اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950804168565499

چین، رقیب «چینی» ایرانی

کد: 13950804168565499

https://goo.gl/7jH85T

، تهران , (اخبار رسمی): چندی پیش نشست چهارمین دوره شورای عالی پیشکسوتان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری، در اتاق ایران برگزار شد.

چین، رقیب «چینی» ایرانی

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، عباسعلی قصاعی، رئیس هیات مدیره صنایع چینی زرین از فراز و نشیب‌های رشد این صنعت می‌گوید: صنعت چینی در کشور ما طی سال‌های اخیر رشد خوبی داشته و همواره در حال رقابت با واحدهای بزرگ دنیا و بخصوص بزرگترین رقیب خود یعنی کشور چین است.

او هم مانند دیگر فعالان اقتصادی، از رکود حاکم بر اقتصاد ایران شکایت کرده و ادامه می‌دهد: رکود، کمر واحدهای تولیدی را شکسته است و صنایع چینی ایران نیز مانند سایر صنایع از این رکود تاثیر پذیرفته‌ و برخی واحدهای تولیدی تعطیل شده‌اند؛ البته امسال آثار رفع رکود در حال نمایان شدن است.

رئیس هیات مدیره صنایع چینی زرین توضیح می‌دهد: قبل از انقلاب سه واحد کوچک داشتیم که هر سه واحد به دلیل داشتن بدهی مصادره شدند و به بانک‌ها تعلق گرفتند. بعد از انقلاب این سه واحد به 25 واحد تبدیل شد که در حال حاضر از این 25 واحد، شش واحد فعال هستند و بقیه تعطیل شده‌اند، اما این شش واحد از نظر ظرفیت گسترش یافته‌اند.

قصاعی درباره تسهیلات دولتی ارائه شده به چینی زرین می‌گوید: سال 91 چینی زرین تسهیلات کوچکی گرفت که ظرف یکسال با سود 18 درصد آن را تسویه کرد. پس از آن تسهیلات دیگری نگرفته و روی پای خودش ایستاده ایستاده است. همچنین چینی زرین جزو پنج واحد موفق دنیا به حساب می‌رود.

او ادامه می‌دهد: این واحد، سه دوره به عنوان واحد نمونه صادراتی کشوری و شش دوره به عنوان واحد نمونه صادرات استانی انتخاب شده است. صادرات محصولات آن بیشتر به کشور ترکیه و سپس کشورهای آلمان، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، انگلستان، سوئد، هلند، ، روسیه، کانادا، عربستان، امارات متحده عربی و هندوستان است.

به گفته قصاعی، میزان صادرات چینی و واردات آن در سال‌های اخیر تقریبا برابر شده است که رقم آن هشت هزار تن در سال برآورد می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران

در اواسط قرن سیردهم هجری شمسی، نماینده فعال هیات تجار تهران، جاج محمدحسن امین الضرب بود که توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جلب کند و شاه هم در 12 شوال سال 1301 هجری قمری (1262 شمسی) اساسنامه این مجلس را تایید کرد. مجلس وکلای تجار ایران که به اختصار آن را «مجلس تجارت» هم می گفتند،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]