اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950804168765499

دولت اتریش از تقویت روابط شرکت‌های اتریشی با ایران حمایت می‌کند

بانک «راف آیزن» به زودی در تهران

کد: 13950804168765499

https://goo.gl/jSHIz8

، تهران , (اخبار رسمی): کارل هاینس کپف، رئیس دوم پارلمان اتریش با حضور در اتاق ایران، با غلامحسین شافعی، دیدار و گفت‌وگو کرد.

بانک «راف آیزن» به زودی در تهران

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، در دیدار غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران، با کارل هاینس کپف، رئیس دوم پالمان اتریش، برلزوم رفع موانع بانکی و تجاری توسط دولت ها برای افزایش ارتباط و سطح همکاری بخش های خصوصی دو کشور تاکید شد.

غلامحسین شافعی رابطه ایران و اتریش را با بیش از 5 قرن سابقه، استثنایی و حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: در میان کشورهای اروپایی، اتریش در خصوص موضوعاتی مانند جنگ تحمیلی و تحریم های اخیر ایران موضع گیری های منطقی داشته است.» رئیس اتاق ایران ارتباط دو کشور را ویژه دانست و افزود: «تلاش اتریش برای برقراری مذاکرات هسته ای و به نتیجه رسیدن آن را فراموش نخواهیم کرد.

شافعی گفت: اتریش از جمله کشورهای اروپایی است که هم از نظر تکنولوژی و هم هنر و فرهنگ در میان دیگر کشورها شاخص است و امیدواریم روابط دوستانه بین دو ملت روز به روز توسعه پیدا کند.

وی زمینه های همکاری بین بخش های خصوصی ایران و اتریش را متنوع دانست و گفت: طی یکسال گذشته هیات های مختلفی بین دو کشور  در رفت و آمد بوده‌اند. باید تلاش کنیم که در شرایط جدید از فرصت های به وجود آمده برای تحکیم مناسبات اقتصادی و رشد حجم مبادلات بین دو کشور استفاده کنیم.

شافعی افزود: طی سال های اخیر کاهش روند بارندگی در ایران را شاهد بودیم و اتریش با تجربیات مفید در توسعه تکنولوژی و انجام پروژه های مدیریت منابع آب در مصارف کشاورزی و نوین ساختن این صنعت می تواند همکاری های مشترکی در این حوزه با ایران آغاز کند.

وی محور های همکاری های مشترک ایران و اتریش را تحقیق و توسعه، ارتباط شرکت های دانش بنیان، تحقیقات محیط زیست و کشاورزی ارگانیک ارزیابی کرد و گفت: یکی از سیاست های دولت ایران، توسعه خطوط ریلی درون و برون شهری است و اتریش که در این زمینه تجربیات خوبی دارد می تواند در انجام این پروژه ها همکار ایران باشد.

شافعی خواستار تعمیق بیشتر روابط فعالان اقتصادی ایران و اتریش برای تامین نیاز های منطقه خاورمیانه شد و افزود: در زمینه تامین دارو که در گذشته همکاری های خوبی بین دو کشور انجام شده، آماده ایم تا با سرمایه گذاری مشترک برای تامین بازار کشورهای همسایه گام برداریم.

رئیس اتاق ایران از تلاش مجلس ایران پیرامون تسهیل قوانین پولی و بانکی خبر داد و گفت: «امیدواریم که با استانداردسازی بنگاه های مالی کشور نتایج بین المللی خوبی را شاهد باشیم.»

پیاده سازی استاندارد های بین المللی لازمه توسعه روابط بانکی است

 کارل هاینس کپف، رئیس دوم پارلمان اتریش با اشاره به روابط خوب میان دو کشور گفت: همواره تلاش می کنیم که بی طرفی خود را حفظ کنیم و مواردی که باید راجع به آن ها گفتگو کنیم را در عین بی طرفی بیان می کنیم.

وی تصریح کرد: در ایامی که ناآرامی جهان و منطقه خاورمیانه را فراگرفته است، کشورهایی مثل ایران باید در حفظ ثبات گام بردارند. هدف از اینکه شهر وین را برای مذاکرات معرفی کردیم جدا کردن ایران از محدودیت ها و جبران فرصت های از دست رفته قبلی بود.

این مقام مسئول از وجود روابط خوب اقتصادی بین بنگاه های دو کشور ابراز خشنودی کرد و افزود: روابط خوبی بین اتاق ایران و اتاق اتریش برقرار است. توسعه همکاری های اقتصادی در زمینه هایی مثل تامین آب آشامیدنی، دفع زباله،توسعه زیرساخت ها، فناوری و حفظ محیط زیست که اتریش تجربیات فراوانی در آن دارد می تواند در افزایش مناسبات اقتصادی دو کشور تاثیر گذار باشد.

رئیس دوم پارلمان اتریش حضور پررنگ شرکت های این کشور در جهان را بستری مهم برای افزایش مناسبات دو کشور خاطر نشان کرد و گفت: ما شرکت ها و بنگاه ها را حمایت و تشویق می کنیم که روابط اقتصادی با ایران را افزایش دهند.

وی ضمن اشاره به دیدار صبح امروز مقامات وزارت صنعت اتریش و ایران، برطرف شدن مشکلات و مسائل بانکی را خواستار شد و افزود: استاندارد های جدید بانکی بسیار سخت گیرانه هستند و بانک های مرکزی ایران و اتریش می توانند با کار مشترک در این زمینه گام های موثری بردارند زیرا رگ حیات روابط اقتصادی مناسبات بانکی است.

 کارل هاینس کپف افزود: «بانک راف آیزن(Raiffeisen) به زودی در تهران دفتر نمایندگی باز می کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران

در اواسط قرن سیردهم هجری شمسی، نماینده فعال هیات تجار تهران، جاج محمدحسن امین الضرب بود که توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جلب کند و شاه هم در 12 شوال سال 1301 هجری قمری (1262 شمسی) اساسنامه این مجلس را تایید کرد. مجلس وکلای تجار ایران که به اختصار آن را «مجلس تجارت» هم می گفتند،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]