اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950718154545632

در باره‌ خرید و مصرف عطر بیشتر بدانید

ارزش در برابر پول، کیفیت و دیگر نکات عطری

کد: 13950718154545632

https://goo.gl/GbcTMZ

، تهران , (اخبار رسمی): مسئله‌ی کیفیت، مسئله‌ای پیچیده است، به ویژه در باره‌ کالای ناملموسی همچون عطر؛ هر فردی تعریف خودش را از کیفیت دارد .

ارزش در برابر پول، کیفیت و دیگر نکات در باره‌ی عطر

به گزارش اخبار رسمی از روابط عمومی لوکس بایر، برخی از عطرفروشان می‌گویند که عطرهای کلاسیک، با وجود تغییر فرمولاسیون، هنوز هم بیشترین ارزش در برابر قیمت را دارند. به عبارت دیگر، این محصولات معطر در دورانی ساخته شده‌اند که خانه‌های عطر حاضر بودن صدها دلار برای یک فرمولاسیون جدید بپردازند، که با چیزی که امروزه در جریان است در تضاد است. حتی اگر Chanelهم در تولید عطر شماره‌ی 19، یا Estee Lauderدر مجموعه‌ی خصوصی‌اش (Private Collection) سعی در صرفه‌جویی داشته باشند، باز تا حدی می‌توانند در فرمولاسیون دخل و تصرف داشته باشند. این فکری بحث‌برانگیز است، ولی کم پیش می‌آید که محاسباتی چنین منطقی را در باره‌ی عطر انجام بدهیم.

برای آزمایش این فکر، عطر GuerlainJardinde Bagatelle را در برابر چندین عطر گل مریم جدید بوییدم؛ این را یافتم که سازنده عطر هر گل سفیدی را برای سود تجربه کرده است، و به خصوص زمانی که Jardinde Bagatelle را در برابر Idylle)2009) آزمایش کردم، بسیار پُر و غنی‌تر به نظر می‌آمد.

این که یک عطر در جایگاه کلاسیک باشد، باعث نمی‌شود که به صورت خودکار وارد لیست مورد علاقه‌ شخصی من(نگارنده) شود، ولی باعث می‌شود که به آن توجه کنم. برای من دلایل زیادی در مورد بررسی مجدد عطرهای کلاسیک وجود دارد، که شاید مهمترین‌ آن ها این باشد که به خودم یادآوری کنم که تعریف کیفیت در گذشته چه بوده است.

فروشگاه ها و تولید کنندگان

آیا این که برندهای بزرگ تحت فشار حاشیه‌ی سودشان هستند به این معناست که عطرهایشان بی‌کیفیت هستند؟ ابداً! من هیچگاه نمی‌توانم از "دُلچه گابانا لایت بلو" یا Christian DiorJ’Adoreیا از Estee Lauder Bronze Goddessبگذرم. اگر آن زمان که برچسب قیمت به عنوان شاخصی تعیین‌کننده درباره‌ی کیفیت عمل می‌کرد گذشته باشد، راحت‌تر خواهد بود که با ذهنی باز به چیزهای مختلف نظر بیافکنیم. من عاشق غنای گرم YvesRocher Rose Absolu، حس آرامش‌بخش Bath & Body Works Cotton Blossom و جادوی قدیمیAvon Imari هستم. گرچه Elizabeth Arden Red Door برای سلیقه‌ی من زیادی دراماتیک است، ولی از شیوه ی شهوت‌انگیزی که روی پوست می‌شکفد لذت می‌برم.

برندهای کوچک

زمانی راحت بود که در میان عطرهای ویژه جست‌وجو کنید و عطری متمایز و غیرعادی بیابید. هنوز هیجان خود از کشف AnnickGoutal را با مجموعه‌ی اتودهای شخصی‌اش، و SergeLutens با سایه‌هایArabian Night‌اش را بیاد دارم.

امروزه بازار "جا ویژه"ی عطر به مرز انفجار رسیده و چنان تنوعی از کیفیت وجود دارد که برچسب "جاویژه" دیگر معنی خاصی ندارد. البته این تنوع جست‌وجوی من را جالب‌تر می‌کند. این روزها از پیشنهادات شرکت‌های مستقل بهره‌مند هستیم، از Aftelierگرفته تا Profumo. من به دنبال محصولات پرطرفدار خانه‌های عطری همچون Chopard (مثل Madness، Casmir!) یا برندهای اروپایی دمدمی‌مزاج همچون Kriziaو Laliqueهستم که تولیدشان متوقف شده یا یافتن‌شان سخت است. تا پیش از ظهور فروشگاه‌های آنلاین پیدا کردن این عطر ها غیر ممکن بود، ولی امروزه صرفاً با یک کلیک ماوس می‌توانم قیمت‌ها را مقایسه کرده و حتی پیش از خرید یک شیشه‌ی کامل، نمونه سفارش دهم.

داستان‌ها و کاراکتر

یک عطر با کیفیت بالا باید کاراکتر متمایزی داشته باشد. قیمت عطر هرچقدر که باشد و هرکس آن را ساخته باشد، اهمیت کمتری دارد. برای من این مهم است که عطر چیزی به من بگوید. می‌خواهم مرا اغوا کند، مرا به جنب‌وجوش درآورد، مرا به یاد یک لحظه‌ی خاص بیاندارد یا برایم خیالبافی کند. این معیاری بسیار خصوصی است، ولی برای من حیاتی‌ترین است. لوکس ترین جنبه‌ی یک عطر توانایی آن برای ایجاد یک داستان است، و اگر این کار را برایم انجام دهد، خواهم دانست که قرار است عمیقاً عاشق شوم. این‌ها عطرهای 5 ستاره‌ام خواهند بود.

انتشار

از یک نقطه‌ نظر فنی، عطر باکیفیت، عطری است که ماندگاری مناسب داشته باشد و به زیبایی منتشر شود. من عاشق عطرهایی هستم که ظریف و لطیف هستند، ولی هیچ‌چیزی آزاردهنده‌تر از عطری نیست که پس از چند ساعت محو می‌شود. استثنائی در این باره، عطرهایی به سبک ادکلن هستند که برای تر و تازه شدن و تجدید نیرو طراحی شده‌اند.

برای من بهترین راه در رابطه با تجربه‌ی یک عطر جدید، این است که برچسب‌ها را فراموش کنم و با ذهنی باز آن‌ها را ببویم. کیفیت ممکن است امری سلیقه‌ای باشد، ولی هیچ چیز مبهمی درباره‌ی اثر عاطفی یک عطر واقعاً خوب وجود ندارد.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس