اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950804168285700

نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران:

منشاء 90 درصد گرد و غبارهای ایران خارجی است

کد: 13950804168285700

https://goo.gl/bNC8jm

، تهران , (اخبار رسمی): 90 درصد منشاء گرد و غبارهایی که وارد ایران می شود از خارج کشور به ویژه از عراق است.

منشاء 90 درصد گرد و غبارهای ایران خارجی است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست ،گری لوییس،نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران با اعلام این خبر گفت: چون بیشتر گرد و غبارهای تولید شده از خارج از ایران وارد می شود باید همکاری های منطقه ای را افزایش دهیم تا بتوانیم کشورهایی که در همسایگی ایران زندگی می کنند را متحد کنیم تا از ورود این گرد و غبار با اقداماتی مانند مالچ پاشی، کاشت درخت و ایجاد موانع برای ورود گرد و غبار به داخل ایران جلوگیری کنیم.
وی گفت: ایران یکی از کشورهایی است که به صورت خیلی بدی از توفان های شن و ماسه رنج می برد در واقع ایران یکی از سه منطقه ای است که از این توفان ها در عذاب است، شمال آفریقا، خاورمیانه ، چین و مغولستان هم در رنج هستند.
وی افزود: به دلیل مدیریت ضعیف در بخش کشاورزی و پایدار نبودن خاک به دلیل همین روش مدیریت، گرد و غبار از خارج از ایران وارد می شود و توفان های شن و ماسه را پدید می آورد.
لوییس ادامه داد: در واقع در شهرهای غربی ایران که در معرض توفان های شن و ماسه قرار می گیرند مشکل سلامت و ریوی را داریم، بچه ها نمی توانند به مدرسه بروند، محصولات کشاورزی تحت الشعاع قرار می گیرد بنابراین اقتصاد در آن مناطق ضربه می خورد.
وی افزود: سه ماه پیش به همراه معصومه ابتکار به ایلام و کرمانشاه سفر کردیم و چون آسمان در آن مناطق کاملا تحت پوشش گرد و غبار است مردم دچار مشکلات روانی و افسردگی شدند چون نمی توانند نور خورشید را ببینند.
لوییس افزود: ما به عنوان سازمان ملل باید تلاش کنیم تا در زمینه اثراتی که توفان های شن و ماسه می تواند بر روی مردم داشته باشد آگاهی افزایی کنیم و سازمان ملل آماده است که به دولت ایران کمک کند و ما در برنامه COP21 در مراکش که ماه آینده برگزار می شود، می خواهیم روی این موضوع تمرکز کنیم و ببنیم چه کارهایی می توانیم انجام دهیم.
وی گفت: توفان های شن و ماسه یکی از اثرات تغییر اقلیم هستند جنگل زدایی، افزایش بیابان و کمبود منابع آبی از دیگر اثرات تغییر اقلیم است که باعث می شوند در آینده با امنیت غذایی و امنیت آب مواجه شویم.
نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست افزود: دفتر توسعه سازمان ملل متحد و فائو پروژه هایی را در دریاچه ارومیه دارند تا بتوانند دریاچه را احیاء کنند، اولویت اصلی سازمان ملل در حال حاضر در ایران سلامت و محیط زیست است پروژه هایی دارد و کار می کند تا بتواند مشکلات زیست محیطی و سلامت را برطرف کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان حفاظت محیط زیست

تخریب محیط زیست و بهره برداری بیش از حد منابع در کشور ما نیز همانند بسیاری از کشورهای جهان در طی قرن گذشته، چشمگیر بوده و تسریع در این روند در سال 1335 منجر به تشکیل دستگاهی مستقل به نام کانون شکار ایران، با هدف حفظ نسل شکار و نظارت بر اجرای مقررات مربوط به آن شد. در سال 1346 در پی تصویب قانون شکار و صید، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید جایگزین کانون فوق شد. بر اساس قانون اخیر، سازمان شکاربانی و نظارت بر صید، مرکب از وزیران کشاورزی، دارایی، ‌جنگ و شش نفر از اشخاص با صلاحیت بود. بر اساس ماده 6 قانون فوق، وظایف سازمان شکاربانی و نظارت بر صید از محدوده نظارت و اجرای مقررات ناظر بر شکار فراتر رفته و امور تحقیقاتی و مطالعاتی مربوط به حیات‌وحش کشور، تکثیر و پرورش حیوانات وحشی و حفاظت از زیستگاه آنها و تعیین مناطقی به عنوان پارک وحش و موزه‌های جانورشناسی را نیز در بر گرفت. در سال 1350 نام سازمان شکاربانی و نظارت بر صید به “سازمان حفاظت محیط زیست و نام شورای‌عالی شکاربانی و نظارت بر صید به “شورای‌عالی حفاظت محیط زیستف تبدیل شد و امور زیست‌محیطی از جمله پیشگیری از اقدامهای زیانبار برای تعادل و تناسب محیط زیست نیز به اختیارات قبلی آن افزوده شد. در سال 1353 پس از برپایی کنفرانس جهانی محیط زیست در استکهلم و با تصویب قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست در 21 ماده، این سازمان از اختیارات قانونی تازه‌ای برخوردار شد و از نظر تشکیلاتی نیز تا اندازه‌ای از ابعاد و کیفیت سازگار با ضرورتهای برنامه‌های رشد و توسعه برخوردار شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

محیط زیست