اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950725159035499

آلمان موفق‌ترین کشور جهان در بهینه‌سازی مصرف انرژی

کد: 13950725159035499

https://goo.gl/7JZVRA

، تهران , (اخبار رسمی): بهینه‌سازی مصرف انرژی جزو مواردی است که همه کشورها روی آن کار می‌کنند تا بتوانند خدمات و محصولات بهتری داشته باشند و در نهایت اقتصاد خود را در مسیر رشد قرار بدهند.

موفق‌ترین کشور جهان در بهینه‌سازی مصرف انرژی

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، جمهوری اسلامی ایران روی بستری از منابع انرژی به ویژه نفت و گاز آرمیده‌است اما همراه با این آرامش هیچ‌گاه مصرف بهینه در این کشور حاکم نبوده‌است.

چندی پیش سفیر لهستان در ایران، وقتی از ضعف‌های اقتصادی ایران سخن می‌گفت، مصرف بی‌رویه انرژی در این کشور را مثال می‌زد. بهینه‌سازی مصرف انرژی جزو مواردی است که همه کشورها روی آن کار می‌کنند تا بتوانند خدمات و محصولات بهتری داشته باشند و در نهایت اقتصاد خود را در مسیر رشد قرار بدهند. کشورهای پیشرفته در هر ساخت‌وسازی ابتدا مصرف انرژی را در نظر می‌گیرند. آن‌ها حتی برای ساخت یک خانه ابتدا به منابع انرژی آن فکر می‌کنند و تلاش می‌کنند از لامپ‌های ال‌ای‌دی یا حتی از نور خورشید استفاده کنند. هرچه تکنولوژی در یک کشور پیشرفته‌تر باشد، بهینه‌سازی مصرف انرژی نیز در آن کشور پررنگ‌تر خواهد بود.

انگیزه‌های بسیاری برای بهینه‌سازی مصرف انرژی وجود دارد. یکی از آن‌ها این است که کاهش مصرف انرژی برابر با کاهش هزینه انرژی و در نهایت صرفه‌جویی در پول است. کسانی که مصرف‌کننده انرژی هستند می‌توانند با مصرف بهینه، هزینه خود را در این زمینه کاهش بدهند. انگیزه بعدی که مهم‌تر از هزینه است به گازهای گلخانه‌ای مربوط می‌َشود. مصرف بهینه انرژی یعنی سوخت کمتری وارد جو زمین می‌شود و در نتیجه هوا پاک‌تر خواهد بود.

بررسی‌های اتاق ایران از شورای اقتصاد بهینه‌سازی انرژی در امریکا نشان می‌دهد که «آلمان» موفق‌ترین کشور در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی در جهان است. آلمان به عنوان موفق‌ترین اقتصاد در اروپا و یکی از اقتصادهای پیشرو در جهان موفق شده شرایطی برای خود ایجاد کند که کمترین میزان انرژی را مصرف کند. از سوختی که برای گرمایش استفاده می‌شود تا سوخت خودرو و سایر مصارف انرژی در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت آلمان رتبه نخست جهانی را به دست آورده‌است. دومین کشوری که در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی بسیار موفق عمل کرده، ایتالیاست و پس از آن نیز اتحادیه اروپا قرار دارد. بر اساس این بررسی کشورهای فرانسه، بریتانیا، ژاپن، چین، اسپانیا، استرالیا و کره‌جنوبی جزو موفق‌ترین کشورهای جهان در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی هستند

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران

در اواسط قرن سیردهم هجری شمسی، نماینده فعال هیات تجار تهران، جاج محمدحسن امین الضرب بود که توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جلب کند و شاه هم در 12 شوال سال 1301 هجری قمری (1262 شمسی) اساسنامه این مجلس را تایید کرد. مجلس وکلای تجار ایران که به اختصار آن را «مجلس تجارت» هم می گفتند،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]