فعالان اقتصادی «چک» در بازار ایران چه می‌خواهند

کد: 13950801165075499

https://goo.gl/F6Op7L

، تهران , (اخبار رسمی): بخش خصوصی ایران، در حال توسعه است. این علاقه هر دو کشور است که بخش کسب‌‌وکارهای کوچک و متوسط را حمایت کنند. این مسئله به کسب‌وکارها و روابط متقابل ما نیز کمک خواهد کرد.

فعالان اقتصادی «چک» در بازار ایران چه می‌خواهند؟

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، ایوان چلبون،مدیر بخش تجارت و امور مالی صارات بانک رایفیزن چک، چند وقت پیش به عنوان نماینده این بانک در ایران حضور یافته بود. رایفیزن، یک شرکت بانکی و جهانی است که دارایی آن به دو میلیارد یورو می‌رسد.

چلبون درباره دلیل حضورش در ایران می‌گوید:«ما شرکت بانکی هستیم که امکانات لازم بانکی را برای مشتریانش فراهم می‌کند. در ایران نیز به عنوان یک شرکت برای توسعه صادرات آمدیم. ما می‌خواهیم تجارت ایران و چک را تسهیل کنیم. البته مشکلاتی برای این توسعه وجود دارد. اما امیدواریم به سرعت حرکت کنیم و در زمان معینی، مشکلات را حل کنیم تا بتوانیم جریان پرداخت را به راه‌اندازیم و پشتیبانی مالی از پروژه‌های چک را در ایران ممکن کنیم.»

او ادامه می‌دهد:«ما برای قراردادهای بین دو کشور اینجا هستیم. می‌خواهیم تراکنش‌های مالی و مبادلات را بین بانک‌های ایران و چک میسر و واردات و صادرات بین دو کشور را تسهیل کنیم. البته مشکلاتی وجود دارد و در تلاشیم تا راه حلی برای فاینانس و پرداخت‌ها فراهم کنیم.»

چلبون چند روزی را در ایران گذرانده و نظرش را درباره بخش خصوصی ایران چنین مطرح می‌کند:«بخش خصوصی ایران، در حال توسعه است. این علاقه هر دو کشور است که بخش کسب‌‌وکارهای کوچک و متوسط را حمایت کنند. این مسئله به کسب‌وکارها و روابط متقابل ما نیز کمک خواهد کرد.»

آنطور که داده‌های سایت این بانک نشان می‌دهد، عمده فعالیت رایفیزن در حوزه کسب‌وکارهای کوچک و متوسط بود.

چلبون مهم‌ترین مانع بین روابط دو کشور را نیز فاصله زمانی بین همکاری‌های ایران و چک عنوان می‌کند و می‌گوید:«فاصله زیادی در زمان تحریم‌ها بین دو کشور ایجاد شده بود. روابط تجاری در گذشته برقرار شده بود اما از بین رفت و حالا بعد از چند سال، دوباره در تلاش هستیم تا این روابط را برقرار کنیم. حالا اصلی‌ترین مشکل هم همین است که بعد از چند سال و فاصله زمانی زیاد، شرکت‌ها باید دوباره تلاش کنند تا به طور متقابل با هم ارتباط برقرار کنند.»

شرکت 150 ساله ما می‌خواهد بازارش را در ایران پیدا کند

«دارکو اسپا» شرکتی در حوزه پزشکی و بیمارستانی است که نماینده ان همراه با هیئت چک به ایران آمده بود. این شرکت، 150 سال قدمت و تجربه دارد. دارکو اسپا، تجیهزات بیمارستانی تولید می‌کند و با کشورهای آسیایی و به خصوص عرب زبان، همکاری نزدیکی دارد.

نماینده این شرکت به «پایگاه خبری اتاق ایران» می‌گوید:«من از طرف شرکت‌مان اینجا هستم، آن‌ها این سفر را تدارک دیده‌اند تا بتوانیم شرکای‌مان را پیدا کنیم و می‌دانم که ایران در حوزه صنعتی پزشکی ضعف‌هایی دارد. شرکت ما محصولاتی برای بیماران و افراد تحت درمان تولید می‌کند. این شرکت از سال 1867 راه‌اندازی شده و متاسفانه تا این زمان ما هیچ مشتری‌ای از سمت ایران نداشته‌ایم. حالا در حال تلاش هستیم که بتوانیم بازارهای جدیدی برای خودمان ایجاد کنیم. این علتی است که من اینجا هستم تا بتوانم شریکی در حوزه پزشکی برای خودمان پیدا کنم.»

او ادامه می‌دهد:«هم‌چنین شاید برای برخی از آژانس‌های مسافرتی نیز بتوانیم امکانات‌مان را ارسال کنیم و یا بتوانیم مشتری‌هایی داشته باشیم که بعد از عمل‌های جراحی و درمانی، به امکانات ما نیاز داشته باشند. امیدواریم که بتوانیم آن‌ها را پیدا کنیم و به افرادی که آسیب دیده‌اند برای بازگشتن به زندگی عادی کمک کنیم.»

نماینده شرکت دارکو اسپا که در لهستان، آلمان، چک، استرالیا و اسلواکی شعبه دارد، درباره یافتن شریک تجاری در ایران نیز چنین توضیح می‌دهد:«شرکت ما حدود 700 مشتری از کشورهای عرب دارد و مایل است در ایران نیز، شریک‌هایی پیدا کند. بعضی شرکت‌ها به ما مراجعه کرده‌اند و مذاکرات‌مان را آغاز کرده‌ایم. این اولین بازدید ما از ایران است و فکر نمی کنم بتوانم مثلا ده شریک پیدا کنم. اما مرحله به مرحله پیش می‌رویم و امیدواریم به نتایج خوبی برسیم.»

او در انتها می‌گوید:«ایران برای شرکت ما بسیارجالب و با اهمیت است. اگر چنین نبود، من اینجا نمی‌آمدم. اینجا هستم تا بتوانیم بازارمان را در این کشور نیز باز کنیم. ما برای این هدف سفرهای دیگری هم خواهیم داشت.»

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران

در اواسط قرن سیردهم هجری شمسی، نماینده فعال هیات تجار تهران، جاج محمدحسن امین الضرب بود که توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جلب کند و شاه هم در 12 شوال سال 1301 هجری قمری (1262 شمسی) اساسنامه این مجلس را تایید کرد. مجلس وکلای تجار ایران که به اختصار آن را «مجلس تجارت» هم می گفتند،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]