اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950806170486108

دهکده مارها در تایلند را بشناسید

کد: 13950806170486108

https://goo.gl/MDVZBa

، تهران , (اخبار رسمی): در کشور تایلند روستایی است که با مارهای رنگارنگ و عجیب و غریبش از گردشگران و بازدیدکنندگان پذیرایی می کند.

دهکده مارها در تایلند را بشناسید

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی الی گشت ،برای ما هم عجیب بود اما اگر به این موجودات پر رمز و راز علاقه مندید، بد نیست درسفرتان به این سرزمین سری هم به این روستا بزنید.برای شناخت  بیشتر این روستا با گزارش ما همراه شوید.

حدود 60 سال پیش در کشور تایلند پزشکی زندگی می کرد که به جذب گردشگران و هدایت آن ها به دهکده اش بسیار اهمیت می داد. این پزشک تایلندی که در یکی از روستاهای دورافتاده این کشور زندگی می کرد، با خود فکر کرد چه کند تا گردشگران خارجی به دهکده او سفر کنند. او پس از کلی تفکر و اندیشه به هم ولایتی هایش گفت که تا در خانه هایشان مار پرورش دهند.

پزشک دهکده به روستائیان گفت که اگر بتوانند مارهای زیادی پرورش دهند می‌توانند در نمایش های گوناگون از این ماهرها استفاده کنند و به این ترتیب نام و آوازه روستایشان در همه جا خواهد پیچید. سالها گذشت و نقشه ای که پزشک برای روستائیان کشیده بود عملی شد. حالا روستای “بانکوک ساانگا” در شمال شرق تایلند به دهکده”مارهای کبرا” شهرت پیدا کرده است.

روستائیان مارها را در جعبه های چوبی بیرون از خانه های شان نگه می دارند. در این جعبه ها بیشتر مارهای سمی نظیر شاه کبرا نگهداری می شود تا مارهای کم خطر مانند پیتون.

ورود به دهکده با ترس و هیجان همراه است. به نظر توریست ها این روستا شبیه پارکی بزرگ با جاذبه های گردشگری دلهره آور است. در این روستا روزانه نمایش های زیادی برای گردشگران برگزار می شود. برای اجرای هر نمایش ماری که لازم است از جعبه مربوطه بیرون آورده می شود.

یکی از تماشایی ترین نمایش هایی که در روستای بانکوک ساانگا برگزار می شود مسابقه بوکس با مار است. در این نمایش خطرناک حریف، شاه کبراست. یعنی شاه کبرا را وارد زمین کرده و مردی که قرار است با آن بجنگد در برابرش قرار می گیرد. تماشاچی ها از زمین مسابقه فاصله می گیرند تا مار به آنها حمله نکند. گرچه همه حرکات نمایشی که بوکسور روستایی در برابر شاه کبرا اجرا می کند عجیب است. اما عجیب تر آن است که روستائیان در برابر مارهای سمی کاملا خونسرد هستند.

معمولا بیشتر افراد از مار می ترسند اما ساکنان بانکوک سانگا با دیدن مارها حتی از آنها فاصله هم نمی گیرند، کودکان روستا با مارها دوست هستند و آنها را در دست می گیرند. همه کودکان این دهکده از بچگی یاد می گیرند که چطور با مارها چگونه رفتار کنند و چگونه به آنها غذا بدهند.

روستائیان بانکوک ساانگا خرج و مخارج زندگی شان را از نمایش مارها درمی آورده و از نظر گردشگران این کار بسیار شگفت انگیز است. اما در این نمایش ها هیچ یک از جنبه های ایمنی نه تنها برای توریست ها و حتی برای خود روستائیان نیز در نظر  گرفته نمی شود و آنها از نیش مرگبار مارها در امان نیستند.

مثلا بااولی چای 72 ساله از مارگیرهای مشهور روستا تا کنون 21 بار توسط مارها گزیده شده، یعنی 21 بار در خطر مرگ قرار گرفته است. برای همین تعدادی از انگشت های دست این پیرمرد که مار گزیده بود را قطع کرده اند تا از مرگ نجات یابد. جالب اینجاست که “چای” گزیدگی توسط مارها را نه تنها خطر نمی داند بلکه به آن افتخار هم می کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

الی گشت

آژانس هواپیمایی الی گشت فعالیت خود را از سال 1379 آغاز کرده است، در این سال ها همیشه رضایت کامل مسافران را مهمترین هدف خود قرار داده و با ارائه خدماتی با کیفیت و نو در زمینه خرید بلیط هواپیما، تور مسافرتی و رزرو هتل به مسافران و آژانس های همکار، توانسته در این صنعت پیشرو باشد. از طرفی با استقبال بالای مسافران به سرعت مسیرهای پروازی به نحوی گسترش پیدا کرده که امروزه در اکثر مسیرهای اصلی دارای بالاترین ظرفیت پروازی می باشد. شرکت الی گشت با قوی ترین زیر ساخت ها، بالاترین استاندارد ها و کامل ترین شبکه توزیع می کوشد تا همیشه بهترین خدمات را ارائه نماید و با بکارگیری نظرات سازنده اعضا و برقراری پایه های ارتباطی نوین با اعضا، کارگزاران، خطوط هوایی و راهنمایان، در مسیر هدف نهایی خود گام بردارد. ما هر چالش را فرصتی می دانیم و باور داریم جایگاه ما به عنوان شناخته شده ترین پیشگام در صنعت گردشگری به خوبی تثبیت شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی