اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950805169565812

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور:

پیش دبستانی دوره اجباری نیست

کد: 13950805169565812

https://goo.gl/1N3C1l

، تهران , (اخبار رسمی): دوره پیش دبستانی دوره غیررسمی و غیراجباری است.

پیش دبستانی دوره اجباری نیست

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان بهزیستی، ،محمد نفریه،مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با اعلام این خبر گفت با این حال تبصره‌ای در قانون تاسیس مدارس غیرانتفاعی آمده بود که بر اساس آن پیش دبستانی‌ها باید پروانه فعالیت خود را از آموزش و پروش کسب می‌کردند. این در حالیست که این مصوبه 5 سال به طور آزمایشی اجرا و سپس به مدت یک سال تمدید شد و پس از آن برای اصلاح و بازبینی از دولت به مجلس شورای اسلامی رفت.
وی در ادامه ضمن بیان آنکه مصوبه آزمایشی آموزش و پرورش در مرحله نخست 5 ساله بود، افزود: بر اساس مصوبه مجلس، آموزش و پرورش می‌توانست از 6 مرداد ماه سال 87 به مدت 5 سال به طور آزمایشی کلاس‌های پیش دبستانی را برگزار کند  که مدت اجرای آزمایشی آن در 6 مرداد ماه سال 92 پایان یافت، سپس به مدت یک سال تمدید شد که بر اساس آن بار دیگر آموزش و پرورش مجوز برگزاری کلاس های پیش دبستانی را تا پایان 6 مرداد ماه سال 93 دریافت کرد.
مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: در حال حاضر این قانون به تصویب قطعی مجلس شورای اسلامی نرسیده و طی آخرین اصلاحات این لایحه به علت آنکه پیش دبستانی در راستای مهد کودک نیست و نمی‌توان این دو دوره آموزشی را برای مثال با مقاطع دبستان و راهنمایی که در امتداد یک دیگر هستند مقایسه کرد و همچنین به علت آنکه مهدکودک‌ها خدمات نگه‌داری، تغذیه، بهداشت، امنیت و در نهایت آموزش غیرمستقیم را به کودکان زیر 6 سال ارائه می‌دهند در صورت تصویب این لایحه نیز مهدها چنانچه قصد ارائه خدمات پیش دبستانی را در مراکز خود داشته باشند باید از محتوای آموزشی مورد تایید آموزش و پرورش استفاده کنند که این مسئله از گذشته در تمامی مراکز بهزیستی اجرا می‌شد.
باید ها و نباید های آموزشی مهدها
نفریه در ادامه ضمن اشاره به آنکه چندی پیش رئیس هیئت مدیره کانون همیاری و توسعه مهدهای کودک کشور فعالیت آموزش و پرورش را در زمینه برگزاری دوره پیش دبستانی غیرقانونی دانسته بود اظهار کرد: با وجود آنکه مدت آزمایشی این لایحه نیز به اتمام رسیده است اما نمی‌توان مدعی شد که فعالیت آموزش و پرورش در این حوزه غیرقانونی است. با این حال قانون مدارس غیرانتفاعی کشور هنوز به تصویب نهایی و تایید شورای نگهبان نرسیده و مدت آزمایشی آن نیز به اتمام رسیده است.
وی ادامه داد: حتی در صورت تصویب این لایحه نیز،آن قانون با فعالیت مهدهای کودک تحت نظارت سازمان بهزیستی در زمینه کودکان زیرسن دبستان هیچ مغایرتی ندارد و مهدها همچنان می‌توانند کودکان زیرسن مدرسه را در مراکز خود ثبت‌نام کنند.
نفریه در پایان خاطر نشان کرد: این مراکز فقط در شرایطی که بخواهند آموزش‌های پیش از دبستان را به کودکان ارائه دهند، باید از محتوای مورد تایید آموزش و پرورش استفاده کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان بهزیستی کشور

سازمان بهزیستی کشور از مهمترین نهادهای حمایتی دولتی است که از طریق بودجه عمومی به افراد معلول و محروم جامعه کمک می‌نماید. پس از پیروزی انقلاب، سازمان بهزیستی کشور از ادغام سازمان‌های خیریه و حمایتی که در این بخش فعالیت می‌کردند، آغاز به کار کرد. پس از بررسی و مطالعات شهید محمد علی فیاض‌بخش، سازمان بهزیستی کشور به موجب لایحه قانونی مورخ 24/4/1359 و در جهت تحقق مفاد اصول سوم، بیست‌ویکم و بیست‌ونهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، از ادغام 16 سازمان، نهاد، موسسه و انجمن تشکیل شد تا با اتخاذ تدابیر و ارائه خدمات و حمایت‌های غیربیمه‌ای با حفظ ارزش‌ها و کرامت والای انسانی و تکیه بر مشارکت‌های مردم و همکاری نزدیک سازمان‌های ذیربط، در جهت گسترش خدمات توانبخشی، حمایتی، بازپروری و پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی و کمک به تأمین حداقل نیازهای اساسی گروه‌های کم درآمد، اقدام کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | تبلیغات و روابط عمومی