اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950717153715755

منتظر تامین اعتبار هستیم

آمادگی برای پرداخت مشوق‌های صادراتی

کد: 13950717153715755

https://goo.gl/yplfnt

، تهران , (اخبار رسمی): معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت از پرداخت مشوق‌های صادراتی در صورت تامین منابع مالی خبر داد و گفت: تمامی اقدامات در این خصوص انجام شده و فقط تامین منابع مالی باقی مانده است.

آمادگی برای پرداخت مشوق‌های صادراتی

به گزارش اخباررسمی به نقل روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، محمدرضا مودودی در خصوص اجرای طرح مشوق‌های صادراتی برای صادرکنندگان نمونه، گفت: برای اجرای طرح مشوق‌های صادراتی همچنان مشکل تامین منابع مالی مطرح است زیرا مشوق‌‌های صادرتی، جوایز صادراتی و کمک‌هایی از این قبیل نیاز به یک تامین مالی دارد.

وی با اشاره به اینکه سازمان توسعه تجارت زمینه را برای اجرای این طرح‌ها فراهم کرده است، افزود: سرفصل‌ها تعریف شده فقط تامین مالی آن باقی مانده است البته بحث‌هایی برای تامین منابع مالی از محل پول‌های آزاد شده ایران و یا سایر منابع مطرح شده و در این زمینه قول‌هایی هم به ما داده شده است تا با استفاده از این منابع، مطالبات صادرکنندگان را پرداخت کنیم.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امیدواریم خبر خوش بیستمین سال برگزاری روز ملی صادرات، اختصاص بودجه برای پرداخت مشوق های صادراتی باشد، گفت: قول هایی داده شده که تا 29 مهر این منابع مالی تامین شود، ضمن اینکه در سازمان توسعه تجارت همه کارها مانند موافقت‌نامه سازمان مدیریت، بانک‌ها و غیره انجام و شیوه‌نامه پرداخت مشوق ها هم تهیه شده است.

معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت به شاخص‌های تاثیرگذار در انتخاب صادرکنندگان نمونه اشاره کرد و گفت: حجم صادرات، برندسازی، حضور در بازارهای هدف، رعایت استانداردها، برنامه توسعه بازار و ارزش افزوده هر گروه کالایی از جمله شاخص‌های ارزیابی ما است که براساس آنها شرکت‌ها ارزیابی می‌شوند و شرکت‌های برگزیده در بیستمین سالروز ملی صادرات معرفی خواهند شد.

معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه خوش حساب بودن در بانک‌ها و رشد 10 درصدی صادرات از دیگر ویژگی‌های یک صادرکننده نمونه است، افزود: کارگروه تمامی جوانب را می‌سنجد و از میان آنها صادرکنندگان نمونه انتخاب می‌شوند.

بیستمین سالروز ملی صادرات امسال مانند سال‌های گذشته 29 مهرماه با حضور مسئولان دولتی و فعالان بخش خصوصی در محل سال اجلاس سران برگزار می‌شود و از پیشتازان صادراتی کشور با عنوان صادرکنندگان ممتاز و نمونه تجلیل خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان توسعه تجارت ایران

سازمان توسعه تجارت ایران، به دنبال توسعه و تقویت تجارت خارجی و دستیابی به سهم بیشتر بازار هدف به نحوی یکپارچه و اثر بخش است. این سازمان با برقراری تعاملات سازنده با طرفین تجاری و ذینفعان خود، منابع انسانی و با به بکارگیری فناوری نوین همواره سعی دارد با برنامه ریزی سیاستگذاری، بستر مناسبی جهت مدیریت کلان صادرات و تقویت زیربناها و ظرفیت های لازم برای تسهیل و توسعه تجارت خارجی کشور فراهم نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]