اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950728163296108

هرم بزرگ جیزه، بنایی از اعماق دوران باستان

کد: 13950728163296108

https://goo.gl/sCUiMf

، تهران , (اخبار رسمی): داستان اهرام مصر حکایت جالبی است. فراعنه در واقع در مدت حیاتشان برای پس از مرگ خود نقشه می کشیدند و به نوعی قصد داشتند برنامه را طوری طراحی کنند که حیات جاوانه شان تضمین شود

هرم بزرگ جیزه، بنایی از اعماق دوران باستان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی الی گشت ،در میان اهرامی که فراعنه دوران باستان سرزمین مصر بر اساس تصورشان از زندگی پس از مرگ برای خود تدارک می دیدند، هرم جیزه بزرگ ترین و معروف ترین شان است که خوفو در میان آن دفن شده است.

نگاهی به داخل هرم

این هرم از قسمت های مختلفی چون اتاق ملکه، گالری بزرگ و اتاق پادشاه تشکیل شده است که هرکدام زیبایی های منحصربه فردی به رنگ باستان دارند .

  • اتاق ملکه

این اتاق در میانه راه شمال به سمت ضلع جنوبی قرار گرفته است. ارتفاع آن بین 4 تا 5 متر بوده که چندان بزرگ به حساب نمی آید. امروزه به دلیل کند و کاو دزدان که به بنای داخلی آسیب رسانده اند ، ارتفاع آن کمتر نیز شده است. ملکه و همسر خوفو در این مقبره آرامیده اند. در ابتدا تصور می شد این مقبره متعلق به یکی از پسران خوفو است ولی بعد از گذشت زمان و انجام تحقیقات بیشتر، این نظریه رد شد و مشخص شد این مقبره همسر خوفو می باشد. مریتیتس یکم و حنوتسن همسران خوفو بوده اند و هنوز معلوم نیست کدام یک از آنها در این مقبره به خواب ابدی فرو رفته اند.

  • گالری بزرگ

گالری بزرگ در اصل گذرگاهی با دیواره هایی پوشیده از سنگ است . روی این دیوار نوشته هایی وجود دارد که وقایع پیش آمده آن زمان را بازگو می کند . با گذر از میان این نوشته ها گویی در تاریخ سفر می کنید . سال هاست که باستان شناسان و مصر شناسان روی این نوشته ها کار می کنند تا معماهای بی جواب را حل کنند .
ارتفاع ابن گذرگاه حدود 10 تا 15 متر بوده و در قسمت بالا عرض آن کم می شود . به گفته باستان شناسان جسد مومیایی شده فرعون از این گذرگاه عبور کرده است .

  • اتاق پادشاه

این اتاق در قسمت شمالی به سمت غرب هرم قرار دارد و بزرگ تر از اتاق ملکه می باشد. مقبره خوفو در این اتاق قرار گرفته و جنس مقبره از گرانیت بوده و حدود 400 تن وزن دارد .  سطح تابوت طراحی زیبایی دارد و نقش و نقوش زیبایی روی آن قابل مشاهده است که هرکدام معنی خاصی می دهند .به دلایل نا معلوم، قسمتی از این مقبره تخریب شده است.

راهی برای ورود غارتگران و توریست ها

در گذشته غارتگران زیادی برای بدست آوردن طلا و جواهر وارد هرم می شدند که یکی از دلایل تخریب اهرام می باشد. تونلی که غارتگران حفر کرده اند به قسمت های داخلی هرم راه دارد و امروزه توریست ها نیز از همین قسمت وارد هرم می شوند. تله های زیادی در هنگام ساخت این هرم ها کار گذاشته شده است تا دزدان نتوانند وارد آن شوند. به همین دلیل بیشتر دزدان پس از ورود به هرم، در اثر برخورد با تله ها کشته می شدند. خیلی ها دلیل بروز این اتفاقات را نفرین فرعون می دانستند .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

الی گشت

آژانس هواپیمایی الی گشت فعالیت خود را از سال 1379 آغاز کرده است، در این سال ها همیشه رضایت کامل مسافران را مهمترین هدف خود قرار داده و با ارائه خدماتی با کیفیت و نو در زمینه خرید بلیط هواپیما، تور مسافرتی و رزرو هتل به مسافران و آژانس های همکار، توانسته در این صنعت پیشرو باشد. از طرفی با استقبال بالای مسافران به سرعت مسیرهای پروازی به نحوی گسترش پیدا کرده که امروزه در اکثر مسیرهای اصلی دارای بالاترین ظرفیت پروازی می باشد. شرکت الی گشت با قوی ترین زیر ساخت ها، بالاترین استاندارد ها و کامل ترین شبکه توزیع می کوشد تا همیشه بهترین خدمات را ارائه نماید و با بکارگیری نظرات سازنده اعضا و برقراری پایه های ارتباطی نوین با اعضا، کارگزاران، خطوط هوایی و راهنمایان، در مسیر هدف نهایی خود گام بردارد. ما هر چالش را فرصتی می دانیم و باور داریم جایگاه ما به عنوان شناخته شده ترین پیشگام در صنعت گردشگری به خوبی تثبیت شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی