اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950805170155499

پروژه آزادراه تهران-شمال برای اشتغال چه کرده است؟

کد: 13950805170155499

https://goo.gl/2E0CHy

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از نکات قابل توجه این پروژه به کارگیری بیش از 3 هزار و 800 نیروی کار به صورت مستقیم در فاز یک است. از طرفی موجب اشتغال‌زایی جانبی در بخش سیمان و فولاد و کشور شده است. همچنین طراحی و اجرای کل پروژه توسط مهندسان داخلی و ساخت دستگاه‌های قالب در داخل کشور بسیار خوشحال کننده است.

پروژه آزادراه تهران-شمال برای اشتغال چه کرده است؟

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، عباس آخوندی، به همراه علی‌اکبر ناطق نوری، مسئول گروه بازرسی دفتر مقام معظم رهبری، از پروژه آزادراه تهران-شمال بازدید کردند. آنچه در ادامه می‌‌آید، مهم‌ترین نکات مطرح شده توسط این دو مقام مسئول است.

آخوندی:قطعه یک آزادراه تهران-شمال بیش از 70 درصد پیشرفت دارد 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت این پروژه گفت: میزان کل پیشرفت پروژه تا 7 دی 93 حدود 18.3 درصد بوده است. در حال حاضر به طور متوسط میزان پیشرفت پروژه 3.3 درصد در ماه است، این درحالی است که در 17 سال گذشته میزان پیشرفت سالانه 2 درصد بوده است.

وی ادامه داد: درصد پیشرفت منطقه یک آزادراه تهران - شمال 71.8 درصد، منطقه دو 15.8 درصد، منطقه سه صفر و منطقه چهار 100 درصد بوده است.منطقه 2 آزادراه به 6 قسمت تقسیم می شود که یک قسمت آن، یک تونل است. تونل البرز 6400 متر طول دارد که از سه راهی سرهنگ به پل زنگوله می‌رسد. این تونل، دومین تونل خاورمیانه و هشتادمین تونل دنیاست.از این تونل، 4551 متر حفاری شده و 1848 متر باقی مانده است.

وی افزود: 10 هزار میلیارد تومان روی قطعه یک آزادراه سرمایه‌گذاری کردیم و در کنار آن، باید معماری راه ها را هم مورد توجه قرار دهیم،

آخوندی اظهارکرد: قطعه یک پروژه آزادراه تهران - شمال از ابتدا تاکنون بیش از 70 درصد پیشرفت داشته است ؛ از جهت معماری با توجه به اینکه سرمایه گذاری کلان در یکی از زیباترین نقاط ایران انجام شده، معماری راه باید صورت گیرد. اولین بار است که بحث معماری و آرایش مسیر را پیاده می کنیم.

وی گفت: از جهت تکنولوژی، باید در این پروژه 9کیلومتر تونل اجرا کنیم؛این کار عظیمی است و امیدواریم با اجرای این پروژه، انباشت دانش فنی را شاهدباشیم.

وزیر راه و شهرسازی درباره انجام عملیات به‌دست متخصصان ایرانی نیز اشاره داشت و اضافه کرد: بخش اعظم کار توسط مهندسان ایرانی انجام می شود و با چینی ها کار قطعی می شود . ادامه کار با مشاوران ایرانی خواهد بود. البته در جایی که لازم بوده، از مشاوران برای مثال ایتالیایی و دانش بین المللی کمک گرفتیم.

وی گفت: روزی هزار تن سیمان در این پروژه مصرف می شود؛ بر این اساس تدارک کالاها نیاز به مدیریت مالی، کالایی و نیروی انسانی قوی دارد.

آخوندی تاکید کرد: اجرای این پروژه ها یک اعتماد به نفس در میان مردم ایجاد می کند؛در این پروژه یک شفافیت کامل داریم و قطعه به قطعه را با مناقصه کامل اجرا می کنیم.

ناطق نوری: اجرای این پروژه در دولت یازدهم پیشرفت خوبی داشته است. 

وی گفت: پروژه‌ای که به تعبیر ما مبدا تاریخ شناخته می‌شد و از نظر دیرکرد در انجام پروژه موجب نگرانی مسئولان و در طول زمان تبدیل به لطیفه شده بود، خوشبختانه در دولت یازدهم با روی‌کار آمدن آخوندی در وزارت راه وشهرسازی و سعیدی‌کیا که از همکاران من از سال 58 در جهاد سازندگی بودند پیشرفت کرد. این دو همان روحیه جهادی را در عصر حاضر اعمال کرده‌اند و به همین خاطر شاهد پیشرفت قابل توجهی در آزادراه تهران-شمال هستیم.

ناطق نوری ادامه داد: در بازدیدی که داشتیم، شاهد بودیم که پیچیدگی کار بسیار بود، اما در حال حاضر پیشرفت کار خوب بوده و آنچه گفتند با آنچه می بینیم، منطبق است.

وی اظهارکرد: این پروژه در شرایط کنونی کشور بر روی اشتغال مستقیم و غیرمستقیم اثرگذار بوده و بیشتر کار به دست مهندسان ایرانی انجام شده است.

مسئول گروه بازرسی دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: کار تبلیغاتی برای معرفی پروژه و تبیین مردم به خوبی صورت نگرفته است؛کار عظیمی انجام می شود و باید عظمت و حجم کار به مردم نشان داده شود.

وی در پایان گفت: یکی از نکات قابل توجه این پروژه به کارگیری بیش از 3 هزار و 800 نیروی کار به صورت مستقیم در فاز یک است. از طرفی موجب اشتغال‌زایی جانبی در بخش سیمان و فولاد و کشور شده است. همچنین طراحی و اجرای کل پروژه توسط مهندسان داخلی و ساخت دستگاه‌های قالب در داخل کشور بسیار خوشحال کننده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران

در اواسط قرن سیردهم هجری شمسی، نماینده فعال هیات تجار تهران، جاج محمدحسن امین الضرب بود که توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جلب کند و شاه هم در 12 شوال سال 1301 هجری قمری (1262 شمسی) اساسنامه این مجلس را تایید کرد. مجلس وکلای تجار ایران که به اختصار آن را «مجلس تجارت» هم می گفتند،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان