سفیر کره جنوبی در تهران:

دولت‌ها به تعهدات برجام عمل کنند

کد: 13950801164895499

https://goo.gl/h9Ma7F

، تهران , (اخبار رسمی): دولت‌هایی که طرف توافقنامه هسته‌ای بوده‌اند باید به تعهدات اقتصادی خود به طور کامل عمل کنند؛ همچنین دولت‌های دیگر از جمله دولت کره جنوبی باید شرایط جدید اقتصاد ایران را به شرکت‌های خود معرفی کنند.

دولت‌های توافق هسته‌ای، به تعهدات اقتصادی عمل کنند

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، کیم سونگ هو، سفیر کره جنوبی با اشاره به اینکه «اقتصاد ایرانی‌ها پتانسیل سرمایه‌گذاری بسیاری دارد» گفت: دولت و بخش خصوصی در ایران هر دو مصمم هستند که این پتانسیل‌های بالقوه را به واقعیت تبدیل کنند. عوامل متعددی در تبدیل این پتانسیل‌ها به واقعیت دخیل هستند؛ از جمله نیروی انسانی، استراتژی و موقعیت مکانی کشورها.

به گفته سفیره کره جنوبی، پتانسیل به تنهایی نمی‌تواند عامل موفقیت باشد؛ کیم سونگ هو در این باره توضیح می‌دهد: ایران وظیفه سنگینی دارد که اولین آن به دولت ایران مربوط می‌شود. دولت باید محیط کسب‌و کار مناسبی بوجود آورد تا سرمایه‌گذاران خارجی را جذب کند.

او وظیفه دیگر را مربوط به شرکت‌ها و دولت‌های خارجی می‌داند که با ایران روابط تجاری دارند و تاکید می‌کند: دولت‌هایی که طرف توافقنامه هسته‌ای بوده‌اند باید به تعهدات خود به طور کامل عمل کنند. دولت‌های دیگر از جمله دولت کره جنوبی نیز باید شرایط جدید اقتصاد ایران را به شرکت‌های خود معرفی کنند.

کیم سونگ هو هفته گذشته با حضور در اتاق ایران با غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران دیدار و شافعی در این جلسه گفت: کره جنوبی از معدود کشورهایی است که در طول سال‌های گذشته، کاهش ارتباطات اقتصادی ما نسبت به سایرکشورهای شرق آسیا خیلی کم بوده و بیشترین همکاری را در دوران تحریم با کشور کره جنوبی داشتیم ؛ به همین دلیل، ایرانی‌ها کره جنوبی را یار و همکار دوران سخت می‌دانند و از این نظر در کشورهای شرق آسیا، کره جنوبی جایگاه ویژه‌ای برای ایران دارد.

 سفیر کره جنوبی با اشاره به شرایط جدید پیش آمده برای ایران در فضای اقتصاد جهانی افزود: بسیاری از شرکت‌های خارجی شرایط اقتصادی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران را نمی‌شناسند، چرا که آنها طی سال‌های متوالی از بازار جهانی دور بوده‌اند؛ بنابر این دولت‌ها باید به بازرگانانشان پتانسیل‌های موجود در ایران را معرفی کنند.

کیم سونگ هو همچنین افق ارتباط آینده ایران و کره جنوبی را روشن دانسته و می‌گوید: شرکت‌های کره‌ای مشتاق هستند که روابط تجاری با ایران برقرار کنند. این شرکت‌ها نه تنها دوست دارند تجارت خود را بسط دهند، بلکه دوست دارند شعبه‌هایی در ایران تاسیس کرده و همچنین در پروژه‌های ایرانی مشارکت کنند.

او همچنین آمادگی دولت کره برای کمک به بازرگانان ایرانی و کره ای برای توسعه فعالیت‌های اقتصادیشان در دو کشور را اعلام کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران

در اواسط قرن سیردهم هجری شمسی، نماینده فعال هیات تجار تهران، جاج محمدحسن امین الضرب بود که توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جلب کند و شاه هم در 12 شوال سال 1301 هجری قمری (1262 شمسی) اساسنامه این مجلس را تایید کرد. مجلس وکلای تجار ایران که به اختصار آن را «مجلس تجارت» هم می گفتند،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]