اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950801164665307

در دیدار نخبگان با مقام معظم رهبری عنوان شد

بهانه ای برای یاد آوری یک مصوبه فراموش شده

کد: 13950801164665307

https://goo.gl/wPsBgn

، تهران , (اخبار رسمی): مصوبه ای که در اواخر دولت دهم توسط مدیران همان دولت به دست فراموشی سپرده شده بود طی این دیدار از اذهان عبور کرده و پرسش را ایجاد می کند که شاید در این دوره مدیریتی بنیاد ملی نخبگان بتوان آن مصوبه را اجرایی کرد.

بهانه ای برای یاد آوری یک مصوبه فراموش شده

به گزارش روابط عمومی شرکت دوان ایرانیان، روز چهارشنبه 27 مهر ماه سال جاری بیش از هزار نفر از  نخبگان و استعدادهای برتر علمی به دیدار مقام معظم رهبری رفته و ایشان نیز با تأکید بر اینکه حتی لحظه‌ای در دفاع از جامعه‌ی علمی و نخبگان کشور کوتاه نمی‌آیند، فرمودند: با تکیه بر نخبگان،فرزانگان و در پرتو ایجاد نسلی جوان و پرتلاش، ایران بزرگ به کشوری پیشرفته، قدرتمند، شریف، عزیز و برافرازنده‌ی پرچم تمدن نوین اسلامی تبدیل خواهد شد.

قطعا مطالعه اخبار و بررسی مشروح جلسه دیدار نخبگان با مقام معظم رهبری برای نخبگان، کارآفرینان، اساتید دانشگاه ها، پژوهشگران و حتی فعالان سیاسی خالی از لطف نخواهد بود .همچنین  با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری که حاوی نکات کلیدی جهت ترسیم نقشه راه کشور در مسیر تولید علم و لزوم اهتمام دولت مردان در جهت تحقق و سرعت بخشیدن به پیشرفت علمی کشور بوده پیشنهاداتی سازنده از سوی جامعه نخبگان کشور مطرح می شود.

به همین منظور بود که بشیر انیسی عضو  هیات امنای کانون کارآفرینان استان تهران، برگزیده جشنواره جوان ایرانی به عنوان جوان کار آفرین در شاخه خدمات  و برگزیده چهارمین جشنواره کارآفرینان وزارت تعاون و رفاه و کار امور اجتماعی  درخصوص  این جلسه ابزار نمودند : نطق روان و کاربردی معاون علم و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان و دکتر ستاری، نشان از انتصاب شایسته و بجای یک مدیر نخبه به نظر می رسد و امید است ایشان و دیگر همکاران بنیاد ملی نخبگان در این مسئولیت خطیر موفق و موثرتر از گذشته عمل کنند.

وی یادآور شد: با بررسی این رویداد، مصوبه ای که در اواخر دولت دهم توسط مدیران همان دولت به دست فراموشی سپرده شده بود ناگهان در ذهن یادآوری می شود و این پرسش در ذهن آشکار  می شود که آیا این دوره مدیریت بنیاد ملی نخبگان ، امکان اجرایی نمودن مصوبه مذبور می باشد؟

 

انیسی با اشاره به مصوبه مطرح شده افزود: در جلسه بیست و نهم از شورای عالی اشتغال در مورخ 11/7/89  بسته پیشنهادی حمایت از کارآفرینان با حدود 13 مصوبه به تصویب و به تمام دستگاه های اجرای کشور ابلاغ شد. در قسمت الف، بند 2 از آن مصوبه عضویت کارآفرینان در بنیاد ملی نخبگان پیشنهاد شده است که علی الرغم پیگیری های وزارت کار (به عنوان متولی امور کارآفرینی) در پیچ و خم های تناقضات سیاسی آن زمان این مصوبه به فراموشی سپرده شد.

وی اعلام کرد: علی الرغم وجود عنوان "کارآفرینان و نخبگان علمی" و ... در اساسنامه بنیاد ملی نخبگان، حضور کارآفرینان (که غالبا از نخبگان علمی کشور هستند) فارغ از مدارج علمی و نخبگی مرسوم در بنیاد به عنوان نخبگان کسب و کار می تواند ،  از یکسو منشأ تحولات عظیمی در بنیاد ملی نخبگان و برنامه های اجرایی آن باشد و از سوی دیگر موتور حرکتی عظیمی در جهت اقتصادی شدن اختراعات، اکتشافات و تولیدات علمی منطبق با نیاز بازار کسب و کار به حساب آید.

عضو  هیات امنای کانون کارآفرینان استان تهران در پایان سخنان خود و با درخواست از مسئولان گفت:در صورت نیاز به پیگیری، مدیران محترم بنیاد ملی نخبگان می توانند از کانون کارآفرینان استان تهران یا معاونت کارآفرینی وزارت تعاون، رفاه، کار و تأمین اجتماعی (متولی پیشنهاد بسته حمایتی کارآفرینان موضوع جلسه بیست و نهمین شورای عالی اشتغال) هماهنگی و جلسات کارشناسی مشترک را پیگیری کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت دوان ایرانیان

شرکت دوان ایرانیان در سال 1385 فعالیت خود را به عنوان دفتر تحقیقات بازار و مدیریت راهبردی کلیه فعالیت ­های موسسین شرکت در کشورهای مختلف (سرمایه گذاری در بخش ساختمان و ساخت و ساز) آغاز و در سال 1386 به شماره 304576 به ثبت رساند. در این زمان به تجارب ارزنده و موفقیت ­های چشمگیری در چندین پروژه موفق خارج از کشور در حوزه های مدیریت سرمایه، کاهش ریسک، بازاریابی و فروش دست پیدا کردشده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]