اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950729163884769

طبق ارزیابی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران

بیمه پاسارگاد در سطح یک توانگری مالی قرار گرفت

کد: 13950729163884769

https://goo.gl/ZVqmnH

، تهران , (اخبار رسمی): طبق آمار منتشر شده از سوی بیمه مرکزی، شرکت بیمه پاسارگاد برای چهارمین سال متوالی در سطح یک توانگری مالی قرار گرفت.

بیمه پاسارگاد

 به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی بیمه پاسارگاد، طبق ارزیابی صورت های مالی مصوب سال1394 توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، شرکت بیمه پاسارگاد موفق به کسب سطح یک توانگری مالی مؤسسات بیمه با نسبت توانگری 118 درصد شده است.

بر اساس گزارش های دریافتی، در متن نامه بیمه مرکزی آمده است: «در اجرای ماده 6 آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی مؤسسات بیمه (شماره 69) و حسب بررسی و کنترل انجام شده، بر اساس آخرین صورت های مالی ، نسبت توانگری مالی آن شرکت برای سال مالی 1394 معادل 118 درصد (سطح یک)، مورد تأیید بیمه مرکزی ج.ا.ا می‌باشد».

یادآور می‌شود نسبت توانگری مالی این شرکت در سال 1393 برابر با 115 درصد و این نسبت برای سال 1392 معادل 105 درصد تعیین شده است. سطوح توانگری بیمه پاسارگاد در چهار سال‌ اخیر نشان می‌دهد که این شرکت‌ بیمه ، با داشتن توانگری 118 درصد و در نظر گرفتن حاشیه ریسک بالا، توانسته‌ است همچنان توانگری مالی خود را در سطح مطلوب حفظ نمایند.

گفتنی است شرکت بیمه پاسارگاد از ابتدای اجرایی شدن آیین نامه شماره 69 شورای عالی بیمه تا کنون، موفق به حفظ سطح یک توانگری مالی خود در صنعت بیمه شده و این در حالی است بیمه پاسارگاد توانسـته است با مدیریت صحیح منابع و برنامه های افزایش سرمایه شاخص توانگری مالی خود را رشد دهد. این نسبت بیانگر میزان توان مالی شرکت در قبال تعهدات خود است.

همچنین این شرکت طی سال های فعالیت خود با تکیه بر فناوری اطلاعات، مدیریت صحیح ریسک، توجه به اصول مشـتری مداری و نیز رعایت آیین نامه و مصـوبات شورای عالی بیمه توانسته است به جایگاه مطلوبی در میان شرکت های بیمه دست یابد. کسب این تأییدیه، موجب گسترش بازارهای بیمه‌ای و در نهایت بسترهای حضور در مناقصه‌های کلان بیمه‌ای و افزایش پرتفوی شرکت را فراهم می‌کند. حفظ و افزایش نسبت توانگری شرکت برای حفاظت از منافع تمامی ذی‌نفعان و استفاده بهینه از سرمایه سهام‌داران امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

مؤسسات بیمه جهت اجرا و ارائه محاسبات مذکور موظفند بر اساس ماده 6 آیین نامه پس از محاسبه و تأیید آن در هیأت مدیره همراه با اظهار نظر حسابرس با امضای مدیرعامل شرکت جهت تأیید به بیمه مرکزی ارسال نمایند و بیمه مرکزی نیز موظف است پس از بررسی مراتب تأیید توانگری را به مؤسسه بیمه اعلام کند.

بر اساس این گزارش، مؤسساتی که دارای نسبت توانگری مالی برابر 100 درصد و بیشتر هستند، در سطح یک، ‌مؤسساتی که دارای نسبت توانگری مالی بیش از 70 و کمتر از 100 درصد هستند، در سطح دو، مؤسساتی که دارای نسبت توانگری مالی بیش از 50 و کمتر از 70 درصد می باشند، در سطح سه و مؤسسات گروه سطح چهار دارای نسبت توانگری مالی بیش از 10 و کمتر از 50 درصد می باشند و در صورتی که نسبت توانگری مالی مؤسسه بیمه ای کمتر از 10 باشد در سطح پنجم قرار می‌گیرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت بیمه پاسارگاد

شرکت بیمه پاسارگاد به منظور عرضه خدمات بیمه ای در استانداردهای جهانی، کسب سود متوازن و همسو با مصالح و منافع ملی و فعالیت در زمینه بیمه های زندگی و غیرزندگی ( به طور مستقیم و قبولی اتکائی ) توسط گروه مـالی پاسـارگاد تأسیس شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه