اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950808171025632

معرفی خانه جووُی (JOVOY PARIS)

مجموعه ای از هنر و تنوع

کد: 13950808171025632

https://goo.gl/oNnHfI

، تهران , (اخبار رسمی): نخستین آثار جووُی با تولید مجموعه ای متشکل از هفت عطر که برای هر یک از آن ها نام یک گروه بویایی انتخاب شده بود، ارائه شد.

رو به بالا معرفی خانه جووُی (JOVOY PARIS)

به گزارش اخبار رسمی به نقل از لوکس بایر، «جووُی پاریس» در سال 1923 توسط "بلانش آروُی" راه اندازی شد. خانه عطر جووی که نام آن ترکیبی از لقب بلانش آروُی، «جو» و پسوند خانوادگی همسر وی «آروُی» است با ارائه عطرهایی ویژه و فاخر در مدتی کوتاه محبوبیتی بزرگ نزد دوستداران عطر در آن دوران به دست می آورد.

بطری های خاص و کریستالی گران قیمت این عطرها که به شکل حیوانات ساخته می شدند، روایحی عمیق و زیبا را در خود جا می دادند که نام برند جدید «جووُی» و «بلانش آروُی» را در فرانسه به جایگاهی والا رساند. عطرهای «گاردِز موآ» و «لاغدِنته نویت» نمونه ای از این آثار ارزشمند بودند که در آن سال ها با استقبال فوق‌العاده ای مواجه شدند. این دوران درخشان با رویداد بزرگ جنگ جهانی دوم و دوران رکود پس از آن در سراشیبی قرار گرفت و بروز حوادث مختلف موجب شد تا در اواخر دهه پنجاه فعالیت‌های این خانه متوقف شده و از جووُی به عنوان خانه ای خوشنام و بزرگ در جهان عطر تنها نامی باقی بماند که محکوم است تا به خاطرات بپیوندد.

دوران رکود و انزوای جووُی در اواسط نخستین دهه قرن بیست و یکم به پایان می رسد، زمانی که در سال 2006 «فرانسوا هِنین» تصمیم به بیرون کشیدن این نام بزرگ از میان خاطرات و احیای آن می گیرد. هِنین که چندین سال را در ویتنام و جنوب شرقی آسیا به تحقیق و بررسی در مورد مواد طبیعی گذرانده و نیز سابقه همکاری با مؤسسه «آرژویل» در زمینه ساخت عطر و تهیه اسانس ها و مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان کوچک و محلی را در کارنامه دارد و در سال 2006 قدم در مسیر بازسازی خانه «جووُی» می گذارد.

نخستین آثار جووُی در سال‌های آغازین از سرگیری فعالیت های خانه با تولید مجموعه ای متشکل از هفت عطر که برای هر یک از آن ها نام یک گروه بویایی انتخاب شده بود، ارائه شدند.

بطری های شیشه ای متفاوت که طراحی آن ها الهام گرفته از خمره ها و کوزه های قدیمی بود در اصل حاوی عطرهایی مدرن و پالوده بودند که نماد پیوند خانه ای کلاسیک با عصر جدید عطرسازی بود.

همراهی رز با پچولی در فضای گرم، دودی و درخشان عطر «شیپق» و نیز ترکیب نوت های مرکباتی و آروماتیک در پایه ای چوبی که در قلبی از شمعدانی و آناناس فضای مدرن عطر «فوژه» را شکل می دادند پرداخت مدرن و فاخر جووُی به این دو خانواده محبوب بود، ظرافت و اغواگری حاصل از همراهی عصاره ریشه زنبق با بنفشه و بادام در فضای پودری، لذیذ و سراسر لطافت عطر «پودره» که به نوعی در نقطه مقابل رایحه خشک، عمیق و فاخر حاصل از همراهی چوب صندل، بادام، بلسان و سدر در "بویس" قرار می گرفت؛ ترکیب نوت های مرکباتی در فضایی درخشان با لطافت بنفشه و وجه گیاهی وتیور در عطر «هیسپرید»، همراهی اعجاب انگیز و بی همتای نوت های میوه ای که همانند پوششی برای شخصیت نفوذناپذیر و سرسخت حاصل از همراهی چوب سدر و فلفل در عطر "مارین" بود و در نهایت رایحه گرم، مجلل و شهوانی «اورینتال» در ترکیبی عمیق از وانیل، رز، کهربا و نوت های چوبی و ادویه ای؛ هفت اثری بودند که در سال 2007 بازگشت خانه خوشنام جووُی به عرصه عطرسازی را اعلام کردند.

