اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950726160885648

حمایت از تولید داخل در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی

کد: 13950726160885648

https://goo.gl/I01iKp

، تهران , (اخبار رسمی): معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تاکید بر این که حمایت از تولید داخل به عنوان برنامه اقتصاد مقاومتی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت دقیق دنبال می شود، گفت: در حال تدوین سازوکار نظارتی جهت تضمین بازار شرکت های داخلی دارای تولیدات با کیفیت هستیم.

حمایت از تولید داخل در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی  و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،امیرحسین دوایی مرکزی با رد نقش تصدی گری دولت ادامه داد: حمایت دولت در فضای رقابتی، کمک به فراهم شدن شرایط ارایه محصولات و خدمات بهتر و قابل رقابت در سطح جهانی خواهد بود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این خصوص از حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از شرکت هایی خبر داد که به دنبال کسب بازارهای جدید هستند و گفت: تسهیل حضور شرکت های نوآور ایرانی در دیگر کشورها توسط دولت در مذاکرات مختلف، می تواند زمینه حضور این شرکت ها را در بازار منطقه فراهم کند.

 دوایی مرکزی همچنین به چهار فرمول در زمینه اعطای وام وجوه اداره شده اشاره و هر فرمول را برای یک شرکت مناسب دانست و گفت: این منابع را می توان به صورت تسهیلات کم بهره در اختیار بخش خصوصی قرار داد.

وی با بیان این که در فرمول جدید با در نظر گرفتن شرایط شرکت های کوچک تر سعی شده است رقابت منصفانه ای شکل بگیرد گفت: در فرمول قبلی رقابت منصفانه نبود و شرکت های کوچک نمی توانستند با شرکت های بزرگ تر رقابت کنند در حالی که با تغییر مناسب فرمول ارایه وام هر یک در حوزه خود رقابت خواهند کرد.

معاون وزیر ارتباطات، وام وجوه اداره شده را مناسب شرکت های توانمندی برشمرد که در فکر توسعه کمی و کیفی محصول خود هستند و در عین کسب سهم بازار توان انجام تعهدات را نیز دارند.

 دوایی مرکزی اعطای وام کم بهره به شرکت های کوچک تر را در قالب پارک های فناوری مفید عنوان کرد و گفت: تصمیمات کارگروه مجزای استانها در تهران جمع بندی و کمک اعطا می شود.

وی از تصویب آیین نامه حمایت از تولیدکنندگان اپلیکیشن کاربردی موبایل، خبر داد و گفت: این  آیین نامه در حال اجرا است و چندین پروژه هم ارایه شده که تعدادی در کارگروه ها به تصویب رسیده است.

دوایی مرکزی سقف وام به این گروه را کم و با بهره کم دانست و افزود: نمی خواهیم برای شرکت های کوچک ریسک زیادی ایجاد کنیم. در این راستا، حمایت از شرکت های مستقر در پارک ها، مراکز رشد، شتابدهنده ها در سقف مالی کمتر و در عوض با بهره بسیار کم صورت می گیرند.

وی تصریح کرد: به شرطی که استان برنامه کاری مشخصی برای ایجاد شتابدهنده داشته و از یکتابدهنده با تجربه به عنوان همکار استفاده کند، در آنجا سرمایه گذاری می کنیم ضمن این که با اعطای وام کم بهره و مبالغ پایین از شرکتهای داخل شتابدهنده ها هم حمایت انجام می دهیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

نظر به تحول چشمگیر علوم و فنون مرتبط با صنایع الکترونیک ، مخابرات ، ارتباطات رادیوئی و رایانه‎ای و نقش مهم و مؤثر خدمات پستی ، مخابراتی ، پست‎بانک و سنجش از دور ، درامور فرهنگی و اقتصادی ، تعمیق علایق و پیوستگی بین جوامع انسانی ، تحول نظام اداری ، کاهش مسافرتهای غیرضرور، حفظ محیط زیست و تشخیص منابع زمینی ، هواشناسی، اقیانوس‎شناسی در برنامه‎ریزی توسعه و لزوم تدوین و تعیین وظایف و اختیارات قانونی برای دستگاه متولی نظارت بر عرضه خدمات مذکور و هماهنگ کردن نام و عنوان این دستگاه، متناسب با ضرورتها ونیازهای زمان ، قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری در چاچوب سیاستهای کلی نظام به شرح ذیل تدوین می‎شود : ماده 2- بمنظور اعمال حاکمیت بر طیف فرکانس و حفاظت از حقوق رادیوئی کشور درسطح منطقه و بین‎الملل و تمرکز امور سیاستگذاری ، تدوین ضوابط و استانداردها و نظارت بر حسن اجرای آنها در بخشهای مختلف ارتباطات پستی و مخابراتی نظیر خدمات جدید و متعارف پستی ، مخابراتی ، مخابرات فضائی ، ارتباطات رادیوئی ، انتقال داده‎ها ، انتقال صدا و تصویر ، سنجش از دور ، ارتباطات رایانه‎ی و ایجاد بستر مناسب برای اطلاع‎رسانی و آمایش و پردازش اطلاعات و روشهای دورسنجی و پشتیبانی آنها و همچنین سیاستگذاری ، در زمینه توسعه امکانات و خدمات ارتباطی مذکور ، هماهنگ با آخرین پیشرفتهای علمی ، تجربی و فنّاوری اطلاعات درجهان ، بموجب این قانون نام وزارت پست و تلگراف وتلفن ، به وزارت ارتباطات و فنّاوری اطلاعات تغییر می‎یابدو کلیه وظایف، اختیارات و مسئولیتهای وزیر و وزارت پست وتلگراف وتلفن به وزیر و وزارت ارتباطات و فنّاوری اطلاعات تفویض می‎شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]