اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950725159835499

ایران درجستجوی جذب 100میلیارددلار سرمایه دربخش نفت

کد: 13950725159835499

https://goo.gl/Y7wQEz

، تهران , (اخبار رسمی): بر اساس گزارش بلومبرگ ایران تلاش‌های خود را برای جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی در صنعت انرژی دو برابر کرده‌است.

ایران درجستجوی جذب 100میلیارددلار سرمایه دربخش نفت

به گزارش اخباررسمی به نقل روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، بر اساس گزارش بلومبرگ جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های خود را برای جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی در صنعت انرژی دو برابر کرده ودر سال‌های تحریم، سرمایه‌گذاران خارجی در بخش انرژی را از دست داده بود اما اکنون با برداشته شدن تحریم‌ها تلاش می‌کند آن‌ها را دوباره باز گرداند. این کشور به دنبال شرکت‌های خارجی است تا میادین نفت و گاز طبیعی آن را توسعه ببخشند.

شرکت ملی نفت ایران که دولت آن را اداره می‌کند درخواست کرده شرکت‌های بین‌المللی نفت از فردا (دوشنبه 26مهر) اسناد خود را ارسال کنند تا مورد بررسی قرار بگیرد. شرکت‌های بین‌المللی تا روز 19نوامبر فرصت دارند صلاحیت خود را به تأیید برسانند تا دولت نام آن‌ها را منتشر کند.

به این ترتیب به نظر می‌رسد که ایران تلاش‌های خود را برای الحاق دوباره به بازار جهانی نفت آغاز کرده‌است. این کشور در حال حاضر سومین تولیدکننده بزرگ نفت در سازمان کشورهای تولیدکننده نفت خام (اوپک) است. اخیراً بازبینی‌هایی در قراردادهای نفتی ایران صورت گرفته‌است. این کشور از قراردادهای جدید نفتی نیز پرده‌برداری کرد و به این ترتیب تلاش می‌کند به کمک این قراردادهای بازبینی‌شده، سرمایه‌گذاران را جذب کند. این سرمایه‌گذاران قرار است در میادینی فعالیت کنند که در دوران محدودیت صادرات نفت، تعطیل یا بسته شده بودند. ایران تلاش می‌کند بیش از 100میلیارد دلار سرمایه برای سرمایه‌گذاری در بخش تولید نفت جمع‌آوری کند و به کمک آن تولید نفت را برای یک دهه آینده تا 1میلیون بشکه دیگر در روز افزایش بدهد.

ایران در ماه سپتامبر روزانه 3میلیون و 630هزار بشکه در روز نفت تولید کرده‌است. بر اساس گزارش بلومبرگ، اوپکی‌ها ماه آینده دیداری خواهند داشت که در طی آن تلاش خواهند کرد بر سر کاهش تولید نفت به توافق نهایی دست پیدا کنند. اعضای این سازمان چندی پیش در زمینه کاهش تولید نفت تا 700هزار بشکه در روز به توافق رسیدند. اما سهمیه‌بندی کشورها در زمینه کاهش میزان تولید نفت به نشست 30نوامبر اوپکی‌ها موکول شد. در این بین ایران کماکان به دنبال جذب سرمایه‌گذاران و توسعه میادین نفت و گازش است تا از این طریق تولید نفت خود را افزایش بدهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران

در اواسط قرن سیردهم هجری شمسی، نماینده فعال هیات تجار تهران، جاج محمدحسن امین الضرب بود که توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جلب کند و شاه هم در 12 شوال سال 1301 هجری قمری (1262 شمسی) اساسنامه این مجلس را تایید کرد. مجلس وکلای تجار ایران که به اختصار آن را «مجلس تجارت» هم می گفتند،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]