عطر چوبی و پودری تحسین شده «تِرا اینکوگنیتا» با فضایی بر پایه پچولی و کهربا و در بستری از وتیور و نوت های میوه ای به عنوان محصول 2008،  خبر از دورانی درخشان و پر از موفقیت می داد. اما پس از عرضه این عطر، روند ادامه معرفی محصولات جدید متوقف شد و فرانسوا هنین به منظور حضوری قدرتمند در ادامه راه درصدد ارائه محصولاتی مبتکرانه و قدرتمند برآمد.

غیبت طولانی جووُی در سال 2011 با معرفی هفت اثر ارزنده و نفیس پایان یافت و استقبال گسترده و خوبی که از این آثار به عمل آمد پاداشی درخور برای زحمات چندین ساله هِنین بود که از سال 2010 به همراه گروهی از عطرسازان جوان و خلاق تمرکز خود را معطوف ساخت این آثار بدیع و بلندپروازانه کرده بودند.

همراهی چوب صندل و سدر با قلبی گل بو و پودری از زنبق و بنفشه که با نوت آلو شخصیت اصلی عطر «کواند» را شکل می داد، کهربای همراه شده با نوت های ادویه ای و پچولی بر بستری از رز و وانیل در «آمبر پِرمیِر» عطر ستودنی و زیبای «لا لیتوغژی دس هئو» که نمایشی فاخر و ناب با طوفانی از نوت های سبز و سوزنی در قلبی از مر و کندر را به اجرا می گذاشت؛ فضای ادویه‌ای و گرم شهوانی و عمیق «لنفونت تریبِل» در پایه ای از چوب صندل و سدر جادوی ناب و نشاط انگیز انجیر و نوت های گیاهی در پایه ای از پچولی در عطر ستودنی و تحسین بر انگیز «ل آغبِغ دلا کُنیسِنس» ترکیب منحصربه‌فرد حاصل از همراهی پچولی با وانیل، کهربا و لابدانوم در قلبی از رز و شمعدانی که  «سایکلیدیک» را به جواهری بی مانند تبدیل می کند و عطر افسونگر، جاه طلب و شکست ناپذیر حاصل از ترکیب وتیور، پچولی و چرم در اثر بزرگ و ستایش شده «پرایوت لِیبِل» هفت عطر معرفی شده توسط جووُی در سال 2011 هستند. موفقیت این آثار ارزنده با روایح منحصربه‌فرد و اثرگذار خود که در اوج کیفیت و ظرافت خلق شده بودند تحسین همگان را بر انگیخت و به شایستگی نام جووُی را در دوران معاصر احیا کرد. آثاری که به‌عنوان نمادهای این خانه و سند اعتبار و افتخار آن در عطرسازی مدرن به حساب می آیند.

آثار درخشان و زیبای جووُی تنها به محصولات معرفی شده در سال 2001 خلاصه نمی شوند. 2012 سال درخشش مجدد جووُی با عطر زیبای "لس ژو سونت فِیتس" است. عطری پیچیده و غنی از تنباکو، زیره و نوت های میوه ای که غنا و پیچیدگی زیبای خود را با نوت رام و پچولی به اوج می رساند. "روژ آساسین" دیگر محصول جووُی در سال 2012 است که با استفاده از بنزویین، اِلِمی و مشک آمبرت در پایه ای از سدر و مشک؛ چهره متفاوت و باشکوهی از زنبق ارائه می دهد.

ترکیب گل های سوسن و نرگس با علوفه های خشک و تنباکو که با چرم آراسته شده؛ "لیس اِپونا" را به یکی از آثار ارزنده و فاخر سال 2013 تبدیل می کند. همچنین جووُی در این سال با ارائه ترکیب جدیدی از عطر جاودانه "گاردز موآ"؛ ادای احترامی ویژه و باشکوه به بنیانگذارخانه؛ "بلانش آروُی" کرد. "گاردِز موآ" دسته گلی گران قیمت با رایحه برجسته گاردنیا است که با حضور آلدهید، یلنگ، نوت های ادویه ای و همچنین نوت های گیاهی و سبز؛ وجوه مختلف و پیچیدگی این اثر بی همتا را به نمایش می گذارد. "لارت د لاگه" اثر ارزنده و زیبای معرفی شده در سال 2014 است. لارت د لاگه همانند دیگر آثار جووُی عطری پیچیده و چند وجهی است که اجزای آن ظریف و حساب شده در کنار هم قرار گرفته اند. عطری با محوریت گل پایا که با لطافت مرکبات آراسته شده و از سوی دیگر با تلطیف چرم توسط بنفشه در کنار همراهی پچولی و خزه بلوطی؛ تلفیقی از فضاهای مدرن و کلاسیک را به شکل هنرمندانه ای نمایش می دهد.

جووُی در سال 2015 با مجموعه ای متشکل از سه عطر بازگشت که با برچسب های قرمز رنگ کناره بطری های معروف خانه از دیگر آثار متمایز می شوند. تقابل نوت های حیوانی و دودی با آکورد گل بو و پودری در پایه ای از پچولی و سدر فضای "ژو اینتردیت" را شکل می دهد. "سانس آن مُت" عطری اغواگر و پودری است که از همراهی مشک، زنبق و بنفشه بر بستری میوه ای حاصل می شود و فضای صمغی و دودی ترکیب شده با رام و زعفران در پایه ای از پچولی عطری مسحور کننده از "سامبرس دسینس" ارائه می دهد.

امروزه علاوه بر اینکه نام جووُی مجددا به عنوان خانه ای اصیل و ارزنده که ارائه گر عطرهایی فاخر و ستودنی است مطرح شده؛ فروشگاه های آن در پاریس به محفلی ویژه برای گردهمایی علاقمندان و فعالان جهان عطر تبدیل شده است. فرانسوا هنین با ایجاد فضایی هنری و لوکس در فروشگاه جووُی پذیرای طراحان و خانه های مختلف است تا با ارائه عطرهای هنری و فاخر در کنار آثار نفیس خانه جووُی؛ این نام را به یکی از پیشگامان عطرسازی فاخر در دوران معاصر تبدیل کند.

نگاهی به سرگذشت خانه جووُی؛ از اولین روزهای فعالیت تحت مدیریت "بلانش آرووُی" و دوران درخشان پیش از جنگ جهانی دوم تا دوران راه اندازی مجدد توسط "فرانسوا هنین" و صعود به قله های عطرسازی؛ همواره بیانگر مسیری رو به بالا و متعالی است. خانه ای ارزشمند که تاریک ترین دوران حیات آن؛ تنها به سان چالشی کوچک به نظر می آید و مجموعه تمامی مشکلات؛ تاب مقاومت در مقابل نام بزرگ جووُی در راه حرکت به سوی اوج و درخشش را نداشتند. بزرگی و شکوهی که حاصل از آفرینش آثاری هنری، بدیع و فاخر در بالاترین سطح کیفیت است و هر مانعی بر مسیر رو به بالای جووُی را درهم خواهد شکست.  

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوکس بایر

فروشگاه اینترنتی مازاری یک محیط لوکس، آرام و خلوت برای یک خرید خاص است. پرداخت هزینه سفارشات به صورت اینترنتی و از درگاه بانک پاسارگاد است. تمامی کاربران می‌توانند با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب هزینه سفارشات خود را به صورت آنلاین از درگاه پرداختی امن و مطمئن پارس پال پرداخت کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس