اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950724157196108

جاذبه های شهر لیمانسول در جزیره قبرس

کد: 13950724157196108

https://goo.gl/mS4QHz

، تهران , (اخبار رسمی): بزرگ ترین و مهم ترین شهر در جزیره زیبا قبرس، شهر لیمانسول است.

جاذبه های شهر لیمانسول در جزیره قبرس

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی الی گشت ،اگر فرصت کافی برای گشتن در کل جزیره را ندارید به شما توصیه می کنیم به سراغ این شهر بروید تا با تمام جلوه های این سرزمین مواجه شوید. ما در این مطلب یک سری اطلاعات کلی را از تاریخ، موقعیت جغرافیایی و سوق الجیشی همچنین جاذبه های این شهر به شما خواهیم داد.

تاریخ لیماسول به 2000 سال پیش از میلاد برمی گردد که احتمالا در آن زمان بصورت دهی کوچک با جمعیتی اندک وجود داشته است. نام این شهر در قرن دهم، نمسوس بود. تاریخ لیماسول با وقایع سال 1191 و پایان سلطه بیزانس بر قبرس گره خورده است. در آن زمان ریچارد شیردل انگلستان  با تعقیب و شکست حاکم قبرس، ‌به حکومت بیزانس در آنجا پایان داد و قبرس را به یکی از مستعمرات انگلیس تبدیل نمود. پس از حدود 3 قرن، لیماسول به توسعه قابل توجهی دست یافت تا اینکه در سال 1570 که قبرس به تصرف ترکها و حکومت عثمانی درآمد، این شهر در آتش سوزانده و تخریب شد. کشور قبرس در طی حکومت ترکها،یک سیر قهقرایی را طی کرد تا اینکه در سال 1878 مجددا به تسخیر بریتانیا درآمد.

شهر بندری لیمانسول بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر کشور قبرس است که یکی از مهم ترین بنادر ترانزیت کالا در اروپا و دریای مدیترانه به حساب می آید که در جنوب و مرکز این جزیره واقع شده است. فروشگاه ها و مراکز خرید مدرن، انواع رستوران ها، مراکز تاریخی، موزه های متعدد و تالارهای تاتر از دیدنیهای این شهر به شمار می آیند.

این شهر از لحاظ استراتژیک در منطقه ای بین آسیا، اروپا و آفریقا قرار گرفته است و کشتی های بسیاری به آنجا می آیند. هر کشتی می تواند با مراجعه به اداره بندر و کشتیرانی قبرس در لیماسول، پرچم این کشور را بر خود داشته باشد. کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز در سال های اخیر به علت تحریم های اقتصادی اروپا و آمریکا بیشتر کشتی هایش را با پرچم قبرس و کشور مالتا (جزایر مالت) در آبهای بین المللی جابجا کرده است.

جمعیت حدوداً 250 هزار نفری این شهر، مهاجر و عمدتاً از اتباع روسیه و انگلستان می باشند. در این شهر، مشاغل توریستی، تجارت، بانکداری، و حرفه های مالی بسیار رونق دارد و تقریبا تمام شرکت های فارکس و تریدرهای بین المللی در لیماسول دفتری دارند. دلیل این امر احتمالا شرایط خوب مالیاتی، آسانی راه اندازی مشاغل و اداره کسب و کار در جزیره قبرس می باشد.

لیماسول دارای بیمارستانی بسیار بزرگ و پیشرفته، دانشگاه ها و کالج های بین المللی و مراکز خرید بزرگی است. بزرگترین دانشگاه فنی قبرس نیز در این شهر قرار گرفته است. کازینوها، بارها، نایت کلاب و رستوران های خیابانی این شهر را به یک شهر شب زنده دار تبدیل کرده است. جاذبه های توریستی شهر لیماسول تنها محدود به اینها نیست. مراکز تاریخی، موزه های متعدد، تالار تیاتر، کنسرت و … را نیز به لیست جاذبه های دیدنی این شهر اضافه کنید. این جاذبه ها باعث شده است که این شهر میزبان هتل ها و مراکز توریستی بسیاری باشد.

فروشگاه ها و مراکز خرید مدرن این شهر در کنار محله هایی قدیمی که خیابان های باریکش سنگفرش شده اند و دارای بازارهای محلی و انواع کافه و رستوران هستند در اصل تمامی سلایق و علایق گردشگران را از سراسر جهان پوشش می دهد.

جاذبه های گردشگری

قلعه لیماسول، موزه قبرس، موزه هنرهای فولک، موزه ارکولوجیکال، قلعه کولوسی، دریاچه نمک آکروتیری، ساحل داسوی، ساحل دولتی و ساحل لدیز مایل از جمله جاذبه های دیدنی و لذت بردنی این شهر محسوب می شوند و گردشگران می توانند با کوله باری از خاطرات خوش و دوربین هایی پر از عکس یادگاری به خانه های شان بازگردند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

الی گشت

آژانس هواپیمایی الی گشت فعالیت خود را از سال 1379 آغاز کرده است، در این سال ها همیشه رضایت کامل مسافران را مهمترین هدف خود قرار داده و با ارائه خدماتی با کیفیت و نو در زمینه خرید بلیط هواپیما، تور مسافرتی و رزرو هتل به مسافران و آژانس های همکار، توانسته در این صنعت پیشرو باشد. از طرفی با استقبال بالای مسافران به سرعت مسیرهای پروازی به نحوی گسترش پیدا کرده که امروزه در اکثر مسیرهای اصلی دارای بالاترین ظرفیت پروازی می باشد. شرکت الی گشت با قوی ترین زیر ساخت ها، بالاترین استاندارد ها و کامل ترین شبکه توزیع می کوشد تا همیشه بهترین خدمات را ارائه نماید و با بکارگیری نظرات سازنده اعضا و برقراری پایه های ارتباطی نوین با اعضا، کارگزاران، خطوط هوایی و راهنمایان، در مسیر هدف نهایی خود گام بردارد. ما هر چالش را فرصتی می دانیم و باور داریم جایگاه ما به عنوان شناخته شده ترین پیشگام در صنعت گردشگری به خوبی تثبیت شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی