نتایج آمارگیری از مقدار مصرف انرژی در کارگاه‌های صنعتی اعلام شد

افزایش 5.7 درصدی مصرف انرژی در کارگاه‌های صنعتی

کد: 13950724157965499

https://goo.gl/RdzVku

، تهران , (اخبار رسمی): براساس گزارش «نتایج آمارگیری از مقدار مصرف انرژی در کارگاه‌های صنعتی 10 نفر کارکن و بیشتر 1386-1393» اصفهان و خوزستان بیشترین مصرف انرژی؛ کهگیلویه و بویراحمد کمترین مصرف انرژی را دارند.

افزایش 5.7درصدی مصرف انرژی در کارگاه‌های صنعتی

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، انرژی زیربنای اصلی توسعه است و میزان مصرف آن در بخش‌های مختلف، از مهم‌ترین مباحث در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کشورها است. انرژی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل تولید و همچنین به‌عنوان یکی از کالاها و خدمات مورد نیاز در مصرف نهایی ازنظر اقتصادی دارای آثار قابل‌توجهی است. مقدار مصرف انرژی نقش مهمی در فعالیت کارگاه‌های صنعتی ایفا می‌کند. در این میان نفت و مشتقات نفتی کماکان مهم‌ترین تأمین‌کننده انرژی در جهان هستند.

در ایران بعد از طرح هدفمندی یارانه‌ها، به چگونگی مصرف انرژی در بخش‌های مختلف توجه ویژه‌ای شده است. ازآنجایی‌که صنعت یکی از مهم‌ترین مصرف‌کنندگان انرژی کشور است، در خصوص مقدار و ارزش سوخت مصرفی، آب و برق مصرفی پژوهشی انجام‌شده است تا میزان آن مشخص شود.

در این پژوهش، جامعه آماری شامل تمامی کارگاه‌های صنعتی واقع در نقاط شهری و روستایی کشور است که در سال آمارگیری متوسط تعداد شاغلان آن‌ها 10 نفر و بیشتر است. همچنی مقدار انرژی مصرف‌شده، عبارت است از مقدار انواع سوخت مصرف‌شده (شامل نفت سفید، گازوئیل، گاز مایع، گاز طبیعی، بنزین، نفت کوره یا مازوت، زغال‌سنگ و زغال‌سنگ) و مقدار برق خریداری‌شده.

طرح آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی 10 نفر کارکن و بیشتر هرساله اجرا می‌شود. در این طرح آمارگیری، پرسش‌هایی در خصوص مصرف انرژی در کارگاه‌های صنعتی پرسیده می‌شود تا مقدار انرژی مصرفی کارگاه‌های صنعتی 10 نفر کارکن و بیشتر در سال‌های 1386 تا 1393 مشخص شود. در سال 1393، مصرف کل انرژی کارگاه‌های صنعتی 10 نفر کارکن و بیشتر، 261 میلیون بشکه معادل نفت خام بوده که نسبت به سال قبل رشد 5.7 درصدی داشته است. نمودار زیر روند انرژی مصرفی کارگاه‌های صنعتی 10 نفر کارکن و بیشتر در سال‌های

 بررسی مقدار انرژی مصرفی کارگاه‌های صنعتی 10 نفر کارکن و بیشتر به تفکیک استان‌های کشور در سال 1393 نشان می‌دهد، استان اصفهان و خوزستان بیشترین و استان کهگیلویه و بویراحمد کمترین مصرف انرژی را در بین استان‌ها داشته‌اند. این مقدار برای استان‌های اصفهان و خوزستان به ترتیب 47 و 45 میلیون بشکه معادل نفت خام و برای استان کهگیلویه و بویراحمد به مقدار 0.1 میلیون بشکه معادل نفت خام بوده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران

در اواسط قرن سیردهم هجری شمسی، نماینده فعال هیات تجار تهران، جاج محمدحسن امین الضرب بود که توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جلب کند و شاه هم در 12 شوال سال 1301 هجری قمری (1262 شمسی) اساسنامه این مجلس را تایید کرد. مجلس وکلای تجار ایران که به اختصار آن را «مجلس تجارت» هم می گفتند،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]