اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950804168935632

اسطوره ای در دنیای عطر به نام کوتی

کد: 13950804168935632

https://goo.gl/ME99Pb

، تهران , (اخبار رسمی): فرانسوا کوتی پس از اتمام دوران سربازی عازم پاریس شد که پس از آشنایی با "ریموند گاری"، کوتی در زمینه عطر اوج گیری را آغاز کرد.

اسطوره ها( François Coty)

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از لوکس بایر:"فرانسوا کوتی" در سوم می 1874 متولد شد ودر سنین کودکی والدین خود را از دست می دهد که از آن پس نزد مادر بزرگش زندگی می کرده و پس از اتمام دوران سربازی عازم پاریس شد.

ورود کوتی به دنیای عطر پس از آشنایی با "ریموند گاری" است. داروسازی که در فروشگاه خود؛ در زمینه ساخت و ارائه عطر نیز فعالیت داشت و کوتی به واسطه آشنایی با وی؛ تجربیات سودمندی در عطرسازی کسب کرد و نخستین عطر خود را با نام "کولون کوتی" در این سال ها ساخت.

ورود کوتی به عرصه حرفه ای پس از آشنایی با یکی از فعالان معتبر صنعت عطر آن روزها با نام "آنتوان کریس"؛ میسر می شود. کوتی در کارخانه های کریس که در گرس واقع بودند عطرسازی را به شکل جدی و تمام وقت دنبال می کند و در آزمایشگاه های بزرگ تر و مدرن، کار بر روی نخستین عطر حرفه ای خود را آغاز می کند.

"لا رز جاکومینوت" عطری گل بو بر اساس رز است که ماحصل تلاش بی وقفه کوتی در اولین گام است. وی در سال 1904 پس از بازگشت به پاریس تصمیم می گیرد تا پس از مذاکره با فروشگاه ها و توزیع کنندگان این عطر را به بازار عرضه کند. اگرچه وی از نخستین مذاکرات نتیجه قابل قبولی نمی گیرد؛ اما یک اتفاق در همان روز موجب استقبالی بی نظیر از این عطر شد که این استقبال به نحوی بود که تمام بطری های این عطر در همان روز و در فروشگاه طرف مذاکره توسط مشتریان خریداری می شود تا بدین سان درهای جهان عطر به روی کوتی گشوده شوند. رویدادی که یکی از اثرگذارترین چهره های تاریخ عطرسازی را به جهان معرفی نمود.

کوتی نخستین کسی بود که مفهوم ارائه عطر در قالب بسته بندی و طراحی بطری فاخر و شکیل را مطرح کرد و در این زمینه همکاری گسترده ای را با طراح و هنرمند افسانه ای "رنه لالیک" آغاز کرد.

لالیک طرح های بدیع و منحصربفردی برای آثار اولیه کوتی نظیر "آمبر آنتیک" و "ل اوریگان" ارائه کرد که موجب شد این عطرها به موفقیتی خیره کننده نائل شوند. همچنین کوتی نخستین طراحی بود که عطر را از یک کالای لوکس که به طبقه اعیان اختصاص داشت؛ به مقوله ای قابل دسترس برای دیگر اقشار جامعه تبدیل کرد و آثاری ارائه کرد که از سوی طبقه متوسط جامعه با استقبالی گسترده مواجه شدند.

این هنرمند بزرگ و جاودانه علاوه بر نبوغ فوق العاده در بازاریابی و ارائه طرح های مبتکرانه و جریان ساز، عطرسازی خِبره و مستعد بود که اوج هنرنمایی وی را باید خلق عطر بزرگ و افسانه ای "کوتی شیپق" محصول 1917 دانست. اثری جاودانه که در ساخت آن از شیوه عطرسازی سنتی در جزیره قبرس الهام گرفته شده است خود الهام بخش بسیاری از آثار فاخر و باشکوه جهان عطر شد و خانواده "شیپق" در جهان عطر با این اثر بدیع و فراموش نشدنی به وجود آمد.

دیگر آثار موفق کوتی؛ ترکیب گل بو سبز "ل اوریگان" محصول 1905 و ترکیب غنی و اغواگر عنبر و نوت های ادویه ای و صمغی در عطر "آمبر آنتیک" محصول همین سال؛ هستند که به نوعی پرفروش ترین آثار وی در آن دوران به حساب می آیند.

این هنرمند ارزنده در بیست و پنجم جولای 1934 بر اثر بیماری ذات الریه چشم از جهان فرو بست. تردیدی وجود ندارد که نام فرانسوا کوتی به عنوان یک اسطوره در ذهن و قلب علاقمندان به جهان روایح باقی خواهد ماند؛ خواه به خاطر ابداع رَویه های جریان ساز در بازاریابی و توسعه عطر در جامعه و خواه به دلیل آفرینش شاهکاری بنام "شیپق د کوتی".

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس