متفاوت و خوش ساخت؛ روایحی پالوده و ناب را عرضه می نماید. عطر هایی که با الهام از نقاط مختلف جهان ساخته شده اند و هر یک اثری نفیس و ارزنده بحساب می آیند و از این میان می توان به شاهکار ادویه ای-مرکباتی "وتیور گرانیوم" که رایحه ای عمیق و متفاوت از همراهی وتیور، دارچین، شمعدانی و پچولی دارد؛ اشاره کرد. در سال 2015 اولیور کرید عطر "رویال مِیفِیر" را بعنوان گرامیداشت عطری با همین عنوان که در سال 1935 به افتخار دوکِ ویندسور ساخته شده بود؛ در قالب ترکیبی دودی، سبز و نافذ و گل بو؛ مجددا ارائه نمود تا این تعبیر مدرن و منحصر بفرد باز هم توجهات را معطوف کرید نماید. همچنین در این سال ها کرید ترکیب زنانه ی دو عطر موفق اونتوس و رویال عود را عرضه نموده است.

بیش از دو قرن از فعالیت "کرید" در جهان عطر می گذرد. خانه ای که با تمام فراز و نشیب ها؛ همواره در اوج بوده است و با معرفی آثاری که ترکیبی از کیفیت و تجمل هستند؛ از نخستین روز ها که تحسین پادشاهان و اشراف را به همراه داشته؛ تا به امروز که بسیاری از علاقمندان به دنیای روایح از سراسر جهان را با خود همراه ساخته؛ همیشه در پی ارائه ی آثاری بدیع و آفرینش روایحی جاودانه بوده است. نبوغ هنرمندان این خانه از بنیانگذار آن؛ جِیمز کرید؛ تا هفتمین نسل؛ اروین کرید؛ همواره موجب ارائه ی دیدگاهی تازه و بکر گشته و تاریخ و آنچه که از سال های فعالیت این خانه ی بلند پایه به یادگار مانده است؛ گواهانی متقن و مستدل بر این ادعا بحساب می آیند. اصول و شیوه هایی که نسل به نسل و سینه به سینه انتقال یافته است و با وجود تمام پیشرفت ها و حرکت بسوی مدرنیته؛ پایبندی به ریشه ها و اصول خانه در بین تمام نسل ها به چشم میخورد. امروزه کرید نامی است که تنها به خاندان کرید تعلق ندارد؛ بلکه خانه ای است که در قلب بسیاری از مخاطبان جهان عطر جای دارد. مهم نیست که در هر مقطع؛ سیل انتقادات بسوی برخی از محصولات این خانه روانه می شود؛ همچنانکه تعداد نشان ها و حکم های سلطنتی دریافت شده از سوی دربار ها و سیاسیون مختلف در ستایش عطر های ویژه؛ اهمیتی ندارد. آنچه در یاد خواهد ماند درخشش کرید در این عرصه است؛ خانه ای که ریشه در تاریخ دارد و میراث درخشان "جِیمز کرید" برای جهان عطر است.

مشاهده قسمت قبل این مقاله

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس