اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950805169745632

آفرینشگر دنیای عطر به نام مارک آنتواین کورتیکیاتو

کد: 13950805169745632

https://goo.gl/g2Wa0G

، تهران , (اخبار رسمی): مارک آنتواین کورتیکیاتو یکی از تاثیرگذارترین شخصیت هایی است که سمت و سوی صنعت عطر را تغییر داده است و دراین مطلب به زندگی او نگاهی انداخته ایم.

ریشه در تاریخ

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از لوکس بایر، مارک آنتواین کورتیکیاتو از والدینی اهل «کورسیکا (جزیره ای در مدیترانه و متعلق به فرانسه)»؛ در کشور مراکش و شهر «آزمور» دیده به جهان گشود. زندگی در فضای خاص این شهر باستانی و حضور در محیطی که از یک سو به کویر و از سوی دیگر به اقیانوس ختم می شد، تعلیمات و آموزش های خانوادگی که ریشه در رسوم اهالی کورسیکا داشت و همراهی با والدینی که تبحر فوق العاده ای در پرورش گیاهان معطر و مرکبات داشتند؛ از جمله عواملی هستند که باعث شکل گیری شخصیت منحصربفرد مارک آنتواین می شوند. کورتیکیاتو از همان سال های کودکی شیفته و مسحور دنیای اعجاب انگیز گیاهان معطر می شود. کاوش در جهان گل ها و گیاهان و آشنایی با گونه های مختلف او را به مسیری سوق می دهد تا از طریق آموزش و اکتشاف بیشتر؛ پرسش های متعدد خود را پاسخ گوید.

کورتیکیاتو به منظور پیگیری علائق خود؛ در رشته شیمی به تحصیل می پردازد و موفق به اخذ درجه دکترای تخصصی در گرایش گیاهان دارویی می شود. نبوغ و توانایی شگرف وی در زمینه های مختلف استفاده از گیاهان دارویی موجب شد تا مارک آنتواین در دوران تکمیل پایان نامه دکترای خود در مؤسسه معتبر «آی.اس.آی.پی.سی.آ (ایسیپکا)» موفق به توسعه روشی مدرن برای عصاره گیری از گیاهان شود. روشی پیچیده و بسیار کارآمد از طریق تشدید مغناطیسی هسته ای کربن 13. پس از این موفقیت بزرگ؛ کورتیکیاتو همچنان به فعالیت خود در یک آزمایشگاه تحقیقاتی و با تمرکز بر گیاهان دارویی و تحلیل شیوه های مختلف عصاره گیری از آن ها؛ ادامه می دهد. وی سال های زیادی را صرف تشریح و شناخت مواد اولیه طبیعی کرد و در این زمینه به تجربیات ارزشمندی دست یافت. تبحر بالا و دانش عمیق کورتیکیاتو در زمینه مواد طبیعی معطر و تسلط او بر روش های مختلف عصاره گیری از این مواد؛ دروازه های جهان عطر را به روی وی گشودند و او به عنوان مدرس در «ایسیپکا» چندین سال به تعلیم هنرجویان پرداخت. این مؤسسه معتبر؛ به درخواست مارک آنتواین؛ یک واحد آزمایشگاهی پیشرفته در ماداگاسکار راه اندازی نمود تا در آن بهترین روغن های مورد نیاز عطرسازی؛ از مواد طبیعی مرغوب و کمیاب؛ در بالاترین سطح کیفی استخراج شوند.

سال ها فعالیت در زمینه کار با مواد طبیعی و آموختن روش های منحصربفرد در استخراج عصاره این مواد؛ از مارک آنتواین کورتیشیاتو هنرمندی خلاق و باتجربه ساخت که صاحب اندیشه هایی ژرف و بینشی عمیق در عطرسازی بود. وی در سال 2003 خانه "پارفوم د امپایر" را با هدف ارائه ایده های خود تأسیس نمود. آنچه کورتیکیاتو با راه اندازی این خانه دنبال می کرد؛ خلق آثاری است که با استفاده شجاعانه و بدون محدودیت از مواد طبیعی؛ در چارچوب های خاص مدنظر وی ارائه گر فضاهایی منحصربفرد، عمیق و قدرتمند باشند. دانش بالای مارک آنتواین در رابطه با مواد طبیعی او را قادر می ساخت تا فضاهای مورد نظر خود را در قالب روایحی بدیع و جاه طلبانه عرضه نماید. مارک آنتواین با راه اندازی این خانه به دنبال کاوش در ارتباط میان خواسته های شهوانی با قدرت طلبی از طریق خلق آثاری اِروتیسم بود تا بدین ترتیب عطرسازی را به نقش اصلی و ریشه های تاریخی آن بازگرداند. جستجو در دورانی که از عطر به عنوان عاملی برای بر انگیختن غرائز جنسی و نیز وسیله ای برای برگزاری آیین های مذهبی استفاده می شد: "عطر؛ همواره به بیان دو مقوله مهم پرداخته است: روحانیت (مذهب) و شهوانیت. اروتیسم، روابط جنسی و آیین های مذهبی. ایده من بازگشت به سرچشمه عطرسازی است و هدف من در پارفوم د امپایر؛ پرداختن به این دو بُعد است؛ معنویت از یکسو و اغواگری و اروتیسم از سوی دیگر."

نخستین اثری که مارک آنتواین می آفریند در سال 2003 معرفی می شود. "او دِ گلواغ" ادای دِین کورتیکیاتو به مردمان "کورسیکا" است. آنان که به منظور فتح جهان؛ از دیار خود خارج شده و به نقاط مختلف رفتند؛ از پدر مارک آنتواین؛ تا ناپلئون بُناپارت. "او د گلواغ" هدیه ای فاخر است که آیینه ای تمام عیار از کورسیکا و روحیات مردمان آن است. از شروعی که با مرکبات درخشان دارد؛ به قلبی آمیخته از نوت های آروماتیک و گیاهی می رسد که با بهارنارنج لطیف شده و در پایه ای دودی و چوبی از همراهی خزه بلوطی، تنباکو و چرم به اوج می رسد تا نخستین ساخته کورتیکیاتو؛ ورود هنرمندی اصیل و صاحب سبک را به جهان عطر اعلام کند.

مارک آنتواین در سال 2005 با معرفی دو عطر "آمبر روس" سفری به امپراطوری بزرگ روسیه و داشته است. "آمبر روس" ترکیبی غنی از نوشیدنی های محبوب روس است که با الهام از دوران حکومت تزارها در فضایی آمیخته با چای روسی و عنبرسائل در کنار بخور و ادویه ها؛ کامل می شود تا علاوه بر سفری تاریخی؛ تصویر ممتازی از شهوت پرستی لجام گسیخته را نیز ارائه کند. "او سوآو" دیگر عطر کورتیکیاتو در سال 2005 است. ترکیب خیال انگیز و شاعرانه ادویه هایی نظیر فلفل و زعفران با نوت های میوه ای در قلبی از رز و وانیل که با حفظ همین شخصیت؛ وجه شهوانی خود را در پایه ای از پچولی و مشک به نمایش می گذارد؛ الهام مارک آنتواین از ملکه گل ها؛ رز؛ است که با این اثر زنانه به شکل هنرمندانه ای به تصویر کشیده شده است.

2006 سال معرفی اثر تحسین بر انگیز و بسیار موفق مارک آنتواین و پارفوم د امپایر است. "کویغ اوتومن"؛ سفری به امپراطوری عثمانی و نگاهی فاخر و عمیق به فرهنگ و پوشش آن دوران است. رایحه بدیع و اثرگذار کویغ اتومن که از همراهی وجه حیوانی و طبیعی آکورد چرم با ترکیب پودری مشک و زنبق در پایه ای دودی و غنی حاصل می شود؛ موفقیت بزرگی برای این اثر و خالق آن به ارمغان آورد. اگرچه "کویغ اوتومن" اثری ارزنده است؛ اما نباید از دیگر ساخته مارک آنتوان در سال 2006 غافل شد. ترکیب مرکباتی- آروماتیک ناب حاصل از مرکبات و عصاره گیاهان سبز در پایه ای از کهربا و خزه بلوطی که در بستری از درخشش خیره کننده شکوفه مرکبات و ادویه ها جریان یافته است؛ عطر "اسکندر" را به یادبودی نفیس از امپراطور جوان و جاه طلب یونان تبدیل کرده است.

امپراطوری های روم، چین و هندوستان؛ الهام بخش سه عطر جدید "پارفوم د امپایر" هستند که در سال 2007 توسط کورتیکیاتو ساخته می شوند. عطر پودری "اکویستِرِس" الهام گرفته از امپراطوری باشکوه روم؛ با ظرافت تمام ترکیبی هنرمندانه از بنفشه، جیر و زنبق را در فضایی لطیف و اغواگر ارائه می کند. "اوسمانتوس اینتردِیت"؛ تصویری از شهر ممنوعه و بناهای اسرار آمیز آن است که در فضایی درخشان و شفاف از همراهی عصاره کمیاب اوسمانتوس با میوه ها، چای چینی و جیر در قلبی از یاس و رز ارائه می کند. دیگر اثر تحسین بر انگیز کورتیکیاتو در این سال؛ عطر باشکوهی از سرزمین پر رمز و راز هندوستان است. آنچه در "فوژه بنگال" ارائه می شود؛ عصاره ای جادویی از طبیعت است. معجونی ناب و بی مانند از ادویه های گرانقیمت؛ تنباکو و گیاهان خشک که توسط لوبیای تونکا ملایم و لطیف شده تا تصویر هرچه ملموس تری از دشت های هندوستان ارائه دهد.

ادامه مسیر الهام گرفتن از تاریخ و ارائه فضاهای شهوانی و کهن؛ در سال 2008 با ادبیات آمیخته شده و عطری منحصربفرد به نام "آزیاده" خلق می شود. آزیاده ترکیبی لذیذ و اغواگر است که با نوت های میوه ای و شیرین آغاز می شود و در قلبی ادویه ای با محوریت دارچین؛ به شکل زیبایی فضای خوش طعم و اغواگر خود را در بستری گرم و دودی از تنباکو و پچولی شکل می دهد تا این عطر؛ نمایش عمیق و زیبایی از شهوت، هوس و اغواگری های داستان "آزیاده" اثر "پیِر لوتی" باشد. علاوه بر این عطر؛ کورتیکیاتو در سال 2008 عطر بانشاط، درخشان و سرشار از آرامش "یوزو فو" را معرفی می کند. یوزو فو؛ بازتابی از تجارب مارک آنتواین در زمینه استفاده از مواد اولیه طبیعی گیاهی و مرکباتی است. ترکیبی شاداب و ناب از مرکباتی نظیر یوزو و لیمو با نوت های سبز مانند نعنا که در پایه ای چوبی و لطیف از بامبو؛ رایحه ای طبیعی و به یاد ماندنی که از امپراطوری ژاپن الهام گرفته شده است را ارائه می کند.

کورتیکیاتو در سال 2009 از قلب اروپا و کاخ "ورسای" فرانسه؛ به غرب آفریقا سفر می کند. عطر گل بوی "3 فلورز"؛ ترکیبی مسحورکننده و بی مانند از همراهی عصاره گرانقیمت سه گل مشهور است. رز، یاس و مریم؛ نمادهای عشق و شهوت با ترکیب هنرمندانه و درخشان این عطر؛ نمایشی متفاوت از قدرت و شکوه خود را ارائه می کنند. لطافت و درخشش "3 فلورز" به نوعی نقطه مقابل فضای تاریک و اسرار آمیز دیگر عطر کورتیکیاتو در این سال است: "وازمبا". وازمبا برداشتی از آیین های بومیان غرب آفریقا است که با بخور نرم و عمیق سومالی، مر کنیایی، سرو ایتالیا و چوب صندل هندی؛ در فضایی دودی و راز آلود؛ جهان را به این جشن اعجاب انگیز و بی نظیر دعوت می کند تا علاقمندان جهان عطر؛ به احترام این اثر زیبا؛ کلاه از سر بردارند.

"آزمور لس اورنجز"؛ ادای دِین کورتیکیاتو به زادگاه خود است. "آزمور لس اورنجز" ارائه گر فضایی بی همتاست. این عطر یک اثر ادبی و شاهکاری ناطق است که لطافت و درخشش مرکبات و گل ها را با فضای خشک و خاکی نوت های ادویه ای همراه می کند و با استفاده ظریف و هنرمندانه از نوت های گیاهی؛ تعادلی مثال زدنی میان این دو فضای متناقض برقرار می کند. این عطر فراموش نشدنی که بازتاب خاطرات مارک آنتواین از باغ مرکبات خانوادگی، دریا و صحرا در زادگاه خود است؛ تبحر و مهارت مثال زدنی وی در استفاده شجاعانه و بدون محدودیت از مواد طبیعی را اثبات می کند.

دومین دهه از عطرسازی کورتیکیاتو؛ با توسعه فعالیت های وی و نیز درخشش و موفقیت های مختلف همراه است. عصاره مشک گران بها و کمیاب به دست آمده از آهوی ختن در "مشک تونکین" محصول 2012 پارفوم د امپایر؛ تنها اثری است که وی برای خط اختصاصی خود خلق می کند. اما در این سال وی اثر ارزشمند دیگری در کارنامه خود و در همکاری با خانه ای دیگر؛ به ثبت می رساند. "اسپیک ایزی" عطری هنرمندانه از ترکیب تنباکو، چرم و نوت های مشروبی در بستری گل بو و اغواگر است که به یکی از آثار به یاد ماندنی خانه "فراپین" و نیز یکی از برترین آثار سال 2012 تبدیل می شود.

در سال 2013 به غیر از ترکیب مرکباتی و درخشان "او د گلواغ کولون"؛ نامی از آثار "پارفوم د امپایر" به چشم نمی خورد. اما مارک آنتواین در این سال از وجوه دیگر آفرینش خود رونمایی کرد. وی سه عطر "کویغ ایکس"، "دِسارمنت" و "نو اسپورت" را برای برند تازه تأسیس "لا پارفیومری مدرنه" ارائه کرد که از این میان می توان به ترکیب چرمی و گل بوی "دسارمنت" اشاره کرد که در فضایی پودری، دودی و چوبی؛ نمایشی ساده و اثرگذار را اجرا می کند.

بازگشت کورتیکیاتو و پارفوم د امپایر در سال 2014؛ شگفت آور است. خروش کورسیکا با ترکیبی سبز و گیاهی در پایه ای چوبی و صمغی که بر بستری دودی و ملایم ارائه می شود؛ "کورسیکا فیوریوسا" را به شاهکاری بی همتا و عطری مرجع در گروه ترکیبات سبز تبدیل می کند. این عطر جاودانه؛ جایزه "فی فی" بهترین عطر نیش سال را از آن خود می کند؛ جایزه ای که کمترین تقدیر از این اثر ارزنده است.

امریکای لاتین، گیاه خدایان و تابوی تنباکو؛ الهام بخش شاهکار "تبک تابو" در سال 2015 است. ترکیبی عمیق و پیچیده از آکورد تنباکو در وجهی گیاهی و دودی که با آکورد چرمی و گل نرگس؛ غنی و فریبنده شده است؛ تبک تابو را تبدیل به شاهکاری می کند که جایزه "فی فی" برترین عطر نیش سال را مجددا از آن مارک آنتواین می کند. آخرین اثری که توسط این هنرمند به جهان عطر عرضه شده؛ سال 2015 و در قالب همکاری مجدد با خانه "لا پارفیومری مدرنه" معرفی شد. "آنیس فولِس" یک عطر ممتاز از همراهی اسطوخودس و نوت های ادویه ای است که در فضایی سبز، گیاهی و درخشان به قلبی عمیق و پیچیده از همراهی بنزویین و جوز می رسد که بر بستری اعجاب انگیز از شمعدانی و آویشن در پایه ای از پچولی، وتیور و تونکا فرود می آید. پس از خلق این عطر تحسین شده؛ بسیاری از علاقمندان؛ در انتظار رونمایی از آثار جدید کورتیکیاتو هستند.

سایت عطر وادکلن لوکس بایر

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس